محسن رنانی

یک اصلاح طلب تحریمی از مردم خواسته در یک کارزار اینترنتی مشارکت میلیونی داشته باشند. از تناقض ماجرا که بگذریم اما او از طرح این مسئله به دنبال چیست؟!

سرویس سیاست مشرق _ محسن رنانی، یکی از تئوریسین های اصلاح طلب است که همواره مواضع تندی را علیه حاکمیت مطرح می کند. تندی مواضع او به حدی است که می توان گفت یکی از ارکان اصلی تشویق به "گزینه خیابان" در اردوگاه اصلاحات همین فرد است.

رنانی که معتقد است نظام ایران دارای خردمندی سیستماتیک نیست؛ پس از اغتشاشات سال 98 در مقاله ای تفصیلی گفته بود: حاکمیت در برابر "تکرار آبان" توان مقاومت ندارد![1]

(این در حالی است که پس از اغتشاشات آن سال شاهد فتنه 1401 بودیم اما پیش بینی رنانی رخ نداد و نظام اسلامی قویتر از گذشته ماند)

پس از این مقدمه لازم است که به یادداشت اخیر فرد مذکور اشاره کنیم.

رنانی به تازگی طی یادداشتی که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد در اشاره به انتقادات از تأسیس مسجد در پارک قیطریه تهران نوشته است: من رأی ندادم. من برای اولین بار، در انتخابات اسفند شرکت نکردم... هر انتخابات یک بازی تمرینی برای دموکراسی است که آنرا گامی به سوی بلوغ به پیش می برد. همیشه گمان می کرده ام اصلاح کشور از طریق انتخابات، سالم تر و کم هزینه تر است. اما این بار به احترام اکثریت ملت ایران، رأی ندادم.

او در ادامه با نام بردن از چیزی به نام "کنش های جمعی عقل گرا" ضمن اینکه تحرک خیابانی مبتنی بر راهبری احزاب را هم جزو همین کنش های عقلانی معرفی می کند، می نویسد: اعتراض هایی که این روزها درباره پارک قیطریه تهران چهره بسته است، یک کنش جمعی فعال عقل‌گرا است. بخش هایی از جامعه آرام و آگاهانه دارند اعتراض می کنند.

رنانی سپس کارزاری اینترنتی را برای این مخالفت نیز معرفی می کند و می گوید: اکنون ما شهروندان ایران نیز تمایل به مشارکت در کارزار تهرانی ها را داریم. به گمان من اگر امضاها به صد هزار برسد، یعنی امید در جامعه مدنی هنوز نمرده است. اما اگر امضاها به یک میلیون برسد، یعنی جامعه مدنی نه تنها زنده و امیدوار است بلکه به خودباوری و خودآگاهی و اعتماد به نفس نیز رسیده است.

او می افزاید: اگر هنوز یک میلیون نفر از جامعه ایران جرأت آن را ندارند که با نام و نشان رسمی خود یک کارزار مدنی درباره یک موضوع شهری را امضا کنند، به این معنی است که جامعه ما هنوز ظرفیت و شایستگی تحولات عقلانی بدون خشونت را ندارد و در مسیر توسعه هنوز راه دراز و پر هزینه ای را در پیش دارد.

رنانی سپس مردم را به امضای این کارزار فرا می خواند.

حامیان تحریم انتخابات، انتخاباتی شدند/ یک میلیون امضا برای پارک قیطریه جمع کنید!

*در تحولات پسا انتخاباتی شاید هیچ چیزی به صراحت یادداشت رنانی را نتوان یافت که اثبات می کند "بانیان تحریم انتخابات" چطور به مردم به مثابه موش های آزمایشگاهی و سربازان خیابانی می نگرند که قرار است با سرانگشت اشاره این بانیان؛ به خیزش علیه حکومت بپردازند.

همان "لشکر قابلمه به دست ها" که اگر به فرموده بانیان تحریم انتخابات رأی ندهند یا به خیابان بیایند شایسته تقدیرند اما اگر همین جمعیت؛ فلان کارزار را امضا نکنند یعنی عقب مانده اند و شایستگی و ظرفیت تحولات عقلانی را ندارند.

از تناقض تحریمی هایی مثل رنانی در مشارکت خواهی از مردم که بگذریم؛ در واقع مسئله اینست که رضایت بانیان تحریم انتخابات و خشونت خیابانی تا چه اندازه کسب می شود و گرنه مردم با ادبیاتی تند مواجه خواهند شد و باید بپذیرند که شایستگی و ظرفیت هیچ تحولی را ندارند. چه در انتخابات شرکت کرده باشند و چه نکرده باشند!

این نظرات را اما باید با شاقول دیگری مثل ادبیات نجیبانه محمدجواد ظریف هم سنجید.

آنجا که در پاسخ به دانشجویی معترض که از ظریف برای حضورش در انتخابات انتقاد کرد، گفته بود: من رای ندادم به فلانی، شما با رای ندادن به او رأی دادید.[2]

پس می بینیم که رأی ندادن امثال رنانی همچنان که در استدلال های ظریف هم می بینیم فاقد هیچ اعتباری نیست و در نتیجه تمنای او از مخاطبانش برای حضور در یک کارزار مشارکتی هم طبعا فاقد اعتبار و عقلانیت نیست. زیرا "خدایگان تناقض" هرگز قابل اتکا نیستند.

در مسئله صد هزار و یک میلیون هم مردم و خاصّه جوانان عزیز ما باید بدانند که اگرچه صدای امثال رنانی به جایی نخواهد رسید لکن مسئله "فرماندهان فتنه" همواره این است که ببینند چه تعداد نیروی مستعد برای حضور در خیابان دارند تا بتوانند اسلحه به دست آنها بدهند؟

بماند که تحلیل های آنها همواره غلط بوده و نظام اسلامی نشان داده از تحلیل خیلی صحیح تری برخوردار است اما این چیزی از شرارت نهفته در افعال اینان کم نمی کند. آنها از مراسم ختم یک خواننده جوان حتی دنبال جمعیتی می گردند که بتوانند بوسیله آنها برای نظام اسلامی رجز بخوانند. فرصتی که به زعم اینان اکنون و در ماجرای مسجد پارک قیطریه باز هم دست داده است!

***

1_mshrgh.ir/1068352

2_mshrgh.ir/1585350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    برای ساخت خانه خدا، از سست‌ایمان‌ها و بی‌ایمان‌ها اجازه نمی‌گیریم.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      تا میتونید مردمو بی ایمان و سست عنصر کنید دمتون گرم
    • US ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      37 15
      هر کاری دوست دارید بکنید ول کنید این حرفهارو
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      83 16
      اونی که بی دین هست که هست و اونی هم که مثلا بی دین میشه فکر میکرد دیندار هست دقیقا مثل افرادی که در کنار پیامبر و ائمه بودند ولی منافق بودند در پوشش دیندار پس خفه شو بی دین نفله و نفاقت را سر نظام ننداز
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      این همه مسجد ساخته شده و می شود کسی هم اعتراض نداشته اما ساخت مسجد با این وسعت در پارکی که نمازگزار ندارد ، نادرست است و مشخص است هدف چیز دیگری است.
    • SE ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      56 24
      مسجد که باید ساخته بشه ولی من 100 میلیون برای ساخت حسینیه در کنار مسجد پارک قیطریه آماده دارم که هدیه کنم
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      21 9
      کفر وبی ایمانی بعضی‌ها را به نظام اسلامی ربط ندهید انسان موجودی مختار است همانطور که خیلی از مردم ایران مومن و متدین هستن وبرای کشورشان ورهبرعزیزمان جان می‌دهند
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      28 10
      به 14:48 ـــ درکدام فتنه ها و آشوب های سه چهار دهه اخیر در کشور بوده است که اصلاح طلبان تهوع آور و دولت های برآمده از این قبیله نقش نداشته اند؟! یا بانی بوده اند و یا محرّک و یا مشوق!!! فتنه های 78 ــ 88 ــ 96 ــ 98 ........ لعنت خداوند بر بانیان مشکلات امروز جامعه ما !!!
    • متفکر DE ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      15 8
      چطور وقتی به روحانی انتقاد می شه بازداشت می کنن ولی این فرد می تونه ازاد باشه؟ البته هزارتا هم امضا جمع نمی شه. اون چندتا هم پر از دروغه.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      13 4
      ۱۴:۴۸ بی‌ایمان‌ها و سست‌ایمان‌ها خودشون راه انحراف رو انتخاب کردن. به ما هم ضریه‌ای نمی‌زنن. خوشحالیت بی‌خوده
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      24 12
      ۱۵:۳۰ حرف بی‌معنا نزن. این همه مسجد نداریم‌. اتفاقا مسجد با توجه به وسعت شهرها کم هست. ثانیا کی گفته اون پارک نمازگذار نداره وقتی هموز مسجدی ساخته نشده؟! ثالثا مسجد که فقط برای نماز نیست. برای برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و ان شاء الله، کلی آدم جذب می‌کنه.
    • AE ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      33 8
      کسانی در پارک اعتراض میکنند که باعث قطع درختان میشود که برای ساختن ویلاهاشون در شمال خدا میداند چند درخت ریشه کن شده
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      16 4
      اقای محسن رنانی اصلاح طلب تا حالا برای حفظ انقلاب اسلامی هزاران شهید تقدیم شده است اگر هم تا حالا پیشنهاد خیابان و اختشاش و نابودی امنیت مردم دادید فقط بنا بر مصلحت اندیشی برای اسلام ،،مردم در مقابله با شما سکوت کرده اند وای به روزی که خدایی نکرده حفظ نظام اسلامی در ایران بخاطر نادانی و دشمنی شما با دین بخطر بیفتد انوقت است که در هر کجای این دهکده جهانی باید سوراخ موش بخرید به دلار اربابتان برای زندگی زیر زمینی انگل وارتان . پس سر به سر امنیت مردم ایران نگذارید که امنیتتان برای همیشه بخطر می افتد.
    • امیر IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      11 4
      اگر سینما می خواستند بسازند هیچ کس ککش هم نمی گزید
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      10 5
      ۱۵:۳۰ اشتباه مثبت دادم. هدف از ساختن خانه خدا، دعوت مردم به دین است. هر کی خوششش نمیاد هری
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    52 47
    یادمه ترم سومم استادمون اراجیف این مردک رو میزاشت تو گروه ببینیم دوران کرونا...اولین بار که دیدم فک کردم ادمه بعدش فهمیدم یک شیطان اصلاح طلب در ظاهر انسانه تمام حرفاش جانبدارانه و مقرضانه بود خداوکیلی فک می کردم شاید درست متوجه نشدم اما الان میفهمم درست فهمیدم این یک آدم بی خرد و منفعت طلب هست
    • SE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      12 6
      بعضی اط اینها دانسته و بعضی نادانسته در خدمت ابلیس هستند و در راستای اهداف شیطان دشمن فرزندان آدم ع به فریبکاری و مشعولند
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      12 5
      اصلاح‌طلب غلطه‌. افسادطلب. این صد بار
    • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      8 3
      همه گفتنیها را که باید گفت را عزیزان بیان کردند ولی یک نکته را اضافه کنم که اشخاصی که درون پلیدی دارند اغلب ظاهرشان هم بهمان شکل است ، در چهره این موجود شیطان را میشود دید.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      5 1
      ۱۱:۱۸ موافقم
  • هادی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    96 34
    اونا کمپین یه میلیون میزارن ما هم کمپین میکنیم ۱۰ میلیون امضا جمع میکنیم
    • ZA ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      2 9
      میشه بگی کجا دارن امضا جمع میکنن؟
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      12 15
      فعلا اون غزه که جمع شدید برید
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      11 8
      21:02 یعنی مدافع نسل کشی اسراییلی یا اصلا نسل کشی برات مهم نیست
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      6 0
      بقول فعلا اعزام بشید غزه، نمیخواد امضا جمع کنین
  • روجا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    97 29
    لعنت خدا بر قوم منافق و حجاب ستیز و مسجد ستیز و روحانی ستیز و سرمایه اسرائیل در ایران اصلاح طلبان لمپن بی دین و ایمان...
    • US ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      10 30
      لعنت خدا بر متحجربن و شعار دهندگان داعش صفت
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    وقتی که شیطان و اهرمنان لباس پیامبر پوش خاتمی صفت و حسنک روحانی مرید و ارازل اوباش و مزدوران آمریکا انگلیس اسرائیل و سگهای زنجیر آمریکا در ایران تا این اندازه از ساختن مسجد و خانه خدا در پارک قیطریه هراس دارند پس باید برا سسکته و سقط شدن این اهریمانان هر چه زودتر بنای لین مسجد رد شروع کرد. یا علی..
    • رضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      5 81
      شیطان صفت ، اراذل و اوباش ، مزدور انگلیس و اسرائیل ، اهربمن صفتان و سگ های زنجیری امریکا و …… نماز و روزه و عبادت هاتون قبول حق باشه برادر !
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      8 2
      رضا: پارکی که رفتی خوب نبوده. ساقیت رو عوض کن
  • ح ر IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    6 121
    من کاری به امضا جمع کردن این اصلاح طلب تحریمی نخود مغز ندارم . مسئله ای که مهم است صرف هزینه های بیخود و بی جا ازطرف هرکس که باشد محکوم است . این هزینه ها باید صرف ساخت مکان های برای جمع آوری و اسکان و آموزش و کار افراد بی خانمان و آواره مملکت خصوصا این گونه دختران و زنان برای جلوگیری از به اعتیاد و فحشا کشیده شدن نوامیس مملکت شود.نه این که میلیاردها تومان خرج ساخت مسجدی شود که در طول سال ده نفر وارد آن نمی سوند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    71 7
    خیلی داره جالب میشه. کفر اصلاح طلبان داره در میاد. رذلهای منافق ضد خدا
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    132 2
    یاد موضوع شهدای غار کهف الشهدای تهران افتادم. اون موقعی که همینها مردم ولنجک رو تحریک کردند تا اجازه دفن شهدا تو محله ولنجک رو ندند و شهدای گمنام رو غریبانه و مظلومانه تو غاری تو دل کوههای شمالی ولنجک خاک کردند، البته سالها پیش با کشف هویت یکی از شهدا، پدر و مادر پیرش رو بردند سر مزار پسرشون. حالا اون پدر و مادر پیر، همیشه از بین مردم ولنجک عبور میکنند تا سر مزار پسرشون برسند، همون شهیدی که جوونی و جونش رو داد تا همین مردم ولنجک در امنیت و آرامش باشند
    • ZA ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      3 15
      چرا مغالطه میکنی خانم یا آقای محترم؟ کی و چه وقت مردم مانع دفن شهید شدند؟ مردم چکار به این حرفها دارند؟ الساعه هم ملت میگویند محوطه باستانی است درخت کهنسال هم دارد ضمنا اینجا وسط محل وقفی است که واقف بجهت پارک ملی و عام المنفعه وقف نموده است و مقصود زاکانی با واقف مغایرت دارد دو مسجد هم درچهار قدمی این مکان است چرا در ایستگاه های مترو و پایانه های اتوبوسرانی مسجد نمیسازد؟ چرا در ادارات شهرداری مسجد وجود ندارد؟ یادت رفته سرباز هخامنشی با چندین تن وزن و آن حجم بسیار بزرگ چطور سر از لندن درآورد؟ مردم نگران منافع ملی هستند
    • ناشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      10 1
      البته مردم انقلابی آلزایمر ندارند!!جناب کروبی هم برای خاکسپاری شهدای گمنام خودش را پاره میکرد تا نگذارد یک چنین اتفاقی بیافتد،،حالا تخم ترکه منحرف کروبی و اصلاح طلب میخواهند برای ساختن این مسجد در پارک همان نقشه وتوطئه سوخته را با رسانه های زرد شان وبا جمع کردن امضا احیا کنند تا به امثال خودشان بفهمانند که اصلاح‌طلبان و اصلاحات نمرده است ،جان مطلب همین است،والا برای این قوم یاجوج ولجوج ،پارک وقطع درخت ومسجد مهم نیست،وتنها بهانه است، انچه برای اینها مهم است زنده کردن اصلاح‌طلبان و تسلط بر افکارعموم مردم،وخودشان را به نفهمی زده اند که دیگر اصلاح‌طلب واصلاحت سالهست که مرده است وحلوایش را هم خودشان خورده اند وهم تفالهایشان،،
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      35 1
      ۱۹:۱۱ داستان نباف. منطقه باستانی نداریم. درخت کهنسال هم از مسجد مقدس‌تر نیست. عوضش ده تا درخت می‌کاریم. در مقابل دشمنان مسجد می‌ایستیم گردن‌شونم می‌شکنیم.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    57 5
    از این اصلاح طلبا همه نوع حفارت به ویژه حقارت مذهبی از ظاهر و باطنشون می باره به معنی واقعی کلمه
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      33 4
      اشتباه منفی دادم اصلاح طلب = افساد طلب
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    51 3
    البقره وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ(114) ﻭ ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺮﺩﻥ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺧﺪﺍ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﺩﺭ ﺧﺮﺍﺑﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻮﺷﻴﺪﻧﺪ ؟ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ [ ﻣﺮﺍﻛﺰ ﻋﺒﺎﺩﺕ ] ﺩﺭﺁﻳﻨﺪ ، ﺟﺰ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﺮﺱ [ ﺍﺯ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﺧﺪﺍ ] . ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻭ ﺯﺑﻮﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ .(١١٤)
    • ZA ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      1 25
      کی خواست مسجد خراب بشه؟! تهمت چرا میزنی مردم میگن درخت نباید قطع بشه و محوطه باستانیه
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      36 1
      ۲۰:۱۳ مردم نمیگن. توی منافق از کمپ هالوها میگی! چون درخت باستانی نداریم تابلو! اولا درختی قطع نمیشه. ثانیا قطع بشه جاش دو تا کاشته میشه. درخت برای قطع کردن و کاشتنه اگر لازم بشه. به جای دل‌سوزی خیالی برای درخت، برای فرهنگ‌سازی نوجوانان و جوانان در مسجد باید همت کرد. آره منافق!
  • نیما IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    30 1
    ببین قدرت رسانه و هوچی گری شما اصلاح طلب ها از یه موضوع کوچک کوه درست می کنید . حالا چرا اینترنتی بچه زرنگ ؟؟؟ . ولی دوباره تو دهنی می خورین . کاش فقط یه دو ثانیه از رو می رفتین
  • متاسف IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    10 1
    همزمان با حمله صهیونیستی به سرداران ایران در کشور سوریه و هجوم مزدوران شان در چابهار وراسک به نیروهای امنیتی کشور ، برخی افساد طلبهای معلوم الحال و همسو با دشمنان ملت ، نیز سر ازلانه شون در آورده ، به قصد یه مفسده وما جراجویی دیگه .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    11 1
    در مقابل این مزدور پادو اسرائیل و نوکر شیطان فقط باید گفت: «الا لعنة الله علی القوم الظالمین» المفسدین که «اذا قیل لهم لا تفسدو قالو انما نحن مصلحون! الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون!» نفهم های روزگار
  • DE ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    15 1
    این اصلاحاتچی ها ی مسخره و شرور نوکران شیطان ، سرمایه و دلگرمی اسرائیلی فقط در فکر خرابکاری و آشوب و برهم زدن آرامش مردم ایران هستند. هیچ غلطی نمی تونن بکنن. به امید خدا این شیاطین همه شون نابود بشن.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    24 1
    ساخت یک مسجد چه ضرری برای شما دارد که مخالفت می کنید . فر دی با خانوده اش به پارک می آید و نمازش را هم در این مسجد می خواند دلیل احساس خطر شما از چیست ؟؟؟!!!!
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    86 2
    یک بسیج عمومی برای کمک به ساخت مسجد راه بیندازید تا مسجد پارک قیطریه سریعا ساخته شود و این مسجد برای همیشه تاریخ استخوانی باشد بر گلوی اسلام ستیزان منافق صفت. وقتی شورای نگهبان افراد برجسته را رد صلاحیت می کند نمودش در اینجاست. لعنت خدا بر منافقین و شیاطین زمانه با هر اسم و رسم و لباسی که هستند. همینها هر روز از بیحجابی دفاع کردند و افراد گستاخ و دین ستیز خود را با نوشتن مقالات به اصطلاح حقوقی به قلم به اصطلاح کارشناسان حقوقی حتی با لباس روحانیت به خط کردند تا جامعه را به این روز رساندند نمی دانم دادگاه ویژه روحانیت و دادگاه های انقلاب چه نقشی را امروز ایفا می کنند می ترسند یا مصلحت جویی می کنند نت بترسید نه مصلحت جویی کنید از رهبر گرفته تا ملت همه پشتیبانتان هستند
  • DE ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    107 1
    محسن رنانی به کوری تو و همه شیاطین کثیف و ناپاک نه یک مسجد بلکه دهها مساجد همه جا ساخته میشه
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    3 165
    هرکسی یه نظری داره نباید به هم توهین کنیم
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    72 5
    رنانی و زاکانی هر دو در افکار خود غرق اند و بس
  • TR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    4 128
    خداوند به ایشون عزت و سربلندی و سلامتی بده چون یه مرد متکی به عقاید خودشه و دیگران به خونش تشنه
    • DE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      64 3
      یک دیو سیرت دیگه درست مثل تاج زاده فتنه گر !
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    106 0
    تف به شرف نداشتتون
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    58 4
    ساخت مسجد چه ایرادی داره که اینقدر مقاومت می کنید؟
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      17 4
      صفحه تلگرام مجله فیلم امروز نوشته قیطریه منطقه باستانیه و نباید اونجا مسجد ساخته بشه خخخخ رد دادن حسابی
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      13 0
      ایرادش اینه که شیاطین رو می‌تارونه اینا هم شیاطینن. به خاطر همین قطعا باید ساخته بشه. ۱۷:۴۴؛ منطقه باستانی نیست و اگر بود هم هم مسجد می‌خواست. ولش‌شون کن
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    15 3
    بسازید ولی فکر مردمم بکنید
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    32 2
    چند سال پیش دو تا سالن تئاتر بزرگ در پارک هنرمندان ساخته شد. چطور اون زمان کسی حرفی از قطع درختان نزد؟ پس همه این حرفها الکیه و با مسجد مشکل دارن
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      12 0
      یه سینمای بزرگ هم در پارک ملت ساختن و کوچکترین صدایی از همینا در نیومد
    • ZA ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      1 8
      هر سخن جایی و هر نقطه مقامی دارد جواب سوالت در سوال خودت موجوده
  • مهدی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    11 2
    متوهمان افساد طلب ... و سیعلم الذین ظلموا ...
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    19 4
    به هیچ وجه از ساخت مسجد کوتاه نیایید. حالا که به اینجا رسیده حتما باید ساخته شود.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    5 0
    محسن رنانی افساد طلب ما صدها مسجد دیگه هم میسازیم به کوری چشم شما و منافقین حتی اگه یک نفر هم توش نماز نخونن از مال بابای شما که نمیسازیم بیت المال هستش اختیارش فعلا با ما هستش هر زمان اختیار بیت المال دست شما افسادطلبان افتاد هر غلطی خواستید بکنید
  • هع IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    2 19
    به قول آقای راءفی دلار چند؟
    • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      4 2
      دلار رو رفیقات بردن ترکیه خرج کردن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    26 0
    مملکت غلام حسین خانی هرکسی هر غلطی دلش میخواد می‌کنه مثل .زیبا کلام عباس عبدی ،آغامیری الاغ.خانمی که در قم دولت و..را به سخره میگیره و دیگران که پیام های ضد دین منافع مملکت میدان.هنجارشکنان ...طرفداران زن زندگی کاملا آزادند ولی امرین به معروف سرکوب میشن
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 28
    این همه اختلاف و تفرقه افکنی رو ول کنید جامعه رو کردین دو قطبی آخرش نتیجه شده این که دشمن داره سو استفاده میکنه و هر روز چند تا جوون بدبخت شهید میشن تو رو به حضرت زهرا تو رو به هر کی قبول دارید ما مردم دشمن شما نیستیم که فقط برا ما زرنگ هستید برید برسید مرزها رو درست کنید مردم چقدر باید داغدار بشن شما نشستید مسجد بسازید تو پارک که نمازگزار نداره پول این مسجد رو بدین مرز رو دیوار بکشید عقل کجا رفته که افتادین رو لجبازی با مردم هر چی مسجد هست خالیه میخواید یه مسجد خالی درست کنید چیکار مرز باز هست هر کی با یه بقچه زیر بغل میاد داغون می‌کنه می‌ره شما که میگید میتونیم هزار تا مسجد تو تهران فقط بسازیم این پول رو بدین تا مرز رو دیوار بشکن
  • یزدان IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 5
    ایرانیان از اصلاح طلب و اصولگرا رد شدن خوابالو
  • مهدی US ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    3 11
    انسان وارسته، با علم و شریفی هستن.
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      1 2
      عجب!جوک بود واسه خنده دیگه
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    22 0
    جالبه کسانی در پارک اعتراض میکنند که باعث قطع درختان میشود که برای ساختن ویلاهاشون در شمال خدا میداند چند درخت ریشه کن شده
  • DE ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    41 0
    این مردیکه خلاف کار عامل اسرائیل جنگ نرم علیه دین خدا و پیامبر شروع کرده ، داره خلاف قانون اساسی ، اسلام دین مردم ایران اقدام میکنه. باید دستگیر و اب خنک بخوره دیگه از این غلط های زیادی نکنه! باید بعنوان مجازات اجتماعی بره سرویس بهداشتی تمیز بکنه!
  • از قافله شهدا باز مانده IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    34 0
    دم دم افطار است و برای انکه خداوند دشمنان انقلاب را به مستقیم راهنما باشد و اگر اصلاح پذیر نیستند از بین بردارد که بیشتر از این گناه نکنند و آخرت خود را از دست ندهند
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      6 0
      دعا میکنم را فراموش کردید . انشاالله این افراد راه مستقیم را انتخاب کنند و از راه مغضوبین دور شوند
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 18
    خدا لعنتتون کنه اون قدر گرانی کردین که اصلا به درک که هر چی بشه ...الان امید ما اینکه یکی بیاد دست آمریکا رو ببوسه معذرت خواهی کنی ولی بجاش دلار بشه سه هزار تومن و تولید داخلی بیشتر و ارزانی زیاد بشه ...ما حاضریم همه چی از بین بره همه چی فقط ارزانی بشه
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      2 1
      دلار بشه سه هزار تومن که تولید داخلی کلا میخوابه و عین سال ۵۶-۵۵ باید پرتقال هم وارد کنیم
  • حسین IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 4
    ما خوبیم
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    10 1
    این اقا فقط می‌خواد که دیده بشه، ظاهرا عقلایی صحبت می‌کند ولی از منطق و حکمت عاری است، جوری صحبت می‌کند که مثل منجی بشریت خودش را نشان می‌دهد ،!!
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    14 1
    این جمله که اگر بیش از یک میلیون رای باشد به منزله تحول عقلانی است را می توان به شدت خشن و توهین آمیز تلقی کرد و معنی آن اسن است که اگر رای مخالف داشته باشد تصمیم عقلانی ندارد.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 21
    اگر تحلیل های اصولگرایان و حامیان سخت نظام جمهوری اسلامی بر اساس عقلانیت و درک درست از واقعیات نظام جهانی و جامعه می بود، هم اکنون شاهد ورشکستگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نبودیم
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 0
      اصول‌گرایان و انقلابیون در عین شباهت با هم فرق دارن. ثانیا ورشکست نیستیم که این همه دشمن داخلی و خارجی داریم. به ورشکست که کاری ندارن! کسی که با اقتدار ایستاده هم ورشکست نیست!
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    18 0
    آنزمانی که نخست وزیر نجس اسرائیل گفت اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل هستند در داخل ایران من فکر می کردم به خاطر اغتشاشهاو فتنه های سال 88 است ولی امروز به عمق مسئله پی می برم که آن ملعون ارلی و ابدی چرا از این ملعونهای ابدالدهری بعنوان سرمایه های اسرائیل یاد می کرد
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 34
    چه ربطی داره شرکت در انتخابات مهرسایی باشرایط فعلی ‌ وحاکمیت است اما شرکت و جمع آوری رای برای پارک یعنی بدنبال حفظ منافع عمومی مردم و یک موضوع اجتماعی است نه سیاسی
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 24
      دوقطبی سازی برای هیچی بعضی در نظام استاد درست کردن مسئله برای نظام و کشورند. حالا گیرم بسازید ، با تشویق و مراسم دولتی در آنجا گردهمایی هم برگزار کنید تاثیری دارد؟؟ اگر افزایش تعداد مسجد باعث نمازخوانی می شد که الان نسبت به قبل از انقلاب هزاران مسجد ساخته شده پس نتیجه عملی آن چه بوده ؟؟ بجز ایجاد شغل برای ائمه جماعت
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      32 0
      ۲۰:۴۰ از عصبانیت بمیر. امامی جماعت شغل نیست و اگر هم باشد، بابت آموزش و هدایت مردم است. پس با آموزش و هدایت مشکل داری نه با امام جماعت. از بس که نادانی برات می‌صرفه
  • حامد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    33 0
    همون رذل هایی هستند که مساجد رو آتش می زدند. مصداق اون کفاری هستند که در قرآن گفته مساجد رو خراب می کنند جلوی رفتن مردم به مسجد رو می گیرند
  • طاهری IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    28 0
    تاسیس مسجد با اصول و معماری عالی در هر منطقه ای باعث افتخار و موجب ارتقای فرهنگ و مذهب است. آنان که اعتراض دارند هیاهوی بیخود و پوچ دارند و هیزم به آتش دشمن می ریزند.
  • ایرانی الاصل IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    26 0
    از نماز خواندن مردم در مسجد می ترسند چون اصلاح طلب هستند خدا در آیه ۱۱ سوره بقره می گوید اینها اصلاح طلب نیستند اینها فاسد هستند
    • ماشاءالله BG ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      4 0
      احسنت
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 15
    آدم میمونه چی بگه فعلا مهمتر اینه که دشمنان اقتصادی تعقیب شوند گرانی دارد مردم را از نظام بر می‌گرداند این نقشه شوم اسراییل هست نمیدانم چطور حکما ایران خوابند بابا یکی اینها را بیدار کنه دارید چراغ خاموش شکست میخورید
  • هموطن IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 2
    الآنم که معلوم شد پیمانکار مسجد قیطریه سلمان نقره کار پسر باجناق موسوی هست ...بانی خیر هم پدرزن تاج زاده .....ولی کی به کیه همه چیو اینا طوری وانمود می کنن که پای نظام حساب بشه ...مرگ بر منافق افساد طلب ...از دامن نظام چاق شدند فقط جفتک میندازند لعنت بر شما
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    5 1
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، می گویند: فقط ما اصلاح گریم! آگاه باشید! یقیناً خود آنان فسادگرند، ولی درک نمی کنند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 29
    سلام علیکم نظرات را خواندم متاسفم که اینقدر بی منطق نوشته شده . من هم در همه انتخابات شرکت کردم و هم این متن آقای رنانی را امضا کردم زیرا منطقی بود . این نظرات بی ادبانه نشان می دهد که متاسفانه تحت تعلیم اخلاقی نبودید عزیزان بجای بی ادبی به اصلاح طلب و اصل گرا کمی فکر کنید و نظر بدهید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      34 0
      بی‌منطق و بی‌فکر تویی که امضای ضد دینت رو به رأی دادن ربط میدی. چون رأی دادی که البته ادعات اینه خیال کردی معصوم شدی هر غلطی بکنی درسته؟!! ثانیا تو در تمام انتخابات شرکت کردی اما احتمالا انتخابات آمریکا!
  • ناهید IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    21 0
    دشمنی با نظام ،به دشمنی با اسلام همراه شده ،اگر کافه می ساختن کسب شاکی نمیشد .قلبهایشان بیمار است.یک ساختمان قدیمی است که روی همون قراره ساخته بشه به هیچ درختی هم آسیب نمیرسه.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    2 13
    تمام تلاش این جماعت تخریب زحمات دوره مدیریت دکتر زاکانی است که طی ۲ سال گذشته خدمات متنوع عمرانی فرهنگی تقدیم تهران نموده اند.
  • دانیال IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    17 0
    قانون در مملکت حکم میکنه..قانون...هر کشور،هرایالت در آمریکا، استرالیا، کانادا، اروپا ،اول ک وارد میشی قانون با یک دفترچه میدن دستت و امضا میکنی،،ایرانم قانون حکومت میکنه
    • رضا IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      0 18
      اسرائیل به وحدت مردم ضربه میزند
  • اسحاق. IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    7 0
    اصلاحات و اصلاح طلب مرد،تمام شد،لیاقت اونا همون بتون ریختن تو آب سنگین، و قطعنامه ۲۰۲۰ و..هست،و ازیاد نفوذی،،۸ سال روحانی و خاتمی رو از اول مرور کنید،تمام فتنه ها،تمام براندازی ها،تمام کثافت کاری داخلی،و خارجی زمان اینا بوده،رفیقاشون ژاک شيراک و نخست وزیر انگلیس هستن.بعد فقط تو همین نیم قرن گدشته جنایاتی کردن تو ایران که باید یک طومار نوشت..اینا دلسوز ایران و ایرانی هستن؟؟ ۳۰۰ ساله ،با مزدور ،با نیابتی ،با پایگاه شوم،با فرقه های آبکی مثل صهیونیست بهایت بعث داعش القاعده منافقین و.. کم جنایت نکردن، بعد یوسف بورل میگه اروپا باغه،ببخشید طویله هست، چندتا چنگ،؟ چندتا استعمار استثمار در کشورای دیگر کردن از زمان که کشتی وقطب نما یاد گرفتن از مسلمانان و فهمیدن زمین گرده،تا الان جنایت ودیکاتوری یا یک حق وتو برا خودشون شروع ب غارت و دزدی نوین میکنن،،پایگاه صهیونیست هم پادگان اوناست.مثل واتیکان که شده بانکدار سویس ،دیگه کشورا اجازه نمیدن،کشورایی مثل ایران روسیه سوریه چین پاکستان وو مثل خودشون ک متحد هستن متحد واقعی شدن و دوست درست و خوب،ن مثل غرب تو دوستی هم نیرنگ کنه مثل انگلیس تو ایران،تا بصرفه قذافی وصدام خوبن،ولی بعد میشن دشمن.غرب همینه شاه ایرانم آمریکایی بود،راهش دادن؟؟؟ پس جانم فقط فدای ایران اسلامی دین و کلام آخر و حجت خدا ،
  • شهروند ساده شماره دو IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 23
    فکرشو بکنید تعداد امضاهای جمع شده برای قطع نشدن چندتا درخت بیشتر از کل تعداد رای های انتخابات بشه 🤌😂 دیگه اون وقت بنظرم نماینده ها برن جاشون دسته گل بذاریم
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      20 0
      خیلی فکر کردی که چنین مزخرفی رو تراشیدی؟!! خب این حرفت یعنی درختید که رأی دادید به درخت برای نمایندگی رأی دادید! اولی یعنی گیاهید دومی یعنی بزغاله‌اید! رأی بزغاله‌ها مهم نیست. مسجد رو میسازیم تا دشمنان خدا آتش بگیرن.
  • صادیه IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    32 0
    چراابن اومها نباید بازداشت شوند وادب شوند که دارن مقابل خون شهدا گستاخی می کنند به نظام ..نظام خیلی سست گرفته جایی که حتی صدای رهبری هم درآمدانجا که ازدولت وقوه قضاییه درباره حجاب تذکردادن وگفتند به وظیفه قانونی خودعمل کنید
  • GB ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    10 0
    بهتر است به ایشان بگویید ستون پنجم دشمن ایران و ایرانی نه اصلاح طلب.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    20 1
    به نمایندگی از خانواده معظم شهدا به محسنی اژه ای هشدار میدهیم اگر نسبت به بازداشت و مجازات این نمک به حرامهای حرمت شکن ابدام نکند مردم به وظیفه انقلابی خود عمل خواهند کرد.
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      3 22
      شما نماینده خودت باش بنده فرزند و برادر شهید هستم و با کارهای شما مخالف مسجد ها که کسی داخلشون نیست مراسمات مذهبی هم اومده کف خیابون دیگه دست از سر پارک بردارین
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    4 0
    وقتی اسم اصلاح طلب رو می‌شنوم یاد کابینه نتانياهو میفتم
  • علی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 1
    بدون پشتوانه
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    14 3
    از مرداد ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۳ نرخ رشد سکه در دولت رئیسی به ۲۹۱ درصد رسیده است.
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      اولا محاسبه نرخ تغییرات در بازه‌های زمانی پایدار معتبره. نه زمانی که بازار به صورت هیجانی اومده پایین مبدأ درستی هست و نه زمانی که هیجانی رفته بالا مبنای درست. سکه تا یک ماه پیش ۳۰ میلیون بود و اون ملاکه. ثانیا سکه ارزاق نیست. کالای سرمایه‌ایه. ثالثا این اراجیف ربطی به خباثت افسادطلبان در مخالفت با خانه خدا نداره.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    17 0
    اینها دچار استحمار فرهنگی و تبلیغی غرب شده اند و هیچ خرد و عقلانیتی در وجود آنها نیست. غرب نیز روی اینها در حد استحمار حساب کرده نه بیشتر. چون غرب هم می داند که این گونه از موجودات قابل بازیافت مثلا برای لیبرال سرمایه داری غرب هم نیستند
  • حسام IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    محسن زنانی لطفا از مردم مایه نگذارید و مردم را مثل موش آزمایشگاهی نبینید
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    ما نیاز داریم استادانی را داشته باشیم که در فصای جمهوری اسلامی ایران و اسلام نطریه پردازی کنند
  • وحید IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 16
    این خط کشی ها مصداق نفاق هستش. مسجد هم جایی ساخته بشه که نمازگزار برا پر کردنش باشه
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      11 0
      مصداق نفاق تویی که دین رو نشناختی اما از ادبیاتش استفاده می‌کنی. نفاق میشه کسی مثل تو و این مردک که باطن کفرآمیز خودشونو در جامعه اسلامی پنهان می‌کنن نه کسانی که به دنبال رشد سیاسی و اجتماعی و عبادی مردمند. ضمنا مسجد محل نماز خوندن نیست. محل اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکره یعنی یاد گرفتن، یاد دادن و مشارکت اجتماعی. معلومه مسجد رو هم نمی‌شناسی!
  • حامدی IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    42 0
    چرا اصلاح‌طلبان تندرو دلیل عشق به بی‌حجابی و دشمنی با ساخت مسجد را اعلام نمی‌کنند چون حجاب و عفاف و ساختن مسجد در پارک‌ها از مصوبه های قدیمی مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران است
  • سهراب IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    26 0
    می دانید این اصلاحاتی ها(سرمایه های اسرائیل)چرا دنبال جمع آوری امضاهای اینترنتی هستند ؟!خب معلومه توی کمپ منافقین در آلبانی و...با تعریف چند ربات می توانند به راحتی نه یک میلیون بلکه ۱۰۰میلیون امضا هم تولید کنند! وبعد خواست گروه نفاق را منتسب به خواست مردم بکنندوگرنه اینها همان کسانی اند که انتخابات مجلس و...که بیشترین تاثیر را در سرنوشت مردم دارد را تحریم می کنند.
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    11 0
    اتفاقا نظام ایران ازسیستم خردمندانه برخوردار است .ایراد این نظام توهم دادن به افرادی بی خرد ازنوع خودشیفته ی هزار رنگ است
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    11 0
    حالا اینا چرا انقدر درمقابل ساخت مسجد هیاهو به پا کرده اند مگر به خدا ایمان ندارند .مگر مسجد خانه ی خدا نیست .
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    7 0
    وقتی که رای ندادی یعنی برای دموکراسی ارزشی قائل نبودی ودموکراسی لقلقه ی زبانی برای به کرسی نشستن خودتونه ...شما به به معنای تام یک دیکتاتور خود تایید وتایید طلب هستید
  • یک دوست IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    6 0
    ساخت مسجد در پارک قیطریه به هیچ کس و هیچ جریانی ارتباط ندارد و لازم هم هست.. اما یک نکته؛ اگر ساخت این مسجد دارای مجوز هست، لازم هست دستگاه قضای و انتظامی و اطلاعاتی کشور نسبت به اقدامات این جانور به اصطلاح اصلاح طلب در تحریک جامعه ورود کند... یعنی چی که هر کسی به خاطر منافع خودش هر غلطی که بخواهد بکند و هیچ کسی نباشه که توی دهنش بزنه...!!! در ضمن به این جناب رنانی بفرمائید: گنده تر از تو هم هیچ غلطی نتونستند بکنند؛ تو که جز هیچ جا نیستی...!!!
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      12 0
      آفرین. اما دستگا‌های اطلاعاتی و قضایی ما خیلی وقته در پوشش مصلحت‌اندیشی، گرفتار اشتباه محاسباتی ناشی از حضور نفوذی‌ها شدن.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 7
    حالا کی گفته ایشون اصلاح طلبن؟ ایشون فقط تحلیل گره و معمولا هم منصفانه تحلیل میکنه، هر کیو میخوای تخریب کنی یه اصلاح طلب میچسبونی بهش بدون اینکه توجه کنی چی میگه.
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      24 1
      این مردک تحلیل‌گر نیست. دروغ‌گوست. تحلیل‌گر واقعیت رو تحلیل می‌کنه. این مردک واقعیت میسازه! برای تحلیل منصفانه باید علم داشت. این مردک با سواد اقتصاد، مثل جاسوس‌ها در امور اجتماعی مثل فتنه‌ها و اغتشاشات نظر میده اونم نظرات شاذ که اتفاقا تحقق هم پیدا نکرده! بنابراین نیازی به تخریب نداره. چون خودش تخریب‌گر خودشه. در مورد گرایشات سیاسیش، ضدانقلاب با افسادطلب تفاوتی نداره.
  • ناشناس IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    5 1
    مشکل رنانی و امثال رنانی اینه که درباره هر چیزی اظهار نظر میکنه و خودش رو صاحب نظر میدونه
  • حسین US ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 6
    بنده موافق احداث مسجد نیستم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      4 0
      نیازی به موافقت تو هم نبوده و نخواهد بود.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 7
    در پارک قیطریه نماز خانه ای است خالی از نمازگزار . در اطراف پارک قیطریه ۴ مسجد وجود دارد. مشکل وجود مسجد نیست مشکل مسئولینی هستند که با دین مردم بازی می کنند. آقای شهردار مشکل آلودگی هوا، ترافیک کلافه کننده ، سیستم حل و نقل عمومی کشور را حل نموده اید؟؟
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 3
    بیش از ۸۱ درصد مردم نظر دکتر رنانی را دارند.‌
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 1
      دروغ بودن این نظر و در نتیجه دیگر نظرات ضدانقلاب از این جا مشخص میشه که دو روز نیست حداقل ۴۱ درصد از مردم با شرکت در انتخابات، به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند که با احتساب افراد بیمار و ناتوان و اصلاح آمار ایرانیان خارج از کشور، این رقم به ۵۰ درصد نیز می‌رسد. بنابراین دروغ‌گویی جز ذات ضدانقلاب است. ثانیا این جا مسابقه نیست که با نظرسنجی اداره شود. تصمیمات بر اساس علم و خرد گرفته می‌شود یعنی اسلام.
  • مهدی SG ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 1
    سلام. بنظر میاد نویسنده روزنامه کیهان این متن رو نوشته.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      چه افتخاری بهتر از این که روزنامه انقلابی، حقیقت‌جو و صریح کیهان که فقط دشمنان این آب و آب و خاک از او بیزارند نوشته باشه.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      چه افتخاری بهتر از این که روزنامه انقلابی، حقیقت‌جو و صریح کیهان که فقط دشمنان این آب و خاک از او بیزارند نوشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس