عطوان: حمله به کنسولگری ایران در دمشق جرقه‌ای برای جنگ بزرگ منطقه‌ای است

پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ها ممکن است بدون تأمل‌های لازم پاسخی سریع به حملات پهپادی و موشکی ایران بدهند.

به گزارش مشرق، طبق این گزارش، این دیدگاه آمریکایی‌ها تا اندازه‌ای ناشی از نگاه آنها به رویکردی است که اسرائیلی‌ها در جنگ با حماس و همچنین حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق در پیش گرفتند.

ان‌بی‌سی نوشت: «جو بایدن در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.»

منابع آگاه به ان‌بی‌سی گفته‌اند مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ساختمان کنسولی ایران در روز 1 آوریل ابراز پشیمانی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، آمریکایی‌ها می‌گویند مقام‌های اسرائیل درباره زمان انجام این حمله و تبعات آن و از جمله اینکه چطور بر مذاکرات برای آزادی اسرا اثر خواهد گذاشت به اندازه کافی فکر نکرده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: «فکر نمی‌کنم آنها راهبرد داشتند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های راهبردی را اتخاذ نمی‌کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    8 0
    اگر جواب دادن باید زمینی بهشون حمله کرد
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      2 0
      زمینی هم حمله می کنیم بشین و ببین
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      3 0
      آمریکا فعلا بی دفاع است. حملات موشکی دیشب سپاه ثابت کرد، سامانه های پدافندی پاتریوت و ... کارایی ندارند و تمامی کشورهای دارنده این سامانه ها بدون دفاع در مقابل حملات موشکی ایران هستند. معادلات جدیدی از دیشب تعریف شده است.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      3 0
      ابتدا یک بمباران فرشی، بعدش زمینی به سمت قدس شریف ان شاالله.
    • BG ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      0 0
      پدر جان زمینی از کجا میخوان حمله کنند. ایران و اسرائیل هیچ ارتباط مستقیم زمینی ندارند و حمله ممکنه فقط هوایی باشه. در ضمن هیچ کشوری حاضر نیست در این راه با ایران یا اسرائیل در بیفته. اگر اسرائیل حمله کنه ایران ممکنه نیرو از طریق سوریه و یا لبنان به داخل اسرائیل بفرسته که اون هم بسیار پر هزینه و پر تلفات خواهد بود. البته لبنان احتمال خیلی کمی داره چون دولت لبنان تماما حزب الله نیست که در کنار ایران باشه.احتمالا از سوریه شاید بشه ولی برای این بسیار پر هزینه و پر تلفات خواهد بود و کلا ایران رو وارد جنگ رو در رو با آمریکا و متحدانش هم خواهد کرد که آن هم بسیار پر هزینه خواهد بود و باعث خواهد شد روسیه و یا کشورهای دیگر هم وارد این جنگ شوند و جنگ اتمی سوم حتما در این صورت روی خواهد داد
  • گیتی خانلری IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    6 0
    احمقها همینه که فکر نکرده مشروب میخورید میزنید به اب خفه میشید مرگ بر افکارتان
  • ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 0
    صهیونیست ها فقط بلدند کودکان بی دفاع بکشند بی عرضه تر از این هستند که دیگر علیه ما کاری بکنند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    ابتدا یک بمباران فرشی، بعدش زمینی به سمت قدس شریف ان شاالله. فکر کردن ایران، غزه‌‌ی مظلومه؟! که ضعیف کشی کنند!؟ غزه روی سر ما جا داره، ایستاده مثل کوه، زخمی...اما ایستاده...صدای یا حسین و یا علی و فاتح خیبرشون، اشکم رو در آورد در حملات زیبای ایران زمین.
  • سلمان IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 0
    سلام و خدا قوت به سربازان اسلام و درود بی پایان به روح شهدای اسلام از اول تا این لحظه.من این گونه بگویم دشمنان جمهوری اسلامی ایران کور کورانه رفتار مکنن از حمله موشکی وپهپادی که به رزیم کودک کشوجعلی پاسخ دادیم قطره ای از اقیانوس بود جانم فدای رهبر که اقا یک دهه پیش فرمودند که رژیم کودک کش اسراییل این را بداند که طلاویو و حیفا را در یک ودو ساعت هم کمتر از روی نقشه جعرافیا برای همیشه پاک میشود .منطور من این است از این بیان رهبر عزیزمان یک دهه گذشته این را خودشون هم میدانند پیروز میدان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
  • حسین هدایتی AU ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 0
    و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمیٰ
  • محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 2
    باید تمام اسرائیل با خاک یکسان بشه لازم به نیروی زمینی نیست سیستم دفاعیشون در برابر حملات هوایی ما کارساز نیست اسرائیل یکبار برای همیشه نابود کنید تا ما حرم تمام مسلمانان بشیم. یکبار برای همیشه اسرائیل باید از روی نقشه پاک بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس