کد خبر 1591203
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
زیردریایی هسته‌ای جدید به ناوگان فرانسه پیوست

فرمانده ستاد نیروی دریایی فرانسه از اضافه‌شدن یک زیردریایی نظامی هسته‌ای جدید به ناوگان دریایی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، زیردریایی هسته‌ای «دوگه-تروئن» از کلاس زیردریایی‌های کلاس «سوفران» است و در مجموع، ۶ زیردریایی از این کلاس تا سال ۲۰۳۰ مستقر خواهند شد.

به نقل از فیگارو، «دوگه-تروئن» با پایان رساندن اولین آزمایش‌های طولانی‌مدت خود، اکنون می‌تواند به عملیات اعزام شود. مراحل آزمایش دریایی این زیردریایی در ماه مارس ۲۰۲۳ آغاز شد. این مراحل به خدمه اجازه داد تا عملکرد و استقامت زیردریایی و همچنین انطباق تجهیزات را با مشخصات درخواستی آزمایش کنند.

به گفته وزارت دفاع فرانسه، در این مدت، Duguay-Trouin در آب‌های سرد و گرم دریانوردی کرده است. زیردریایی‌های کلاس «سوفران» جایگزین زیردریایی‌های شکارچی کلاس «روبی» خواهند شد که از سال ۱۹۸۳ در خدمت بوده‌اند.

زیردریایی‌های کلاس «سوفران» با طول ۹۹.۵ متر و با جابه‌جایی ۵۱۰۰ تن، دو برابر بزرگ‌تر از زیردریایی‌های کلاس «روبی» هستند، اما در مقایسه با زیردریایی‌های آمریکایی، روسی یا انگلیسی نسبتاً کوچک‌ترند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 1
    مرگ خوبه برای همسایه ؟ فرانسوی ها بمب اتم دارند . زیر دریایی اتمی دارند . و اجازه نمی دهند تا ایران نیروگاه اتمی و رادیو دارو داشته باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • US ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 1
      اورانیوم 90 درصد برای رادیو داروست؟
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 0
      طبق قانون آژانس انرژی اتمی وظیفه داشته به ایران برای ساخت نیروگاه برق و رادیو دارو کمک کند ولی با اتهام های دروغین برجام را به ملت ایران تحمیل کردند ولی به آن هم عمل نکردند و ایران به آنها خواست بفهماند ما توان ساخت اورانیوم 90%هم داریم تا غربی ها را به تعهداتی که عمل نکرده اند مجبور کند .
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 0
      در پاسخ کسی که گفته چرا ایران اورانیوم 90%تولید کرده میگویم .1. چرا وقتی فرانسه و انگلیس و آمریکا برخلاف تعهدات خود در سازمان انرژی اتمی صهیونیست ها را به بمب اتم مجهز میکردند ساکت بودید ؟ 2.چرا همه دنیا را موظف میکنید که به آژانس انرژی اتمی بپیوندند ولی صهیونیست ها را ملزم نمی کنید ؟ 3.چرا اطلاعات محرمانه دیگر کشورها را از آژانس سرقت میکنید و در اختیار صهیونیست ها قرار میدهید ؟ 4. چرا در مقابل اطلاعات دروغین کشوری که عضو آژانس نیست و حاضر نیست با آژانس همکاری کند به کشوری که بیشترین همکاری را با آژانس کرده است را محکوم و محاکمه میکنید ؟ 5. چرا به هیچ‌یک از تعهدات خود در برجام عمل نکردید و نمی کنید ؟ ما ایرانی ها صدها سوال دیگر از آمریکایی ها داریم برای مثال چرا در ایران کودتا کردید و حکومت مصدق را سرنگون کردید ؟ چرا صدام که بعداً اسناد جاسوس سیا بودنش را خودتان اعلام نمودید را تحریک کردید تا به ایران حمله کند ؟ چرا بمب های شیمیایی را به صدام دادید و از جنایت جنگی توسط صدام حمایت کردید؟ چرا طالبان را براه انداختید ؟ چرا داعش را براه انداختید ؟ و...هر وقت پاسخ سوالات ایران را دادید متوجه میشوید که چرا ایران اورانیوم 90%را ساخته است
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 1
    میگن راکتور اینم با چسب 1-2-3 چسبوندن مثل اون زیردریایی انگلیس!! 🤣🤣🤣🤣🤣
    • US ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      1 2
      مثل زیردریایی مرطوب ایران، انگار دادند اصغر آقا جوشکار درست کرده
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 1
      خوب ایران جهان سومی و عقب مونده هست، ارباااابببب عنننننن گیلیییسسسس چرا ازین گندا میزنه؟! یعنی تکنولوژی هامون در یه حده و تا الان خالی می‌بستین؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس