کد خبر 1588884
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده تبیین نوشت:

تحولات پیش‌آمده و نتایج پس‌ از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ قدرت تعیین‌کنندگی و اثرگذاری محور مقاومت بر معادلات منطقه غرب آسیا را بر همگان آشکار کرد. در سال‌های اخیر چین به مانند گذشته از سازمان آزادی‌بخش فلسطین حمایت نمی‌کرد، از مبارزات فلسطینیان به‌عنوان تقابل علیه امپریالیسم غربی یاد نمی‌کرد، و روابط حسنه‌ای با تل‌آویو داشت. اما پس‌ از وقایع ۷ اکتبر چین از محکوم کردن عملیات طوفان‌الاقصی خودداری کرده و حملات اسرائیل به غزه را مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان فلسطینی خواند. همچنین با جلوگیری از ارسال کشتی‌های غول کشتی‌رانی خود یعنی COSCO به اسرائیل، و عدم تلاش و مداخله برای جلوگیری از حملات انصارالله یمن، رویکردی متفاوت از آنچه پیش‌بینی می‌شد را اتخاذ کرد.

روسیه نیز که از زمان بحران سوریه سابقه همکاری با محور مقاومت را داشته، از محکوم کردن حماس خودداری کرد و از حملات اسرائیل به غزه انتقاد کرده است. وزیر خارجه روسیه در ماه اکتبر از یک هیئت حماس در مسکو استقبال کرد که خشم تل‌آویو را برانگیخت. به‌نحوی که لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حساب توئیتر خود، مدعی شد که اسرائیل دعوت مقام‌های ارشد حماس به مسکو را به عنوان یک اقدام ناپسند می‌بیند که حمایت از تروریسم است و خشونت‌های حماس را مشروعیت می‌بخشد. وی در این پیام افزود که اسرائیل از روسیه می‌خواهد تا فورا سران حماس را اخراج کند.

این جهت‌گیری‌ها نشان‌دهنده آن است که قدرت‌های نوظهور و تحول‌خواه جهانی به‌ویژه چین، به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد فعلی محور مقاومت در منطقه و کنش‌هایش علیه رژیم‌صهیونیستی به‌ سود آنان است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    که البته روسیه به دنبال ابن بود که مسیله حجاب در ایران بلد بشه نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس