پویش «زندگی با آیه‌ها»؛بزرگترین پویش‌ قرآنی کشور ۱۰‌ میلیونی شد

پویش «زندگی با آیه‌ها» با استقبال گسترده هم‌وطنانمان روبه‌رو شد و توانست با عبور از مرز ۱۰ میلیون مخاطب، یکی از بزرگترین پویش‌های قرآنی کشور را رقم بزند.

به گزارش مشرق، طرح اسلام به‌صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک‌آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسان‌ها، با توجه به آیات قرآن کریم یکی از فوری‌ترین ضرورت‌های تفکر مذهبی است.پویش «زندگی با آیه‌ها» که همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد، با استقبال گسترده هم‌وطنانمان روبه‌رو شد و توانست با عبور از مرز ۱۰ میلیون مخاطب، یکی از بزرگترین پویش‌های قرآنی کشور را رقم بزند.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۵۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شدند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند. ماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا به یاری خدا حال و هوای کشور را قرآنی تر کنند. زندگی با آیه‌ها؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال بود. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی بود که بحمدلله به ثمر رسید و از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی مهر تأیید گرفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها، در خصوص فضای قرآنی کشور گفتند:

«خب امسال بحمدالله ماه رمضان، ماه رمضانِ خوبی بود، بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن، برای بنده خیلی خرسندکننده بود. اینکه در شهرهای مختلف، افراد متعدّدی، گاهی حتّی نوجوان‌هایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ، قرآن تلاوت می‌کنند این یکی از آرزوهای بزرگ بنده بود که بحمدالله می‌بینم دارد تحقّق پیدا می‌کند و تحقّق پیدا کرده بارها خدا را شکرگزاری می‌کنم.»

در نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیار مادی و معنوی از جمله کمک هزینه حج عمره، کربلا، مشهد مقدس و هزاران هدیه دیگر با کمک بانیان فعالیت‌های قرآنی تهیه شده بود و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا شد.

این طرح ملی منحصر به ایام ماه مبارک رمضان نیست و قرار است در سال‌های آینده نیز مورد توجه باشد و آغوش آن به روی علاقمندان به کلام وحی باز است. علاقه‌مندان به شرکت در این طرح بزرگ قرآنی می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه‌ی پیامکی ۳۰۰۰۲۱۲ ضمن کسب اطلاعات بیشتر، وارد صفحه‌ی رسمی این پویش ملی نیز شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس