امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل در تلاش برای کشیدن پای دیگران به درگیری در منطقه است

وزیر امور خارجه گفت: حمله تروریستی و موشکی رژیم اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از جنگ‌افروزی‌های این رژیم و تلاش برای توسعه جنگ و کشیدن پای دیگران به درگیری بیشتر در منطقه است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (یکشنبه) 19 فروردین در نشست خبری مشترک با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود در مسقط گفت: حمله تروریستی و موشکی رژیم اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از جنگ افروزی‌های این رژیم و تلاش برای توسعه جنگ در منطقه و کشیدن پای دیگران به درگیری و جنگ بیشتر در منطقه است.

وزیر خارجه همچنین اظهار داشت: به محض وقوع این اقدام تروریستی و شهادت مستشاران نظامی ایران و جمعی از اتباع سوریه اقدامات و تصمیمات لازم در نشست شورای عالی امنیت ملی ایران به ریاست رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد.

امیرعبداللهیان گفت: پیام شفاف و روشنی از طریق سفارت سوئیس به کاخ سفید ارسال شد. آمریکا نمی‌تواند از مسؤولیت خود در حمایت کامل و مطلق از جنایات جنگی ترکیبی اسرائیل شانه خالی کند.وزیر خارجه همچنین گفت که ایران جزیره بزرگ ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیاست.

امیرعبداللهیان افزود: ایران هرگز اجازه نخواهد داد امنیت ملی این کشور خدشه‌دار شود.وی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه نسل‌کشی و بحران انسانی در غزه مورد توجه جدی ایران و عمان است، افزود: کمک‌های انسان‌دوستانه از تمامی مسیرها به سراسر غزه باید بدون اتلاف وقت ارسال شود. از تلاش‌های سلطنت عمان در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با تداوم نسل‌کشی و پذیرش تعدادی از زنان و کودکان غزه در بیمارستان‌های عمان صمیمانه تشکر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: وارد هفتمین ماه تجاوزات و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری هستیم و رژیم صهیونیستی به معنای واقعی در باتلاق غزه گرفتار شده است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: این رژیم اشغالگر از دستیابی به کوچکترین اهداف خود در غزه کاملا عاجز مانده است.وی گفت: این رژیم به درستی سیاست جنگ افروزی و توسعه جنگ در منطقه را دنبال می‌کند. امیدوار است همواره از حمایت کامل آمریکا در جنگ افروزی‌های خود برخوردار خواهد بود.

وزیر خارجه همچنین درباره وضعیت یمن بیان کرد: در موضوع یمن ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت نجات ملی در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه، از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق سیاسی بین صنعاء و ریاض حمایت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همواره در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی با وزیر خارجه سلطنت عمان در مشورت و تبادل نظر هستیم و از تلاش‌های خیرخواهانه و حکمت آمیز سلطان عمان در راستای تقویت و نیرومندسازی گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌ المللی صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسقط گفت: در روزهای پایانی ماه رمضان حامل سلام‌های گرم دولت و ملت ایران برای دولت و مردم کشور همسایه عمان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    4 1
    مگه دنبال نابودی اسرائیل نبودید؟پس چرا از روبه رویی با اسرائیل فرار میکنید؟
    • DE ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 2
      چرت و پرت نگو! تو مال این حرفها نیستی!
    • US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 0
      اینها لات مجازی هستند با این روش حکومت می کنند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    5 0
    مگه دیگران از درگیری میترسند ؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه 45 سال دنبال نابود کردن اسراییل نبودین ؟؟؟ پس چرا حالا که وقت جنگه بهانه میارید ؟
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 0
    یعنی چی می خواهید نزنید ....بابا ترو خدا بزنید انسان باشید ...
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    اخرش همین اسرائیل میاد دو استان کشور مارو اشغال میکنه و شما همچنان میگید اسرائیل میخواد پای ما رو به جنگ باز کنه !!!!!!!! بسه دیگه خودتون خسته نشدید از این همه انفعال و بی غیرتی ...!!!!!
  • سورنا IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 2
    موضع رسمی جمهوری اسلامی، همانی بود که رهبر معظم فرمودند و خواب و خوراک را بر صهیونیست ها حرام کردند. انتقام پشیمان کننده. این سخنانی که از امثال آقای امیر عبداللهیان و یا روزنامه شرق و ... میشنویم، تنها نشان از فاصله گرفتن بخشی از رجال سیاسی از مبانی انقلاب اسلامی و جهاد و فرامین صریح قرآن کریم است. اسرائیل هزاران بار هم ضربه بزند و حتی تهران را هم بمباران و موشک باران کند اینها تنها بلدند بگویند « مبادا به ضربات دشمن واکنش نشان دهیم! این تله رژیم رژیم صهیونیستی برای باز کردن پای ایران و به طبع آن آمریکا در درگیری های منطقه است! » هنوز نفهمیده اند که دشمن تا سفت نخوره سر جاش نمی نشینه.
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 0
      اونا مدام میزنن شما هم همینجوری خواب و خوراکو بهشون حروم میکنید خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • US ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 0
    وقت جنگ آمد تماشاگر شدند... صلح آمد لاله پرپر شدند. سایت غربی ایران را ببر کاغذی نامید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس