کد خبر 1588852
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کیفیت هوای تهران بر مدار سلامت

تهران بزرگ - ایرنا - کیفیت هوای شهر تهران در یازدهمین روز از سال جدید همچنان در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد.

به گزارش مشرق، با کاهش تردد وسایل نقلیه در خیابان های شهر، حال و هوای پایتخت نیز دچار خانه تکانی اساسی شده به گونه‌ای که تهران در سال جدید تا امروز دارای چهار روز هوای پاک و ۶ روز هوای سال بوده به همین منظور نقش مهم تردد وسایل حمل و نقلی در افزایش آلودگی هوا را به وضوح مشاهده کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز/ شنبه/ روی عدد ۵۷ قرار داشته و وضعیت در شرایط سالم است.

طبق اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هفت منطقه از جمله پونک منطقه (پنج)، اقدسیه منطقه (یک)، شهر ری منطقه (۲۰)، گلبرگ منطقه (هشت)، وردآورد منطقه (۲۲)، مسعودیه منطقه (۱۵) و همچنین شهرداری منطقه ۱۲ در وضعیت پاک قرار دارد و در سایر مناطق نیز کیفیت قابل قبول یا همان سالم است.

همچنین میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۶۳ و سالم برای همه قرار داشت.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس