کد خبر 1589320
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
تورسونوف:‌ به ایران آمدم تا به تیم ملی ازبکستان برسم/ استقلال در لیگ می‌ماند

مدافع ازبکستانی استقلال خوزستان گفت : یکی از اهداف من یا بهتر است بگویم هدف اصلی من این است که بار دیگر به تیم ملی دعوت شوم و لباس ازبکستان را یک‌بار دیگر بر تن کنم و به همین خاطر لژیونر شدم.

به گزارش مشرق، در پنجره نقل و انتقالات زمستانی سال ۱۴۰۲ بازیکنان باکیفیت و خوب خارجی به فوتبال ایران آمدند که حضور آنها در لیگ ایران را می‌توان به فال نیک گرفت. یکی از این بازیکنان داستونبک تورسونوف مدافع ۲۸ ساله ازبکستانی ست که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی این کشور را در کارنامه دارد. این بازیکن بعد از جدایی از تیم پاختاکور ازبکستان راهی ایران شد و به استقلال خوزستان پیوست.

لیگ ایران را چگونه دیدی؟

سطح لیگ ایران خوب است. هرچند هنوز بازی‌ زیادی را انجام ندادم اما با توجه به آنالیزهای که انجام داده‌ایم و حضور در همین چند بازی باید بگویم سطح لیگ ایران خوب است و فکر می‌کنم کیفیت بازیکنان ایرانی و ازبکستانی نسبت به شرایط لیگ‌، بالاتر از سطح خودشان است. اگر ساختار لیگ و شرایط تیم‌ها بهتر شود قطعا لیگ ایران پویاتر خواهد شد و در آسیا موفق‌تر خواهند بود.

چه شد به استقلال خوزستان آمدی ؟

با اینکه می‌توانستم به تیم بهتری بروم اما با توجه به اینکه پنجره و نقل و انتقالاتی فوتبال ازبکستان دو ماه پیش بسته شد، بنابراین تصمیم گرفتم به لیگ ایران بیایم. با مشورتی که با امیر ارسلان مرتاض مدیر برنامه خود داشتم برای دیده شدن تصمیم گرفتم به تیمی بروم که یا مدعی قهرمانی باشد یا برای بقا می‌جنگند تا تلاش‌های من در یکی از این دو تیم بیشتر به چشم بیاید. برای همین به استقلال خوزستان آمدم و مطمئن هستم با این تیم در لیگ می‌مانیم.

نظرت در مورد سیروس پورموسوی چیست؟‌

قبل از اینکه به ایران بیایم فکر می‌کردم مربیان ایرانی تراز نرمالی داشته باشند اما وقتی که به اینجا آمدم و شرایط و وضعیت تمرین را دیدم و تفاوت‌هایش با ازبکستان را دیدم نظرم فرق کرد. به هرحال من در ازبکستان در پاختاکور بودم که همه می‌دانند چه تیم بزرگی است و امکانات بیشتری در این تیم وجود داشت. با توجه به امکاناتی که در اینجا می‌بینیم فکر می‌کنم سیروس پورموسوی یکی از بهترین مربیان من بوده است که بسیار با دانش و فنی است. او به خوبی می‌داند از بازیکنان خود چگونه استفاده کند.

برخورد اعضای تیم با تو چطور بود؟

استقبال خوبی از من شد. من به ایران آمدم تا روی فوتبال خود متمرکز باشم و از این موضوع خوشحال هستم که هم‌تیمی‌ها خوبی دارم

می‌دانی که خوزستان منطقه‌ای فوتبال خیز در ایران است؟‌

بله شنیده‌ام که این منطقه فوتبال خیز است و شهر اهواز استعدادهای فوق العاده و زیادی را دارد. متاسفانه با توحه به اینکه زیر ساخت‌ها ضعیف است به نظرم آنها نمی‌توانند توانایی‌های خود را به خوبی نشان دهند. امیدوارم توجه بیشتری به این جوانان شود تا بتوانند خودشان را نشان دهند. خوزستان مردم خون گرم و مهمان نوازی هستند و من نیز دوستان خوبی را در اینجا پیدا کردم و روزهای خوبی را کنار آنها سپری می‌کنم.

سابقه حضور در تیم ملی ازبکستان را داری ، هنوز به دنبال حضور در تیم ملی هستی یا نه ؟

یکی از اهداف من یا بهتر است بگویم هدف اصلی من این است که بار دیگر به تیم ملی دعوت شوم و لباس ازبکستان را یک‌بار دیگر بر تن کنم و به همین خاطر لژیونر شدم.

بازیکنان دیگری از ازبکستان مثل ماشاریپوف و اورنوف به مثل تو به ایران آمدند، با آنها ارتباط داری ؟

بله. با تمام بازیکنان ملی‌پوش ارتباط دارم و ماشاریپوف و اورنوف از دوستان خوب من هستند.

یک موضوع جالب برگزاری عید نوروز در کشور ازبکستان همانند ایران است، نظرت چیست؟

بله ما در ازبکستان نیز نوروز داریم و مردم تقریبا با فرهنگی مشابه مثل ایران آن را جشن می‌گیرند و حال و هوایی خوبی بین مردم ازبکستان حاکم است. در این سال جدید هم برای مردم کشورم و هم برای مردم آرزوی سلامتی و شادی دارم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای آنها رقم بخورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 1
    یاد سقوط استقلال تهران به دسته ۳ سال ۷۲ افتادم
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      1 0
      با شاهکار فدراسیون وقت. از دسته یک به دسته سه و بعد دوباره به دسته یک! برای اینکه زور پرسپولیس اون زمان به استقلال نمیرسید و نمیتونست قهرمان بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس