مطالبه مهم مردم که بین مجلس و شورای نگهبان دست‌به دست می‌شود

پس از دو بار رفت و برگشت لایحه حجاب بین مجلس و شورای نگهبان، رئیس مجلس امروز گفته که این لایحه به زودی پس از تایید نهایی شورای نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد.

به گزارش مشرق، « زمان بازگشت از بیمارستان با خانمی که کشف حجاب کرده بود، مواجه شدیم، دوستانه به او تذکر دادم که چرا روسری ندارد، هنوز جوابی نداده بود که خانم دیگری از پشت سرش جواب داد به شما هیچ ربطی ندارد و به من حمله‌ کرد و به صورتم چنگ انداخت و تلاش کرد روسری و چادرم را از سرم بردارد. بعد هم به دخترم حمله‌ کرد، هرچه تلاش کردم که دخترم را از زیر دستان این دو زن و مردی که همراه آن‌ها بود، خارج کنم، موفق نشدم، از ترس زبانم بند آمده بود، کاری از من ساخته نبود، چادر دخترم را می‌کشیدند و فحش‌های رکیکی می‌دادند، زمانی که به آنها گفتم که این زن همسر شهید است و رهایش کنید، ضرب‌وشتم را بیشتر کردند و داد می‌زدند که همین شما هستید که پول این مملکت را می‌گیرید...» اینها را مادر همسر شهید باب‌الخانی می‌گوید.

درباره ضرب و شتم آمران به معروف توسط هنجارشکنان و افراد بی حجاب اخبار متعددی تا کنون منتشر شده است، حتی در مواردی هم هنجارشکنان، آمران به معروف را به شهادت رسانده‌اند، از شهید ناصر (عباس) ابدام که اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر بود گرفته تا شهیدان علی خلیلی، محمد محمدی، کمال ولی‌زاده، تیمور حسن‌زاده، ناصر احدی، هادی محبی، رشید آقایی‌دوست، قدرت‌الله محمدی، محمدعلی قاسم‌زاده، سید حسین اسلام‌فر همه شهدای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

مطالبه بیش از یک میلیون نفری برای قانومندشدن برخورد با بی‌حجابی

قانومندشدن حجاب مطالبه بسیاری از مردم است و پویش‌های مختلفی نیز در این باره در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس ثبت شده که در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۸۳ هزار نفر تاکنون آن را امضا کرده اند.

مطالبه مهم مردم که بین مجلس و شورای نگهبان دست‌به دست می‌شود

در یکی از این پویش‌ها گفته شده که « در گذشته کشف حجاب یک چالش فرهنگی بود و باید با کار فرهنگی و تذکر لسانی رفع می شد، اما اکنون با فراخوان‌های دشمنان انقلاب اسلامی و ضدانقلاب، نیاز است تا قانونی در این حوزه برای برخورد قاطع با هنجارشکنان حوزه حجاب داشته باشیم»

اقدام مجلس در پاسخ به این مطالبه

درباره حجاب لایحه ای در مجلس مصوب شده که اخیرا و برای دومین بار با «ایرادات و ابهامات» شورای نگهبان مواجه شد و مجددا به مجلس بازگشت و مجلس هم برای بار دوم ایرادات لایحه را رفع کرد. شورای نگهبان در دوم آبان ماه سال جاری یک بار دیگر لایحه عفاف و حجاب را رد کرده بود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز گفت که « مجلس جهت قانونمند کردن فعالیت تمامی دستگاه‌ها در جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، تصویب لایحه حجاب و عفاف را در دستور کار قرار داد و به زودی پس از تایید نهایی شورای نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد.»

مطالبه مهم مردم که بین مجلس و شورای نگهبان دست‌به دست می‌شود

لایحه ای که قالیباف به آن اشاره می کند ۷۱ ماده دارد که نمایندگان مجلس در نشست علنی چهارشنبه ۲۹ شهریور با اجرای آزمایشی ۳ ساله آن با ۱۵۲ رأی موافق، ۳۴رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع موافقت کرده بودند.

تشویق برای مروجان فرهنگ عفاف و حجاب و جریمه برای بی حجابی

در این لایحه‌ جدا از جریمه‌هایی که برای بی‌حجابی در نظر گرفته شده، تشویق‌هایی نیز برای مروجان فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش مناسب در نظر گرفته شده است.

البته در گذشته برای مقابله با بدحجابی و ترویج عفاف و حجاب وظایفی شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرده بود اما به دلیل اینکه از پشتوانه کافی برای اجرا برخوردار نبود نتوانست آنگونه که باید نتیجه نداشت برای همین کارشناسان بسیاری معتقد بودند این موضوع نیازمند تدوین یک قانون کامل است.

موافقان و مخالفان چه می گویند؟

موافقان و مخالفان لایحه حجاب در مجلس نظرات مختلفی دارند، برخی از مخالفان مانند جلیل رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی، می‌گوید که « تصویب قانون برای حجاب و عفاف موجب افزایش نارضایتی عمومی می‌شود».

موافقان لایحه هم مانند موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس معتقد هستند که « در همه دنیا برای نحوه پوشش قانون وجود دارد و اگر قانون درستی درباره حجاب در کشور ما وجود داشته باشد بسیاری از اتفاقات ناگوار که در این حوزه شاهد هستیم از بین خواهد رفت.»

نبود قانون چه معایبی دارد؟

با این حال بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران حوزه حجاب از جمله فرشته روح افزا معتقدند که « نبود قانون در حوزه حجاب موجب ولنگاری می‌شود.»

مطالبه مهم مردم که بین مجلس و شورای نگهبان دست‌به دست می‌شود

این کارشناسان معتقدند وقتی حجاب از بین رفت و عریان‌نمایی در جامعه، عادی‌سازی شد، به تدریج اساس خانواده عفیف ایرانی متزلزل می‌شود، خیانت گسترش می‌یابد و تعهد زوجین به یکدیگر، مفهوم خود را از دست می‌دهد و برای اینکه به این شرایط دچار نشویم «تنها راه داشتن قانون در این حوزه و اجرای دقیق قانون» است. بر همین اساس یکی از نهادهایی که در حوزه اجرای قانون وظیفه سنگینی دارد قوه قضاییه است. البته این در حالی است که در زمان تصویب لایحه جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام ادعا کرد که قوه قضاییه مخالف این لایحه بوده و در اجرای این لایحه با مشکل مواجه خواهد شد اما رئیس مجلس شورای اسلامی همان موقع تاکید کرد که قوه قضاییه به صورت کتبی موافقت خود را نسبت به لایحه عفاف و حجاب اعلام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    28 0
    دیگه اتفاقات کرمان و خوشحالی این وحوش فواحش نشون داد که اینا دشمن خونی ما هستن رحم کردن به این ... خیانت به خون شهداست دیگه اسیر کلمات مسخره ای مثل دو قطبی نشید هیچ خط ربطی بین ما و این جماعت نیست جنگ همین الانم شروع شده مسوِیین انتظامی و قضایی از خواب پاشید
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    32 0
    اراده ای برای مقابله با بی حجابی که الان تبدیل شده به حجاب ستیزی در مسئولین کشور وجود ندارد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 1
    مقابله با بی حجابی ضروریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس