سعد‌الله زارعی: روابط ایران با متحدانش ناگسستی است

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره دلایل حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: رژیم اسراییل پس از شهادت سیدرضی در دمشق نشان داد که جنایاتی از این نوع را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق، «سعدالله زارعی» در نشست خبری دلایل و پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار داشت: حادثه سوریه خیلی هم غافلگیرکننده نبود، پس از شهادت سید رضی در دمشق رژیم اسرائیل نشان داد که جنایاتی از این نوع را دنبال می‌کند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: رژیم اسرائیل در سوریه طی هفته اخیر دو اقدام را انجام داد، یکی حمله نظامی سنگین به حلب بود و دیگری حمله به کنسولگری ایران بود.

وی با طرح این سوال که چرا این حملات در این زمان انجام می‌شود، اظهار کرد: اسرائیلی‌ها ۷۰ حمله در شمال غربی غزه را انجام دادند که تعدادی از اسرائیلی‌ها هم کشته شدند. نیروهای اسرائیلی هیچ کنترلی بر غزه ندارند، مقاومت تسلط خود را حفظ کرده است.

وی افزود: بازدارندگی اسرائیل در مقابل مقاومت فلسطین در وضعیت شکنندگی قرار دارد. با طراحی اسرائیلی‌ها و همراهی دولت‌های عربی تیمی از سمت تشکیلات خودگردان فلسطین برای مسأله انتقال قدرت از حماس به تشکیلات خودگردان، وارد غزه شدند و بلافاصله توسط نیروهای حماس بازداشت شدند و حماس رسماً اعلام کرد هر نیرویی تحت چنین عنوانی بازداشت خواهد شد. بنابراین این مسأله نشان داد که خدشه واقعی به مقاومت وارد نشده، لذا این هم یک شکست دیگری برای اسرائیل بود.

وی با اشاره به صدور قطعنامه جهت آتش بس در غزه، گفت: صدور قطعنامه در شورای امنیت و عدم وتو توسط غربی‌ها برای اسرائیل این پیام را داشت که زمان جنگ به پایان رسیده است.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به مذاکرات پاریس ۲، تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل، قطر و مصر ماه‌ها در پاریس مذاکره کردند و نقطه مرکزی این مذاکرات بحث خلع سلاح مقاومت بود. در این مقطع حماس ۴ شرط از جمله توقف جنگ، بازگشت آوارگان، خروج نیروهای نظامی و لغو محاصره غزه و باز شدن فضا برای بازسازی غزه را مطرح کرد و پای شروط خود ایستادند که این مسأله هم به نتیجه نرسید و اسرائیل شکست سیاسی در مذاکرات را پذیرفت.

وی با اشاره به حضور رهبران حماس در ایران، گفت: از این رهبران در سطح مقام یک دولتی استقبال شد و همچنین ملاقات‌هایی را با رهبر انقلاب و سایر مقامات ایران داشتند.

اسرائیل در جنگ غزه شکست خورده است

زارعی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در جنگ غزه، افزود: راهبرد ایران از ابتدا پایان یافتن جنگ با شکست اسرائیل است. معتقدیم این شکست اتفاق افتاده است اما اعترافی به آن نشده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی اولیای دم شهدای ایران است، لذا این جنگ با شکست و پایان اسرائیل به پایان خواهد رسید. انتقام خون شهدا از جنایت رژیم اسرائیل قطعاً گرفته خواهد شد.

زارعی افزود: جنگ کنونی در غزه باید متوقف شود و ما برای متوقف شدن جنگ امکانات کافی داریم که البته این مسؤولیت فقط متوجه ایران نیست بلکه کشورهای عربی و اسلامی هم مسؤول هستند. ایران به اندازه سهم خود کمک می‌کند، هر چند سهمش کوچک نیست.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: طی ۶ ماه گذشته سه جبهه شرقی با محوریت عراقی‌ها، جبهه شمال با محوریت حزب الله و جبهه جنوبی با محوریت یمن به وجود آمده است. اسرائیلی‌ها دقیقاً می‌دانند که خروج با شکست به معنای پایان آنها است.

وی در مورد ایجاد بازدارندگی در برابر چنین اتفاقاتی، گفت: بازدارندگی ما را با شهدایی که می‌دهیم نمی‌سنجند، چرا که برای افزایش قدرت بازدارندگی خودمان باز هم شهید خواهیم داد.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل، افزود: اینکه اساساً چنین جلسه‌ای به سرعت انجام شود نشان می‌دهد فضای بین المللی اسرائیل کاملاً تغییر کرده است. اگرچه انتظار داریم با توجه به شکسته شدن خط قرمز حمله به اماکن دیپلماتیک، شورای امنیت موضع گیرد.

زارعی عنوان کرد: رژیم اسرائیل در ۶ ماه گذشته بیش از ۷ هزار کشته و ۱۰ هزار نفر زخمی شدند که در مجموع ۱۷ هزار کشته و زخمی می‌شود که برای تاریخ اسرائیل بسیار بد است. در طول ۶ ماه جنگ علیه غزه، آمریکا ۳۰۰ هواپیما و ۵۰ کشتی و ۳۵ هزار تن سلاح به اسرائیل منتقل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی US ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    3 1
    قرار باشه موشکهای ایران در وقت حمله دشمن ومناسب بکار نیاید اهن پاره بیش نیستند اول برادری خودتون رو که موشکهای هزینه میلیارد میلیارد دلاری که درست کردین ثابت کنید اونوقت طلب ارث از ملت کنید مانند جنگ هشت ساله که جانانه پشت دولت در مقابل دشمن ایستادند این گوی واین میدان ببینیم چند مرده حلاجین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس