کد خبر 1593033
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
حسین شریعتمداری: وظیفه شورای نگهبان شناساندن افراد به مردم است

وقتی پای نقد مصلحانه لایحه عفاف به میان کشیده می‌شود، برخی از سر ناآگاهی و شماری نیز از روی بداندیشی اصرار دارند که منتقدان را به طرفداری از بگیر و ببند و برخوردهای سخت متهم کنند...

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته، وقتی در یادداشتی با عنوان «‌لایحه ‌عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟!‌» به ارزیابی این لایحه پرداختیم و با بررسی مستند برخی از مواد آن نتیجه گرفتیم که «‌این لایحه نه فقط از پدیده پلشت بی‌حجابی جلوگیری نمی‌کند، بلکه به گسترش بی‌حجابی نیز دامن می‌زند»! شماری از مسئولان و دوستان دلسوز گلایه کردند که تند رفته‌اید! و حال آن که یادداشت مورد ‌اشاره با استناد به متن لایحه عفاف نوشته شده بود و... امروزه اما، اگرچه لایحه یادشده هنوز در کوچه پس کوچه‌های دستگاه قضائی و دولت و مجلس و شورای نگهبان چرخ می‌خورد و به تصویب نهائی نرسیده است ولی با توجه به گسترش بدون مانع پدیده خانمانسوز کشف حجاب، این احتمال قوت بیشتری گرفته است که انگار هدف نهائی -و البته پنهان- لایحه یاد شده همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود گسترش بی‌حجابی و برداشته شدن موانع پیش‌روی این پدیده پلشت بوده است!‌... اگر این‌گونه نیست، وضعیت کنونی حجاب برای چیست؟!

۲- با عرض پوزش از برخی مسئولان محترم در دولت، قوه قضائیه، مجلس و شماری دیگر از دست‌اندرکاران، باید گفت که متاسفانه این عزیزان در ماجرای مورد اشاره فریب خورده‌اند! چند ماه قبل هم تلویحاً به این نکته اشاره داشته و از مسئولان محترم پرسیده بودیم تهیه و تدوین لایحه حجاب بر اساس کدام نیاز ضروری صورت گرفته است؟! و آورده بودیم «‌در حالی که در دو ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، تکلیف قانونی مراجع ذی‌ربط به وضوح و با صراحت مطرح شده است، تهیه و تدوین لایحه جدید چه ضرورتی داشته است‌»؟! و تاکید کرده بودیم «‌ممکن است گفته شود که پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب در ماه‌های اخیر، تهیه لایحه جدید را ضروری کرده است! که به عنوان دومین سؤال باید پرسید چرا نمی‌فرمائید پدیده کشف حجاب به علت بی‌توجهی مسئولان دست‌اندرکار به قوانین موجود بوده است؟! مگر در قوانین موجود برای مقابله با بی‌حجابی احکام مشخص و روشنی وجود ندارد؟! آیا به این قوانین عمل شده است و نتیجه نداده است‌»؟! بدیهی است که بی‌توجهی به قانون، با هنجارشکنی نیز همراه خواهد بود. بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته است! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نشده است؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست‌!

۳- علاوه‌بر آن که درباره ضرورت تهیه لایحه مزبور تردیدهای جدی وجود دارد! گردش کار آن نیز سؤال‌برانگیز است. می‌پرسید چرا؟! خُب، بخوانید و قضاوت کنید. بیش از یک‌سال از ماجرا می‌گذرد و موضوع هنوز سامان نیافته است! این لایحه در ۹ ماده از سوی دستگاه قضائی تهیه و به دولت فرستاده شد. دولت آن را به ۱۵ ماده افزایش داد و به مجلس فرستاد. مجلس ابتدا لایحه را در ۶۰ ماده و سپس ۷۰ ماده و نهایتاً به ۷۱ ماده افزایش داد! متن لایحه را مطالعه بفرمائید!

اول این که؛ سرشار از کلی‌گوئی است و از این‌روی به «کلیات ابوالبقاء» بیشتر شبیه است تا متن یک لایحه قانونی!

و دوم؛ متن برجام که بعداً معلوم شد حتی آقای ظریف هم آن را به درستی نخوانده است در مجموع ۵۴۵۲ کلمه بود و متن ۷۱ ماده‌ای لایحه عفاف و حجاب با ۳۲۴۲۱ کلمه تنظیم شده است، یعنی تقریباً ۶ برابر برجام! باید به این نکته توجه داشت که مطول‌نویسی! یکی از ترفندهای حقوقی است که عمدتاً با دو هدف اصلی دنبال می‌شود. اول؛ پنهان کردن ماده اصلی مورد نظر در انبوه کلمات و دوم؛ منصرف کردن مسئولان از مطالعه دقیق متن و مراجعه به مشاوران! تعجب‌آور است که چرا مسئولان دست‌اندرکار به این نکته توجه نکرده‌اند! به گفته حضرت امیر علیه‌السلام «‌اذ ازدهم الجواب خفی الصواب‌... پاسخ‌ها که زیاد شود، حقیقت پنهان می‌ماند».

۴- این نکته نیز گفتنی است که وقتی پای نقد مصلحانه لایحه عفاف به میان کشیده می‌شود، برخی از سر ناآگاهی و شماری نیز از روی بداندیشی اصرار دارند که منتقدان را به طرفداری از بگیر و ببند و برخوردهای سخت متهم کنند و حال آن که به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب؛ «‌خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است -‌جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه هستند- اگر بدانند حتماً نمی‌کنند» بنابراین، سخن از یکسو، برخورد سخت و پشیمان‌کننده با ماموران پشت‌صحنه است که ‌اندک و کم‌شمارند و از سوی دیگر نجات کسانی است که از واقعیت ماجرا بی‌خبرند و نمی‌دانند که امروزه کشف حجاب علاوه‌بر حرام شرعی، بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ایرانیان است (حرام سیاسی‌).

۵- حالا به بخشی از بیانات حضرت آقا در دیدار رمضانی مسئولان نظام با ایشان توجه کنید. دقیقاً بر ساختگی و تحمیلی بودن چالش حجاب تاکید می‌فرمایند، همان نکته اساسی که متاسفانه از نگاه مسئولان محترم پنهان مانده بود. رهبر معظم انقلاب از مسئله حجاب با عنوان یک «‌چالش تحمیلی‌» بر کشورمان یاد کرده و فرمودند «‌کسانی نشستند و نقشه کشیدند و برنامه‌ریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشورمان. در حالی که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت. مردم داشتند زندگی می‌کردند با شکل‌های مختلف‌». حضرت ایشان در ادامه بر شرعی و قانونی بودن حکم حجاب و ضرورت رعایت آن تاکید کرده و با اشاره به کانون بیرونی کشف حجاب و لزوم درک این نکته فرمودند: «‌امروز [‌دشمنان] روی مسئله برداشتن حجاب بانوان تلاش می‌کنند ولی این اول کار است. هدف این نیست. هدف دشمن آن است که وضع کشور را برگردانند به وضعیت قبل از انقلاب‌... بنده اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که یک مقداری در زمینه حجاب سهل‌انگاری‌هایی هم دارند، اینها دلبسته اسلامند. وابسته نظامند. بارها گفته‌ام که با این دید باید نگاه کرد. بنده معتقدم در دولت و در قوه قضائیه و در بخش‌های مختلف در این زمینه مسئولیت وجود دارد و باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود عمل کنند. خود بانوان ما در این مسئله بیش از همه مسئولیت دارند».

۶- و بالاخره، تمامی شواهد موجود و بسیاری از اسناد غیر قابل تردید حکایت از آن دارند که پدیده پلشت کشف حجاب یک توطئه حساب‌شده از سوی دشمنان ایران اسلامی است که برخلاف ظاهر آن، نه فقط علیه زنان کشورمان بلکه برای مقابله پنهان و تدریجی با هویت اسلامی جامعه طراحی شده و به صحنه آورده شده است و اکنون که بعد از گلایه رهبر معظم انقلاب حرکت و تلاش تازه‌ای برای مقابله با این پدیده خانمانسوز آغاز شده است باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت که پدیده کشف حجاب خاستگاه و ریشه بیرونی دارد و علاوه‌بر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه کسانی هم در داخل کشور برای این هنجارشکنی اجیر شده‌اند. مقابله با این جریانات هنجارشکن و پادوهای داخلی دشمن نیازمند کشف آنها و قاطعیت در برخورد پشیمان‌کننده با آنان است. اگر مسئولان و دست اندرکاران محترم، جوانان میهن اسلامی را فرزندان خود می‌دانند -که باید بدانند و می‌دانند- باید نجات فریب‌خوردگان از چنگال پدیده پلشت کشف حجاب را تکلیف شرعی و انسان‌دوستانه خود تلقی کنند و خدای نخواسته تحت تاثیر خناسان تصور نکنند که اجازه ادامه گرفتاری آنان در چنبره پلید کشف حجاب دلسوزی و به اصطلاح مدارا با آنان است! بدیهی است که اگر خدای نخواسته فرزند دلبندتان به مواد مخدر معتاد شود، تهیه مواد برای ادامه اعتیاد او را خیانت به فرزندتان می‌دانید و نه اقدامی دلسوزانه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    53 10
    حجاب زینت زن است و قطعا به سود خودش و جامعه هست. ان شالله
    • جوان دهه هفتادی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      21 10
      کشف حجاب دختران و زنان مقدمه ای است برای آندلسی کردن جامعه اسلامی ایران. لذا عموم مردم انقلابی و متدین ایران با امر به معروف و نهی از منکر و بالاخص مدیران و دستگاههای ذیصلاح باید به وظیفه قانونی و شرعی خود در مقابله با این ناهنجاری و منکر مکشوف عمل نمایند. بعنوان یک جوان توصیه می کنم: با صلابت و متانت و صبر و شکیبایی و حوصله، همگان به این وظیفه انسانی و الهی و قانونی عمل نمایند و از جوسازی و هوچیگری و بزرگ نمایی جاهلان و معاندان و مغرضان کمترین هراسی به دل راه ندهند...
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      37 11
      راه رفع این مشکل حل مسئله بی‌غیرتی و دیاثت مردها یا بهتر بگیم نرها است.
    • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      30 7
      ۰۰:۲۷ - دقیقا. امیرالمومنین به مردان(ظاهرا کوفه) داد میزند که چه شده شما را که زنانتان در بازارهای تنه به تنه‌ی مردان میخورند! غیرت میرت رو بایستی از مردهای بیغیرت مطالبه کرد.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    49 7
    خدایا به حق مهدی فاطمه زهرا دختران و زنان ما را از جهنم سوزان دنیا و قیامت در امان دار
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      12 15
      کلا زیر یک درصد بی‌حجاب هستند
  • فرزاد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 26
    عکس به اندازه گویای وضعیت روحی روانی نویسنده است
    • فرشاد IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      12 12
      حسین شریعتمداری ماشاالله 76 ساله است.به کوری چشم امثال تو.
  • US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    20 4
    عمو مسولان عمدا فریب می خوردند نه سهوا
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    9 13
    برای چی؟ برای اینکه اگه اتفاقی بیافته مسئولیت و دردسرش واسه اون ها است نه شما. واقعیت اینه که خیلی از مسئولین از این دعوای خاله زنکی خسته هستند. فکر کن یه زنی با یه آخوندی دهن به دهن میشه تا هفته ها سوژه بحث های خاله زنکی میشه. همه حوصله این چیزها رو ندارن بشینند درباره دعوا دو تا آدم به خبرنگار و ... جواب پس بدن.
  • DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 10
    خخخخخخ
  • US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    22 3
    یه عده صورتی مذهبی داریم که تا میخواد حرکتی بشه میان یه سری چرت پرت ردیف میکنن که این نحوه برخورد بده و باید جذب کنیم سوالم اینه تو این دوسال که کوتاه اومدیم ایا چیزی درست شد یا این بیماران عشق هرزگی وقیح تر شدن قبل برخورد با این جماعت باید یکی زد پس کله این پخمه های صورتی حکومت که بخواد محل جولان فواحش باشه همون بهتر نباشه
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 2
    خوب اگر واقعا اینطور هست انجام بدید ....
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 12
    سلام . عفاف و حجاب به کنار دولت چرا حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی رو واریز نمیکنه؟
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      14 3
      شماها هم همیشه به فکر شکمتونید.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 5
    پشتش و کشف کنید خوب کشف کنید بررسی جامعه شناسانه کتید و ر خورد درست کنید
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 25
    فقط یک مغز فندقی کودن می‌تونه فکر کنه این دختران معصوم برای ولنگاری حجاب از سر برداشتن نه مغز پوسیده کثافت این دختران برای جنگ حجاب ازسربرداشتن
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 20
    بزار برای این صحبت ها در انتظار بررسی بیشتر بشه.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    25 2
    درود برحاج حسین با این نگاه دقیقش
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    76 0
    بنظرمیرسد اول باید با وزیر و رییس اداره ای که کارکنان آن بی حجابند برخورد شود با مسول حراستشون باید برخورد شود چون جمع زیادی از اینها در بیرون اداره و در فضای مجازی علنا قانون شکنی می کنند دوم با وزیز آموزش و پرورش چرا که عمده مدارس غیر انتفاعی دارند مبلغ بی بندو باری و بی حجابی میشوند چرا نباید مجوز این مدارس لغو شود چرا باید از امکانات نظام استفاده و با تسهیلاتی که نظام می دهد تیشه به ریشه عفت عمومی بزنند با وزیر علوم و بهداشت هم بهمین دلیل چون ظاهرا یا خودشان یا اعتقادی به این مسئله ندارند یا بی تفاوتند در مرحله بعدی برخورد با روسای اصناف است چون به وظیفه قانونی خود بی اعتنا هستند
  • FI ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 24
    مزدور روسیه و یار غار نتانیاهو
  • ابی آذری زبان هستم IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    6 23
    حجاب دستور قرآن هست باید اجرا شود ولی دست درازی به اموال بیت المال اونهم از بلندترین رده های قضایی چطور؟؟؟
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      13 0
      خداوند برای همه موارد فرمان دارد وفرمان خدا لازم الاجرا می باشد ،ولی امان از نفس اماره که گزینشی عمل میکند.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    12 1
    خدا تو رو هم شفا بده. حجاب در قرآن آمده چرند نگو
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    3 9
    همه شادی شکست اسرائیل رو دارند این آقا ...
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      0 0
      بلاشک
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 17
    بابا توی این شرایط ، چرت و پرت نگو شریعتمداری خوش نشین وقت جنگه، یا حیدر
  • US ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    2 19
    کاش یکی این شریعتمداری رو از پریز بکشه بیرون
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    11 2
    کشف حجاب= بی حیایی است در قرآن کریم به داشتن حجاب تاکید شده است ای زن از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    44 8
    شریعتمداری باید خودت اتش به اختیار عمل کنی دیگه بسه حرف زدن الکی!!!!
  • حمید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    49 0
    متاسفانه قانون زیاد داریم، ولی یا آقایون به آن عمل نمی کنند و یا حال عمل به آنها را ندارند و یا درک درستی از قانون ندارند و یا اعتقاد به قانون ندارند و یا جز نفوذی ها هستند و ...
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 2
    کوتاه و مفید نه خسته کننده کسی نمیخواند از اکثر دوستان پرسیدم از یادداشتهای شریعتمداری می گذرند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    🙄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس