آخرین خبرها از تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳

حداقل حقوق و حداقل حقوق و مزایای مستمر کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳، از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شد.

به گزارش مشرق، «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» سال ۱۴۰۳ کارکنان دولت، طی بخشنامه مورخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شد.

«حداقل حقوق» موضوع این بخشنامه مبنای محاسبه تمامی اقلام پرداختی که در قوانین و مقررات مربوط برای تعیین مبالغ آن‌ها از عبارت «حداقل حقوق» استفاده شده است، مانند: فوق‌العاده ایثارگری، قرار می‌گیرد.

بر اساس این مصوبه، ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، ۶۸ هزار و ۷۶۶ ریال و ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، ۴ هزار و ۸۲۹ ریال تعیین شده است.

متن بخشنامه «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳

به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و در اجرای تبصره (۲) ذیل بند (۵) تصویب‌نامه شماره ۳۰۳۴/ت ۶۲۴۶۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ هیئت وزیران (موضوع تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳) موارد به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:

۱- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵،۵۸۹،۶۰۰) ریال است.

۲- حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به میزان نوزده میلیون و دویست و چهل و یک هزار و دویست و هشتاد (۱۹،۲۴۱،۲۸۰) ریال است. مبلغ حداقل حقوق کارمندان مذکور به علاوه فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده نباید از سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵،۵۸۹۶۰۰) ریال کمتر شود در صورت نرسیدن حداقل حقوق افراد موصوف با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده به مبلغ مذکور، مابه‌التفاوت آن تا مبلغ سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵،۵۸۹۶۰۰) ریال به کف تعیین شده، اضافه خواهد شد.

۳- مبنای محاسبه تمامی اقلام پرداختی که در قوانین و مقررات مربوط برای تعیین مبالغ آن‌ها از عبارت «حداقل حقوق» استفاده شده است نظیر فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده (۵۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مبلغ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد که در سال جاری به میزان سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵،۵۸۹،۶۰۰) ریال است.

«حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳
تصویر بخشنامه
«حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳
جدول خلاصه تصویب‌نامه ضریب حقوق کارکنان دولت و بخشنامه حداقل حقوق در سال ۱۴۰۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    4 0
    عدالت اینه؟ به نظرتون در پیشگاه خداوند قادر به پاسخگویی هستید؟
  • عبدالظاهر ناصری IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    5 0
    سلام، من با۱۸سال سابقه مسئولیت اداره درشهرستانهای محروم ومرزی بامشکلات عدیده مناطق محروم بااسکان خانواده ومحرومیت اولاد از منابع آموزشی مناسب متأسفانه درسالهای آخرخدمت فقط برای یکبار ارتقاءمدرک ازکاردانی به کارشناسی درخواست کردم که به ناحق نه پست مسئولیتی نه مدرک جدیدم ونه فوق العاده ویژه هیچکدام دربازنشستگی کشوری باآنکه ازابتدا باحکم رسمی خدمت کردم وبا۴ فرزند ودودانشجودم بخت ودو دانش آموز دریافتی ۱۰/۶۰۰ میگیرم منتظرعدالت خداوندعادل هستم، خدا ازعوامل تضییع حقوقمان نگذره!!
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 0
      حقوق بگیرها کلا کلاه شان پس معرکه است هر چیزی صد برابر گران می‌شود ولی حقوق آنها بعد از کلی راهی زنی و اعتراض شاید چندر قازی اضافه شود
  • ZA ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    3 3
    برای همین وضعیت رای ندادم و برای اعتراض به حقوق کارگر فردا روز قدس شرکت نمیکنم
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    😂
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 0
    دولت رئیسی یک دولت قانون شکنه بدون امضایه شورای عالی کار جای کارفرماو ب نفع خودشون تصیمیم ب دور از قانون کار انجام دادنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس