کد خبر 1591637
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
هشدار جدی مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال؛ خطر در کمین است

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: با وجود تلاش‌های وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بحث سرخابی‌ها در آسیا بسیار جدی است و اگر تا ۵ اردیبهشت این موضوع نهایی نشود باید منتظر عواقب تلخ آن باشیم.

به گزارش مشرق، مصطفی زارعی با تاکید بر تلاش‌های وزیر ورزش و جوانان و اقدامات صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای تاکید کرد: وزارت ورزش و شخص وزیر در بسیاری از موارد ورود کرد که همین مساله منجر به کمک به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده و برخی از مشکلات برای اولین بار در تاریخ دو باشگاه برطرف شده است.

وی ادامه داد: مشکلات حقوقی حل و اکثر بدهی‌ها تسویه شده است، چند بدهی باقی مانده اما روند کار بسیار خوب پیش رفته است اما در مقابل شاهد این بودیم که بحث مالکیت تعیین تکلیف نشده و این موضوع عواقب بسیار بدی برای فوتبال ما خواهد داشت.

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال یادآور شد: هر دو باشگاه در فرابورس عرضه شدند اما خریداری برای آنها پیدا نشد، تا ۲۰ فروردین ماه فرصت بود اما چون پیش‌بینی می‌کردیم دچار این مساله می‌شویم از قبل تا ۵ اردیبهشت ماه فرصت خواسته بودیم که نهایی بوده و بعد از آن هیچ فردی نمی‌تواند در این خصوص اعمال قدرت یا نفوذ کند.

زارعی گفت: علی‌رغم آنکه طبق پروتکل‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید صحبت کنم اما چون احساس خطر می‌کنم، ناچار به بیان حقایق هستم و به همه دوستان می‌گویم باید قدر این زمان را بدانند. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این مدت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند اما این موضوع فراتر از وزارت ورزش است و اگر مشکلات حل نشود، سرخابی‌ها نمی‌توانند مجوز بگیرند و اگر فدراسیون فوتبال هم مجوز بدهد، در آسیا تعلیق خواهد شد.

وی یادآور شد: لیگ نخبگان با هدف افزایش پویایی و نشاط در آسیا و از سال آینده شروع می‌شود، جوایز ۴۰ میلیون دلاری در راه است اما با این شرایط باشگاه‌های فوتبال را از آن محروم می ‌کنیم؟ چرا نمی‌شود موضوع واگذاری و مالکیت این دو باشگاه را حل کرد؟

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به عنوان فردی که مسوولیت ممیزی دارم امروز هشدار می‌دهم تا همه بدانند شرایط تا چه حد خطرناک است، من قبل از تصمیم نهایی استعفا خواهم داد چراکه نمی‌خواهم در برابر هواداران فوتبال قرار بگیرم. جنگی را بین خودمان آغاز کردیم که بازنده هم خودمان خواهیم بود و این را باید بدانید که امسال با قول و قرار، مسائل حل نمی‌شود و هیچ قدرتی بعد از ۵ اردیبهشت نمی‌تواند در این خصوص اعمال نظر کند.

زارعی گفت: کیومرث هاشمی به عنوان شخص اول ورزش کشور پیگیر موضوع است اما با تمام تلاش‌هایی که او انجام داده به نظر می‌رسد این موضوع خارج از وزارت باید برطرف شود. رئیس جمهوری دستور داده که این مساله باید حل شود و این نشان از درک اهمیت موضوع از سوی وی دارد.

وی افزود: اینکه عنوان می‌شود بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند را درک نمی‌کنم چراکه همین بانک‌ها در بخش‌های مختلف به این کار مشغول هستند و به نظر می‌رسد برخی‌ نمی‌خواهند این موضوع به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل باید ۸۱ درصد از سهام یکی از این دو باشگاه به غیر از دولت واگذار شود، از سویی دیگر از سرخابی‌ها هم انتظار دارم مسائل مطرح شده در جلسات را به صورت امانت نگه دارند و آن را به بیرون نبرند. مجبور بودیم با مدیران دو باشگاه به صورت همزمان جلسه برگزار کنیم اما متاسفانه این مطالب به بیرون درز می‌کند که مشخص است از کجا مدیریت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس