به فنا دادن زیردریایی اتمی ۳ میلیارد دلاری با یک اشتباه مضحک+ عکس

وقتی یکی از خدمه زیردریایی ۳ میلیارد دلاری ارتش هندوستان که حامل سلاح اتمی بود، با اهمال‌کاری دریچه را باز گذاشت، آب به سیستم رانش سرازیر شد و تا چندین ماه زیردریایی استراتژیک هند را از خدمت خارج کرد.

به گزارش مشرق، گاهی اشتباهات بسیار ساده عواقب بسیار سنگینی در پی دارند در ماجرای باز گذاشتن دریچه زیردریایی ٰاستراتژیک هندی روی داد. آی‌ان‌اس آریهانت INS Arihant زیردریایی‌ اتمی ارتش هندوستان است که با این اشتباه مضحک تا مرز نابودی پیش رفت.

زیردریایی‌های آریهانت یک کلاس از زیردریایی‌های هسته‌ای حامل موشک بالستیک هند هستند. آریهانت در زبان سانسکریت به معنای قاتل دشمنان است.

به فنا دادن زیردریایی اتمی ۳ میلیارد دلاری با یک اشتباه مضحک/ عکس

قاتل دشمنان که قیمت تقریبی هر نمونه از آن سه میلیارد دلار است در سال ۲۰۱۸ چندین ماه زمینگیر شد و دلیل آن باز گذاشتن دریچه زیردریایی توسط یکی از خدمه بود. این حادثه آی‌ان‌اس آریهانت را برای ۱۰ ماه از دور خارج کرد.

بر اساس گزارش ۱۹FortyFive در پی این حادثه محفظه پیشران کشتی با ورود آب دریا آسیب جدی دید که برای تعمیر آن باید لوله‌های متعددی پاکسازی و قطعات بسیاری تخلیه و تعویض می‌شد.

زیردریایی‌های اتمی کلاس آریهانت بر اساس اطلاعات موجود ۱۱۱ متر طول و ۹۵ خدمه از یک راکتور آب فشرده ۸۳ مگاواتی برای تامین نیروی پیشران استفاده می‌کند. این زیردریایی در زیر آب به حداکثر سرعت ۱۵ گره و در سطح به حداکثر سرعت ۲۴ گره می‌رسد.

در این زیردریایی چهار محفظه پرتاب موشک تعبیه شده است و با حمل ۱۲ موشک اتمی ساگاریکا کی-۱۵ یا ۴ موشک اتمی ساگاریکا کی-۴ تبدیل به یک سلاح خطرناک می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    6 4
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...
    • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      2 6
      بزرگترین دشمن تو جهل و کبر تو است.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    4 2
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    3 0
    بیچاره فکر کرده داره فیلم هندی بازی میکنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس