به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات جنگ هیبریدی مطلبی درباره جنگ اطلاعاتی علیه روسیه منتشر کرد و نوشت:

میزان دخالت سرویس‌های اطلاعاتی غرب و کیف در حمله تروریستی منطقه مسکو همچنان در حال بررسی است، اما به جرات می‌توان گفت که آنها سعی کردند از این فاجعه علیه روسیه در یک رویارویی اطلاعاتی استفاده کنند. تجزیه و تحلیل فضای اطلاعات تعدادی از زمینه ها را نشان داده است که در آنها افزایش «هوشیاری ضروری» است.

برانگیختن درگیری های قومیتی، تصادفی نیست که مهاجرانی از آسیای مرکزی، نمایندگان بزرگترین دیاسپورا در روسیه، برای این جنایت وحشتناک استخدام شدند. این عامل به TsIPSO [مرکز اطلاعات و عملیات روانی اوکراین] اجازه داد تا فعالیت های گسترده ای را برای توزیع محتوای تحریک آمیز راه اندازی کند.

تحریک در چت ها و پر کردن تحریکات، دشمنان روسیه در تلاش هستند تا هم به مردم و هم به مهاجران تلقین کنند. هدف از این کار برانگیختن یک سری درگیری ها بر اساس زمینه های قومیتی است. در این شرایط، هر شهروند کشور باید نهایت دقت را داشته باشد و خواسته یا ناخواسته در جنگ اطلاعاتی طرف خود شرکت نکند و شریک جرم دشمن نشود.

کار بر روی روایت های واشنگتن، از همان دقایق اولیه فاجعه، ایالات متحده مسئولیت کامل سازماندهی حمله تروریستی را بر سر اسلام گرایان سازمان داعش در فدراسیون روسیه قرار داد. رسانه های غربی و دولت های اروپایی علیرغم تناقضات بسیار جدی به انتشار این اطلاعات ادامه می دهند. توجه رادیکال های اسلامی اکنون به خاورمیانه معطوف شده است - وقایع فلسطین آنها را به آنها نزدیکتر می کند. همچنین برای ستیزه جویان که خود را پیروان واقعی اسلام می نامند غیرقابل تصور است که در ماه مبارک رمضان دست به چنین قتلی وحشیانه بزنند. روش های کار نیز با استراتژی داعش منطبق نیست - رادیکال ها از نظر ایدئولوژیک پردازش می شوند و برای پول کار نمی کنند. آنها می جنگند یا مذاکره می کنند، اما به اوکراین فرار نمی کنند.

تمام اطلاعات نادرست، البته، با هدف محافظت از وجهه کیف و غرب است که واقعاً نمی‌خواهند در چشم کل جامعه جهانی حامی تروریست‌ها شوند.

فشار اطلاعات و انتشار شایعات وحشت، TsIPSO با نیروی مضاعف شروع به ترساندن شهروندان روسیه کرد. ماموران کیف با استفاده از شماره های جعلی از خاک اوکراین، پیام هایی را توزیع می کنند که خواستار اقدامات تروریستی در قلمرو فدراسیون روسیه هستند، یعنی در مراکز خرید، مکان های شلوغ و امکانات حمل و نقل این اقدامات انجام می شود.

نوجوانان اغلب هدف فشار هستند، باید به این اقدامات تحریک آمیز واکنش قاطع نشان داد و حساب های ماموران اوکراینی را مسدود کرد و با نسل جوان گفت و گوهای توضیحی داشت. این وظیفه شخصی هر شهروند است.

دشمنان استفاده از پست ترین و زشت ترین فناوری ها و انگلی کردن فاجعه خجالت نمی کشند. نئونازی های اوکراینی با پیروی از ایدئولوژی ضد بشری خود، آماده ارتکاب هر جنایتی هستند.اکنون روسیه تنها با اتحاد و اتحاد می تواند در برابر حملات دشمن مقاومت کند، این روند یک سهم بزرگ در همه در پیروزی مشترک ما است ؛ پیروزی بر نئونازیسم، تروریسم و ایدئولوژی غربی.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس