نیکاراگوئه، آلمان را در دادگاه بین‌المللی به حمایت از نسل کشی در غزه متهم کرد

منابع رسانه‌ای از برگزاری جلسه نخست دیوان بین‌المللی دادگستری برای رسیدگی به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در کشتار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، دیوان بین‌المللی دادگستری اولین جلسه دادرسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را به اتهام تسهیل نسل کشی در غزه برگزار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، تیم حقوقی نیکاراگوئه در این جلسه تاکید کرد: از دادگاه می‌خواهیم به آلمان دستور دهد که از کمک به اسرائیل در تخریب فلسطین و کشتار فلسطینی‌ها دست بردارد.

تیم حقوقی نیکاراگوئه همچنین گفت: آلمان مسؤول مشارکت در نسل‌کشی فلسطینی‌ها و نقض کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل کشی است.

وکیل نیکاراگوئه افزود: از روز نخست عملیات نظامی اسرائیل در غزه نقض فاحش قوانین بین‌المللی صورت گرفته است. آلمان علی‌رغم آگاهی از احتمال ارتکاب نسل کشی در غزه به حمایت تسلیحاتی از اسرائیل ادامه داد.

وی همچنین تاکید کرد: ملت فلسطین حق تعیین سرنوشت و دفاع از خود در برابر اشغالگری را دارند و بر اساس بیانیه قبلی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد در خلأ و بدون دلیل نبود.

تیم حقوقی نیکاراگوئه ادامه داد: هیچ‌گونه حمایتی از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و وضعیت در مناطق دیگر اراضی اشغالی فلسطین در حال بدتر شدن است.

نیکاراگوئه، دولت آلمان را که از حامیان مهم رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، به دادگاه لاهه کشانده و از برلین به‌خاطر حمایت‌های سیاسی و نظامی از این رژیم و تسهیل ارتکاب نسل‌کشی شکایت کرده است.

نیکاراگوئه در شکایت خود از آلمان نزد دیوان بین‌المللی دادگستری تقاضا کرده قضات دادگاه با وضع تدابیری اضطراری عرضه کمک تسلیحاتی و کمک‌های دیگر از سوی برلین به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

نیکاراگوئه امروز (دوشنبه) پرونده خود را به دادگاه لاهه ارائه کرده و آلمان یک روز بعد پاسخ خود را مطرح می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    دم نیکاراگوئه گرم، آفرین! /
  • هادی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    این ژرمنهای احمق همیشه جای اشتباه تاریخ وایسادن. من موندم با اینهمه نابغه فنی چرا دوتا سیاستمدار باهوش توشون پیدا نمیشه.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    درود بر نیکاراگوئه امیدوارم چای و قهوه و موز رو بیشتر از نیکاراگوئه خریداری بکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس