کد خبر 1551372
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
حسین شریعتمداری نمایه

لااقل برای پیشگیری از پدیده خانمان‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب به قوانین موجود عمل کنید. طلای قانون جدید پیشکش، مرحمت فرموده ما را مس کنید!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- در یکی از محفل‌های شعر و ادب، از شاعری خواستند که شعری بخواند. شاعر پشت تریبون رفت و پرسید: شعر نو بخوانم یا شعر کهن؟ گفتند شعر کهن بخوان. پرسید مثنوی باشد یا غزل؟ گفتند غزل را بیشتر می‌پسندیم. پرسید عاشقانه باشد یا عارفانه؟ گفتند؛ عارفانه باشد. پرسید از مشرب عرفای سلف باشد یا عارفان معاصر؟ گفتند؛ از عارفان معاصر. پرسید از ایران باشد یا عراق و... حاضران در محفل که به تنگ آمده بودند گفتند؛ برای امروز همین اندازه کافی است بقیه را به فرصت دیگری موکول کن!

۲‌- اردیبهشت ماه سال جاری و در حالی که پدیده پلشت بی‌حجابی در میان برخی از خانم‌ها -عده‌ای اندک به عنوان مأموریت و اکثریت قابل توجه‌ای از روی بی‌اطلاعی- شکل گرفته بود، لایحه‌ای با عنوان «‌عفاف و حجاب‌» که از سوی دستگاه قضائی تهیه شده و توسط دولت تغییراتی در آن داده شده بود به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

در آن هنگام با بررسی متن لایحه مذکور و بررسی ابعاد آن، در یادداشتی با عنوان «‌لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی‌»؟! آورده بودیم «‌نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است‌»! مستندات و پرسش‌هایی که در آن یادداشت آورده بودیم از سوی مسئولان محترم بی‌جواب ماند! و در همان حال پدیده بی‌حجابی به گسترش خود ادامه می‌داد!

۳- یک ماه و چند روز بعد در یادداشتی با عنوان «‌بازی دوسر باخت در لایحه عفاف‌» بار دیگر با ارائه شواهد و مستنداتی تازه‌تر به خطر رو به گسترش بی‌حجابی پرداختیم و در بخشی از یادداشت مورد اشاره آورده بودیم که «‌شماری از مسئولان و دوستان دلسوز از یادداشت قبلی کیهان گلایه کردند که تند رفته‌اید! و حال آن که یادداشت مورد ‌اشاره با استناد به متن لایحه عفاف نوشته شده بود» و آورده بودیم «‌امروزه اما، هرچند لایحه یادشده هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است ولی انتشار متن لایحه می‌تواند و البته توانست به این تلقی دامن بزند که گویا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب، وجود ندارد!

۴ - یک هفته بعد در یادداشت دیگری خطاب به مسئولان محترم سه قوه نوشته بودیم «... بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمی‌شود؟ آیا این بی‌توجهی مصداق صریح قانون‌شکنی و «‌ترک فعل‌» نیست؟! بدیهی است که هست‌»‌!

۵‌- اوایل تیرماه ۱۴۰۲‌، آقایان رئیسی و اژه‌ای، رؤسای محترم قوه قضائیه و مجریه در اظهاراتی که می‌توانست امیدوارکننده باشد، اعلام کردند برای مقابله با بی‌حجابی معطل تصویب لایحه عفاف و حجاب نمی‌شوند و از قوانین موجود برای مقابله با این پدیده عفت‌سوز و خانمان‌برانداز استفاده خواهند کرد. و صد البته از این تصمیم که به صراحت اعلام شده بود، در عمل خبری نشد! و نزدیک به ۷ ماه است که لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی می‌چرخد و... مقابله با پدیده پلشت بی‌حجابی که به فرموده حکیمانه و مستند رهبر معظم انقلاب، هم حرام شرعی و هم حرام قانونی است در انتظار تصمیم مسئولان محترم! خاک می‌خورد و زنان و دختران مظلومی که اکثر آنها در بی‌خبری از عواقب خانواده‌برانداز و خانمان‌سوز کشف حجاب به دام افتاده‌اند، به حال خود رها شده‌اند! اکثریت چشم‌گیری که به قول حضرت آقا، اگر بدانند حقیقت ماجرا چیست، از آن دست می‌کشند.

۶- و بالاخره تا کی باید منتظر تصویب نهائی قانون جدید عفاف و حجاب بود؟! و با کدام توجیه قانونی و منطقی و اسلامی مادام که قانون یاد شده از تصویب نهائی نگذشته است (که ظاهراً آش دهان‌سوزی هم نیست‌) از اجرای قوانین موجود خودداری می‌شود؟! لااقل برای پیشگیری از پدیده خانمان‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب به قوانین موجود عمل کنید. طلای قانون جدید پیشکش، مرحمت فرموده ما را مس کنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • کاظم ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    30 35
    پدیده عفت سوز و خانمان برانداز تورم و توزیع فقره
    • ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      55 15
      تورم و فقری که حاصل شهوترانی و جاه‌طلبی عده‌ای اندک است که زدودن عفت، حیا، پاکدامنی و حجاب و در نهایت بی تقوایی عموم جامعه که به شهوات خود مشغول هستند، به سود همان عده اندک است.با آب شور دریای ترک حجاب و مقابله با احکام دینی هرگز سیراب نخواهی شد جناب کاظم! بلکه منتظر فقر و بلای بیشتر باش
    • ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      38 12
      همگی می دونیم که پدیده ی بی حجابی اتفاقا بیشتر در قشر مرفه جامعه دیده می شه.اینها همش مغلطه ست.مشکلات همگی باید با هم از طرف نهاد مربوط به خودش حل بشه.نه اینکه بگیم بذارید اول تورم رو حل کنیم بعد به بی حجابی رسیدگی می شه.
    • ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      43 9
      پدیدهٔ عفت سوز و خانمان برانداز خریت بر اثر غربگدایی مزمنه!!!
    • ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      6 10
      احسنت. خوب مطلب رو رسوندی
    • ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      29 7
      وقتی با تقلید از غرب زنان را در محیط مردان نامحرم استخدام می کنند اول غیرت مرد می رود و بعد اول آب رفتن حجاب و بعد در طلاق و.... و یا به صورت رسمی پوشش زننده به ورزشکاران زن می دهند که بروند در دید همه مسابقه بدهند و حتی در رسانه ملی هم نمایش می دهند و ترویج آن فکر می کنید آقایان دلسوزی می کنند برای حجاب؟!!!
    • غدیر افغان ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      30 12
      قوانین ما درباره زنان باید از قوانین طالبانی باشد اسلام پیروز است بی حجابان دشمن خداوند هستند مرگ بر دشمنان خدا
    • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      22 5
      در اوج تظاهرات برای غزه پس از نماز جمعه در میدان فلسطین خانمی چادری بود که آرایش بسیار تندی داشت. رفتارش موقر بود ولی به جای اینکه مستمعین به مداحی میثم مطیعی توجه کنند به این خانم مینگریستند. آیا نباید به خانم های چادری که با آرایش اغواگرانه بدتر از بی حجابها جلب توجه میکنند تذکر داد ؟
  • ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    24 24
    الان مهمترین مشکل کشور اقتصاد ولی کو گوش شنوا؟!
    • ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      32 10
      بله،‌ اما با این روند حیازدایی از زن ایرانی، 10 سال دیگه مهمترین مشکل کشور دیگه اقتصاد نیست، بلکه نرخ بالای خیانت، حرامزادگی و زنان بی‌سرپرست خواهد بود.
  • مهدی ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    12 4
    پدیده خانمانسوز
  • ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    6 7
    مس که طلا نمی شود
  • سعید ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    20 22
    پدیده پلشت فساد و فقر و تورم هست
  • ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    17 21
    امان از فقر و بی عدالتی و آقایون و آقازاده ها و دامادهای اقایون
    • ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      24 27
      امان از خریت و وطن فروشی این غربگداهای اغتشاشوی کلنگی!!
  • ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    40 12
    بی حجابی، بی عفتی و در نهایت فساد می آورد، فساد باعث ظلم به جامعه، چشم و هم چشمی، نیاز کاذب و گسترش فقر می شود. فساد برای تامین لوازمش ظلم، تورم، سرقت و خشونت را باعث می شود. گرچه مبارزه با همه موارد لازم است، اما برخورد با پدیده شوم بی حجابی که ویرانگر کانون خانواده است ضرورتی ویژه دارد، مسئولان باید در روز قیامت جواب پس بدهند.
  • چهپور ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    23 17
    خیلی مخلصیم حاج حسین دمت گرم مؤمن
  • رضا ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    42 22
    چرا تا صحبت "حجاب" میشه بعضی ها سریعاً مشکلات اقتصادی را پیش می کشند؟ کاملا واضح است که مشکلات اقتصادی نمی تواند مجوزی برای بی حجابی بعضی ها باشد.
  • ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    19 23
    قرآن کریم می فرماید. شیطان امر به فقر و فحشاء می کند. اگر درپی آن هستید که فحشاء و ناامنی در جامعه ازبین ببرید طبق فرموده قرآن سیاست های پولی توسط بانک مرکزی و سیاست های مالی توسط وزارت دارایی بخوبی اجرا کنید. تا شاهد این همه فاصله طبقاتی وحشتناک نباشیم. آن کنتم صادقین.
    • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 0
      تعداد نمرات منفی به این کامنت جالبه...
  • ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    4 5
    از رسانه های رسمی استفاده کنین- صدا و سیما و برنامه های مستند درست کنند
  • ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    41 6
    حاج حسین عزیز، یعنی شما متوجه نشدید که دست یا دستانی در کار بود و هست که ریشه حجاب رو در جمهوری اسلامی ایران بزند که زد؟!! بله زد. دیگه حجاب به حالت قبل برنخواهند گشت. داریم تو خیابان و کوی و برزن می بینیم خوب. مگه میشه دوباره ب قانون که ذاتا اجبار و جریمه و مجازات در خود دارد این بی حجابی های گسترده رو مهار کرد؟ بله، مگر اینکه از درگیری ها و بزن و ببندها و سر و صداهای داخلی و خارجی هیچ واهمه ای نباشد که همه می دونیم اینگونه نیست. اگر واقعاً دلشون برای حجاب اسلامی می سوخت باید حتی در اوج فتنه مهسا هم با بی حجابی مقابله میشد تا قانون جدید تصویب و اجرایی بشه نه اینکه ول شد به امان خدا و روز به روز هم بدتر و شنیع تر که رسید به وضع امروز و حالا میخوان با قانون جدید جلوی این وضع رو بگیرند!!! غیرممکنه. دیگه نمیشه. خدا لعنت کند کسانی رو که به تکلیف خود عمل نکردند و جامعه رو به این وضعیت انداختند.
    • ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      6 8
      به راحتی می شود مانند منع خدمات متعدد از روی کارت ملی
  • ... ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    5 23
    حجاب رو باید مراجع و علما رسیدگی کنن و از راهای صحیح ملتو به حجاب و دین داری تشویق کنن شماها بهتره به فساد سیاست مداران برسید که علاوه بر تاثیر مستقیم روی 85میلیون بر نسل های دیگه هم تاثیر میزاره
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    19 14
    به قول کشاورزان آب به خرابی افتاده وجوب آب شکسته.دیگه فقط حسرت گذشته.
  • مسعود دیپلمات ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    7 9
    با توجه به آیه مبارکه : قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ ، مردان هم باید چشم چرانی نکنند . لذا برای اجرای این تکلیف، لازم است که استفاده از عینک دودی هم برای مردان و هم زنان اجباری گردد!. ولی به قول شاعر، اگر حکم شود که مست گیرند_ در شهر باید هرآنکه هست گیرند!
    • ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 3
      یعنی اومدی راهکار بدی؟ خب دانشمند اینطوری با عینک دودی راحت تر میشه چشم چرانی کرد
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    14 29
    وظیفه اجتماعی نظام و حتی پیامبران الهی برقراری عدل و قسط و مبارزه با ظلم و فساد بوده. بدون عدالت اجتماعی و اقتصادی، برقراری اجباری ظواهر نتیجه معکوس دارد.شما عدالت را برقرار کن، مردم خودشان ظواهر را رعایت خواهند کرد. سخن مولا در مورد پایداری نظام با کفر ولی نه با ظلم را فراموش نکنید.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 15
    نمیدانم چادر گران و کمیاب شده که عده ای از بانوان رفته رقته چادر را با هر دلیل کنار میگذارند . مدتی قبل یکی از مسئولان بالای دولتی در یک شهرستان که بازنشست و کاندید و تایید شده ، همسر ایشان هم . موندم
  • ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    7 6
    ایشون در مورد فقر و فساد و کارتون خوابی و اعتیاد و مدارس کَپَری و .... هیچ نظری نداره
  • ابراهیم ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    2 4
    روح امام و شهدا شاد
  • ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    9 4
    چه فرقی بین دوچرخه سواری و صد ها ورزش دیگه وجود داره که اتفاقا اونها بدتر هم هست و در وزارت ورزش و صدا و سیما مجاز شده نمایش اونها؟! وقتی شئون حیا از بین رفت، دنبالش کشف حجاب هم میاد...
  • ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    21 7
    ما مسلمانیم و از دستوراتی که به مسلمانان داده شده حجاب است. حالا اندکی دین و اعتقادات دیگری دارند تا زمانی که در ایران هستند موظفند به دستورات دین اصلی حاکم بر جامعه پایبند باشند. و اگر این ولنگاری و بی حیایی در حال گسترش هست علت اصلی عدم برخورد با قاطع با بی حجابان است.
  • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    7 1
    دقت کرده باشید موضوع بی حجابی بیشتر در قشر مرفه جامعه است... یعنی ۲در۲ میشه چهار کسی با فقر در جامعه موافق نیست اگر ولنگاری نتیجه ی فقر میباشد چرا در اروپا که به قول غربزده ها همه چیز گل و بلبلو چرا با همه ی آزادی تو موضوعات جنسی بازهم شاهد پدیده های جدید جنسی هستیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس