تعرفه‌های پزشکی هنوز ابلاغ نشده است

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی مصوبه دولت هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش مشرق، محمد رییس زاده روز شنبه در نشست خبری «سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت»، افزود: سند سیاست‌های کلی سلامت در ۱۴ بند با بیش از ۹۲ مفهوم در حوزه مباحث و سیاست‌گذاری حوزه سلامت تدوین شده و راه تداوم پیشرفت‌های جامعه پزشکی و برون رفت از مشکلات عمل به این سند است.

وی با تاکید بر اینکه عمل به این سند می‌تواند راهکار خروج از چالش‌های نظام سلامت باشد، گفت: عمل به این سند می‌تواند منجر به ادامه پیشرفت‌ها شود. اگر به این سند عمل نشود منجر به بروز چالش‌هایی می‌شود و از روند پیشروی پیشرفت‌ها جلوگیری می‌کند.

رییس زاده ادامه داد: تولیت نظام سلامت، ارزشیابی و نظارت باید توسط وزارت بهداشت انجام شود و مدیریت منابع و نظام بیمه‌ای متاسفانه در خارج از وزارت بهداشت انجام می‌شود که با سند سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه سلامت مغایرت دارد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور افزود: نظارت بر تعیین نرخ ویزیت پزشکان عمومی به مبلغ ۲۸۰ هزار تومان نیز به عهده وزارت بهداشت است و سازمان نظام پزشکی در این امور دخالت و نقشی ندارد زیرا انجمن‌های علمی زیر مجموعه این وزارتخانه است.

رییس زاده درباره پرونده های انتظامی پزشکی گفت: همه پرونده‌های منجر به فوت خطرناک نیست و درصد قصور هم کم استغ اگر ۱۰۰ درصد قصور باشد مولفه هایی دارد و آنها از دادسراها برای کار کارشناسی به ما ارجاع می‌شود و روال کاری خود را دارد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره مرگ یک پزشک تصریح کرد: دکتر بخشی نیروی طرحی و به عنوان نیروی درمانی وزارت بهداشت مشغول به خدمت بود و اظهار نظر در مورد مرگ وی به سازمان نظام پزشکی کشور مربوط نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایثارگر IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 0
    دیروز به پزشک متخصص مراجعه کردیم 380 هزار تومان ناقابل از ما گرفتند. ابلاغ شده و نشده برای آنها مهم نیست. بیچاره کارگر دستمزدش 35 درصد افزایش میدهند زمین و زمان را غرق در عالم می کنند. ما درایران قوی را قویتر و ضعیف را ضعیفتر می کنیم این هنر مدیریت مملکت داری نیست . تنها با شعار دادن و سخنرانی کردن مسائل را حل نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس