جشن پوریم

جشن پوریم یهودیان در واقع تلاشی است که آنان از قرون گذشته تاکنون در جهت حفظ و احیای سنت قتل عام و نسل کُشی در ایران باستان انجام داده اند.

سرویس جهان مشرق - همزمان با رسیدن ماه اسفند و فروردین، در سرزمین های اشغالی جشن سنتی یهودیان، تحت عنوان جشن پوریم برگزار میشود. باوجود آنکه رژیم صهیونیستی هم اکنون درگیر یک جنگ سخت در غزه و شمال سرزمین های اشغالی است، این مراسم سنتی و منحوس یهودیان مانند سال های قبل برگزار می شود. باتوجه به ایام برگزاری این جشن که ریشه آن به تاریخ ایران برمیگردد، نگاهی به این سنت منحوس خواهیم داشت.

جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این مراسم در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.

جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
جشن پوریم سال ۲۰۲۴

پوریم برگرفته از کلمه عبری «پور» به معنای قرعه، جشن موسوم به ایرانی کُشی که علاوه بر اراضی اشغالی در جوامع یهودی آمریکا و اروپا نیز برگزار می‌شود، پایه اش داستانی در «تورات» بوده و ستایش از «استر» زن یهودی است که با خیانت به «خشایارشاه»، پادشاه ایرانی سبب بروز خشونت مرگبار سه روزه‌ای می‌شود که طی آن ۷۰ هزار نفر از ایرانیان اعم از زنان و کودکان با بی رحمی کشته می‌شوند و اموالشان به غارت می‌رود.

در کتاب عهد عتیق درباره این داستان آمده است: «شاه ایران زمین که در پایان جشن ۱۸۰ روزه از باده نوشی بدمست شده بود، در هنگام بدمستی، شهبانو "وشتی" را می‌طلبد تا او را به اغیار بنمایاند. ملکه از این دستور گستاخانه شاه سر باز می‌زند و شاه خشمگین، او را از شهبانویی ساقط می‌کند و او را به دست جلاد می سپارد.

جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
جشن پوریم سال ۲۰۲۴

جشن پوریم سال ۲۰۲۴ سرزمین های اشغالی

یهودیان که در سراسر ایران، نفوذ فراوان داشتند، جسارت‌شان به جایی رسیده بود که از دادن مالیات و خراج استنکاف می‌کردند و این استنکاف موجب شده بود که «هامان» صدراعظم خشایارشاه علیه آنان بشورد و آنان را در تنگنا قرار دهد و یا حتی دستور قتل برخی از آنان را صادر کند، البته یهودیان در برخی کتاب‌های خود می‌گویند: "مردخای" که پیشوای دینی یهودیان در عصر خشایارشاه بوده، وقتی حاضر به تعظیم در مقابل ‌هامان نمی‌شود، او و اتباعش مورد غضب‌هامان قرار گرفته و تهدید به مرگ می‌شوند.

یهودیان که به صورت غیررسمی در دربار شاه نفوذ داشتند، چاره می‌اندیشند و از این فرصت استفاده کرده و دخترکی یهودی به نام «اِستِر» را به عنوان ملکه و شهبانوی کشور به پادشاه معرفی می‌کنند و به او نیز توصیه می کنند که یهودی بودن خود را پنهان کند.

جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
جشن پوریم سال ۲۰۲۴

ماه آدار [تقریباً مطابق با ماه اسفند] که در چهاردهم آن جشن پوریم قرار می‌گیرد پرشور و شادی‌ترین ماهِ سال یهودی است. آن‌چنان که تلمود می‌گوید: «وقتی که ادار فرا می‌رسد باید بسیار شادمانی کرد» (۱)

در بیشتر جاها جشن پوریم در چهاردهم آدار انجام می‌شود، اما در شهرهایی که دارای سابقه‌ای مرتبط با دوران یهوشوع [یوشع بن نون، جانشین حضرت موسی] هستند و در پیشینه‌ی آن‌ها یاد شده است که دارای دیوار بوده‌اند، پوریم را در پانزدهم آدار جشن می‌گیرند. دلیل این امر آن است که، هم‌چنان‌که در «کتاب استر» (۵) آمده است، یهودیان شوش، پایتخت پارس، در روز پانزدهم جشن می‌گرفتند؛ ساکنان شهرهای یادشده نیز همین‌گونه عمل می‌کنند تا شهرهای قدیم اسرائیل کوچک شمرده نشوند. احتساب تاریخ شهرهای دیواردار از زمان یهوشوع را بدین دلیل دانسته‌اند که در واقع در روزگار اسارت بابلی، که زمان وقوع داستان پوریم است، شهرهای اسرائیل در حال ویرانی به سر می‌برده‌اند. (۶)

جشن پوریم سال ۲۰۲۴ سرزمین های اشغالی

در میان جشن‌های یهودی، پوریم ذاتاً از همه غیردینی‌تر است، زیرا در کتاب استر اشاره‌ی مستقیمی به خدا دیده نمی‌شود. همچنین پوریم جشنی بسیار عامیانه و مردمی است. در [سرزمین‌های اشغالیِ موسوم به] اسرائیل جدید، پوریم به شکل کارناوالی ملّی جشن گرفته می‌شود که در آن سکّوهای نمایشی بزرگی به‌دنبال هم در خیابان‌های تل‌آویو به‌راه می‌افتند.

جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
جشن پوریم سال ۲۰۲۴

اعمال عمدهٔ جشن پوریم عبارت‌اند از:

خواندن مگیلا یک‌بار در شامگاه و یک‌بار نیز در طول روز؛

اضافه‌کردنِ دعایی خاصِ پوریم در نماز؛

خیرات‌کردن به محتاجان؛

فرستادن هدایای خوراکی برای خویشان، دوستان یا همسایگان؛

و غذای عید که باید آن را در عصر صرف کرد.

جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
جشن پوریم سال ۲۰۲۴

همچنین به یهودیان توصیه شده است که آن‌قدر مشروبات الکلی مصرف کنند که دیگر برایشان تمایزی میان «درود بر مردخای» (قهرمان داستان پوریم) و «مرگ بر هامان» (نقش منفی آن داستان) باقی نماند!

گرداگرد این جشن مجموعه‌ای از آداب رشد کرده است که حال و هوایی بسیار کارناوال‌گونه به پوریم داده است.

یهودیان نقاب و لباس مبدّل می‌پوشند، و مردان و زنان، با آن‌که در حالت عادی ممنوع است، جامه‌های یکدیگر را بر تن می‌کنند.

بچه‌ها با لباس‌های مبدّل به اجرای نقش‌هایی معمولاً متناسب با محتوای داستان استر می‌پردازند.

دانش‌آموزان برای معلمان خویش هجویه می‌نویسند و از تعالیم یهودی تفسیرهای خنک و خنده‌داری ارائه می‌دهند.

هرگاه در خواندن مگیلا از هامان یاد می‌شود جمعیت حاضر به سر و صدا و پایکوبی پرداخته، برای تحقیر نام هامان تا آن‌جا که می‌توانند شلوغ می‌کنند.

در این روز کلوچه‌هایی سه‌گوش و پر از خشخاش که بین مردم به گوش هامان معروفند، صرف می‌شود.

جشن پوریم سال ۲۰۲۴ سرزمین های اشغالی

واقعه تاریخی؛ هولوکاست ایرانیان به دست یهودیان

در زمان خشایارشاه، یهودیان جزء اقلیت های مذهبی ایران بودند و همواره سعی در نفوذ در دربار شاه ایران داشتند. هامان صدراعظم خشایارشاه بدلیل نافرمانی یهودیان از دستورات و قوانین پادشاهی، از عدم پرداخت مالیات و سرپیچی از فرمان پادشاه این قوم ابراز نگرانی می کند و پادشاه را در جریان توطئه های یهودیان قرار می دهد و از پادشاه می خواهد تا پیش از آنکه این قوم علیه تاج و تخت شاه اقدامی کنند، با توطئه این قوم مقابله کند.

مردخای رهبر یهودیان آن زمان ایران سرانجام با دسیسه های فراوان و فرستادن یکی از دختران یهودی به دربار، او را جانشین شهبانوی ایران که به جرم سرپیچی از دستور گستاخانه خشایارشاه برای نمایان کردن زیبایی های خود برای حاضرین در دربار شاه برکنار شده بود، می کند.

با ورود "استر" دخترک جوان زیباروی یهودی به دربار، مردخای به راحتی نقشه های شوم خود را بوسیله استر و اغوای شاه ایران اجرا می کند. هامان نیز شاه را از توطئه مردخای آگاه می سازد و پادشاه دستور بر دار کردن مردخای را صادر می کند. اما استر که به شدت بر روی شاه سست عنصر تسلط یافته بود، با خائن جلوه دادن هامان و اینکه وی توطئه کشتن شاه را در سر دارد، هامان را بر دار می کنند.

جشن پوریم سال ۲۰۲۴ سرزمین های اشغالی

توطئه استر و مردخای با کشتن هامان پایان نمی پذیرد و آنها حکم قتل هر ۱۰ پسر هامان را نیز از پادشاه ایران می گیرند و در قدم بعدی ۱۰ پسر هامان نیز کشته می شوند.

اوج دشمنی یهودیان با ایرانیان پس از کشتن هامان و ۱۰ پسرش آنجا بیشتر آشکار می شود که استر و مردخای با کشته شدن پسران هامان نیز راضی نشده و اجساد آن ها را در شهر بر دار می کنند تا میان ایرانیان رعب و وحشت ایجاد کرده و ناگفته سرنوشت دشمنان و مخالفان یهودیان را به نمایش بگذارند. هامان به جز این ۱۰ پسر، یک فرزند دختر نیز داشت که پیش از کشته شدن، خود کشی می کند.

کشتار نیمی از جمعیت ایران

پس از کشتن هامان، یهودیان مهاجر ساکن در ایران که اینک در دربار نیز راه یافته بودند، به هجوم به شهرهای ایران، دست به قتل عام گسترده ایرانیان می زنند. در ۱۲۷ استان ایران آن زمان، طی دو روز بیش از ۷۷ هزار ایرانی - و به روایتی دیگر ۵۰۰ هزار نفر - کشته می شوند.

تبریک جشن پوریم توسط رضا پهلوی

در کتب مربوط به یهودیان از جمله کتاب استر، یهودیان به کشتار ۸۰ هزار ایرانی اعتراف می کنند اما محققان مستقل این رقم را تا ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرده اند.

در آن زمان ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و با احتساب ۵۰۰ هزار نفر، بیش از نیمی از جمعیت آن روز ایران به دست یهودیان قتل عام می شوند.

یهودیان با حمله به خانه های ایرانیان، مردان، زنان و کودکان را به قتل رسانده و بنا بر برخی از متون موجود اموال آن ها را نیز غارت می کنند. اما یهودیان در متون خود تنها به قتل عام ایرانیان اعتراف کرده و هرگونه غارت اموال آنان را تکذیب می کنند و آن را از افتخارات خود می دانند...!!


منابع

(۱) TB Taanit ۲۹a.
(۲) Tosefta Sotah ۷.
(۳) chevra kadisha.

(۴) کتاب مقدس، سِفر تثنیه، باب۳۴، آیه۶.
(۵) کتاب مقدس، کتاب استر، باب۹، آیه۱۸.

(۶) TJ Megillah ۱:۱.

(۷) https://jscenter.ir/hebrew-calendar/۱۶۵۳۲/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    128 3
    جماعت حرامزاده ملعون نجس!
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      53 4
      بزودی خداوند این رژیم صهیونیست رو نابود خواهد کرد
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      40 3
      مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      23 2
      قبل از پیدایش جمهوری اسلامی ایران این خبیثان صهیون قوم یهود در صدها سال پیش دنبال نابودی ایرانیان بودند و کشتن و سلاخی ایرانیان بیگناه بدست قوم یهود را هر ساله جشن میگیرند بعد یک احمق بعنوان استاد دانشگاه با تحریف و جعل تاریخ در ایران میگوید چه کسی مبارزه و نابودی این رژیم کودک کش برعهده ایرانیان گذاشته است به این احمق و همفکر های نادان او بگوئید حداقل اگر سواد ندارید بروید تاریخ را بخوانید در صدها سال پیش اصلا جمهوری اسلامی ایران وجود خارجی نداشت این وحوش خبیث صهیون با ایرانیان دشمنی دیرنه و تاریخی دارند و خواستار نابودی و بردگی ایرانیان هستند و برای کشتار ایرانیان هرساله جشن میگیرند و پایکوبی میکنند. تا دوباره بتوانند تاریخ منحوس و سفاک خودرا تکرار کنند.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      29 6
      اقای صادق زیبا کلام فرزند صهیون و همفکر نوه رضا پالانی تحویل بگیر تا تفکر شما در این کشور هست ایران هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد . شما ایران بدبخت تحت سلطه میخواهید . تا برای ارباب دم تکان دهید .
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      46 2
      قبر های منتسب به استر و مردخای در همدان اگر همین افراد خاین به ایران باشند باید بدون هیچ ملاحظه ای به دن لودر داده شوند همین امروز بهتر از فردا ست
    • بختیاری IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      9 1
      بزودی روز انتقام نهایی میرسه.خوک صفتان پیامبرکش و کودک کش
    • میهن گرا AT ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      6 0
      مقبرۀ استر و مُردُخای لکۀ ننگی است در همدان و ایران.»»بیشک با روی کار میهن گرایان در ایران»قبله گاه جُهودهای صهیونیست با خاک یکسان شده و جایش فرهنگسرا یا کتابخانه ساخته خواهد شد.
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    68 3
    ملتی که تاریخ نخواند و از آن عبرت نگیرد عاقبت خودش عبرت تاریخ خواهد شد
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      3 3
      شما خودت مایه عبرت تاریخی. مگر نه اینکه به فرمان خداوند قوم یهود بی سرزمین و کشور شد. ریشتون از فلسطین کنده خواهد شد
  • مونا IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    65 3
    لعنت خدا بر اسرائیل و یهود صهیونیستی
  • PT ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    10 16
    خشایارشا. نه خشایارشاه
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    52 3
    قوم به شدت عجیبین. انکار فرشته ها در زمان خلق انسان هرچی بدی ذکر کردن، همه اشاره به این قوم داره! توک پیکان شرارت حقیقتا از یهودیان هست. دشمن ترینان به مومنان...‌ حبهه شر و ضد خدا
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      29 0
      به امید نابودی آنها
    • FR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      1 2
      برو تاریخ طبری و کتاب دو قرن سکوت بخون ببین درباره حمله اعراب به ایران چی نوشته
    • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      دیگه حساب کن طرفدارای ایرانی شون چی هستن
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    13 58
    آخی چقدر هامان ادم خوبی بوده این سطح یهودستیزی شماها برای هیتلر هم قفل بوده
    • یهودی خداپرست IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      40 1
      انگل خان ، یهودیان از مالیات و قوانین کشور ایران سرپیچی می کردند . مثل همین الان که یهودیان مخفی و بهاییان از قوانین کشور ایران سرپیچی می کنند . به نظرم امثال این انگا خان و یهودیان مخفی و بهاییان را نباید زنده گذاشت ، چون اینها از نام یهود سواستفاده می کنند . کتاب حضرت موسی تورات است ولی اینها هر روز تحریفات زیادی به تورات اضافه می کنند و به دروغ نام یهودیان را تخریب میکنند . توصیه می کنم صهیونیستها و داعشیان را از یهودیان و مسلمانان واقعی تمایز قائل شوید .
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      27 2
      از این نظر دم هیتلر گرم
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      15 3
      خدا پدر هیلتر و خود هیتلر رو بیامرزه که آدم فهمیده ای بود ولی ای کاش به جای حمله به روسیه همه یهودی ها توی کوره های آدم سوزی میسوزوند و دنیا رو از دست این سگهای کثیف راحت میکرد
    • رضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      5 1
      آخی چقدر تو ساده لوح و به اصطلاح روشنفکر هستی. یهودیان صهیونیست حتی در اسرائیل هم نژاد پرستی می کنند و برای سیاهپوستان و یهودیان غیر اروپایی ارزشی قائل نیستند حتی خیلی از صهیونیستها خودشون رو برتر از دیگران می دونن و به جنگ نمیرن و ۵یر صهیونیستها رو حیوون میدونن
    • علی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 0
      این سیاست پلشت رو همین شما سگیونیستا تو دنیا جا انداختین
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    50 4
    چرا محل دفن این آشغال توی همدان ویران نمیشه
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      0 8
      خیلی هوشمندانه بین یهودیان و صهیونیسم تفاوت گذاشت.
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 38
    ایرانیان چون شیعه امام علی علیه سلام هستند،جشن خون ریزی ایرانیان را حلال دانستند
    • سفسطه IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      30 6
      بروتاریخ بخون وکم حرف مفت بزن . امان از دهن باز وذهن بسته .
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      13 1
      خشایارشاه قبل از اسلام بوده
  • رضا IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    44 1
    این حرومی ها یادشون رفته بعد از قتل عام بخت النصر از یهودیان، مثل سگ به آستان کوروش رفتند و کمک خواستند و با واسطه گری عزیر و با سردمداری کوروش نجات پیدا کردند.داشتم فکر می کردم امام رضوان الله تعالی علیه عجب بزرگ مردی بوده و چه چیزی می دیده که فرموده اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.به امید اون روز. مرگ بر منافق سرخورده و درمانده
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      5 31
      تو اسراییل خیابان بزرگی به اسم کورش است تو تهران آیا چنین خیابانی داریم؟؟
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      13 1
      تو اسرائیل جشن بزرگ ایرانی کشی هست ؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      4 8
      همه مورخ های اسرائیل میگن کوروش یهوده
  • ستار IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    39 6
    لعنت خدا بر آل یهود
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      28 6
      خیبر خیبر یا صهیون اون موقع که توانستید بر ایرانیان چیره بشوید حب علی و ال علی نبوده ما فرزند کسی هستیم که درب قلعه خیبر از جا میکند و خدا بر خصم خود میخندد
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    26 2
    قومی که برای هولوکاست دنیارو زیر اخیه بردن باید پاسخگوی پوریم هم باشند پس به مکر خدا خودشون هرسال مدرک زنده قتل عام و نمک به حرامی شون رو فریاد میزنند تا به وقتش گردنشون شکسته بشه ! و الله خیر الماکرین .
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    44 1
    رضا پهلوی اسکل خائن-یا به قول مسعود بهنود گاو مهربون -خفه خون بگیر- ان شالله به زودی جشن پایان صهیون رو برگزار میکنیم
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    9 5
    در واقع مردخای و استر همان ماردوک و عیشار از خدایان بین النهرینی هستند که در کتاب گیلگمش هم ذکرشان رفته است و این اسامی عبرانی نیستند. پیامبران خدا اسامی بت ها را روی خود و فرزندانشان نمی گذارند. اخشایروش هم تلفظ دیگری برای کوروش هست و نه خشایارشا که خیلی بعد از فتح بابل متولد شده. هامان هم وزیر فرعون مصری هست که قرآن آمده و ارتباطی با ارامنه ندارد. ۱۳ آذار هم در واقع یک فروردین شروع اعتدال بهاری و یک واقعه نجومی هست که برای کشاورزان اهمیت زیادی دارد. به نظر می رسد یهودیان از روی خلاقیت چند داستان را با هم التقاط کردند و یک واقعه تخیلی را در تاریخ گنجانده اند.
    • هادی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      29 0
      واقعیت هم نداشته باشه نشون میده این قوم آرزوشو داشتن و از یادآوری این اراجیف لذت میبرن. ببین چقدر باید مریض باشی که یه داستان بسازی توش همه جور جنایتی بکنی بعد جشن هم بگیری واسش!!!
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 0
      عیشار؟؟ ایشتر منابعی که داستان هامان را در ایران نوشته اند قدیمیتر از قرآن هستند. بنابراین احتمالا دو تا هامان بوده اند.
  • IQ ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    5 2
    اینها به دنبال انقلاب لاییک هستند از توهینها به دین مشخصه طلیعه هاش داره دیده میشه البته بریکولاز سازی هم دارد گفتم که
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 6
    شاید برخی سنت های ما هم بی ارتباط با افسانه های اهل کتاب نباشد.
  • یزدان GB ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    4 23
    مشرق از این حرفا گذشته مردم رد شدن رفتن کجایی تو ؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      13 0
      مردم! خودت را دیدی و اطرافیانت، حالا شدید،مردم؟
    • علی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 0
      معلومه مردم برانداز توی انگلیس که هم پیالشون هستی عاشق ایرانی کشی و وطن فروشی هستن. با هم فکرات خوش باش سگیونیست.
  • CA ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    33 1
    خداوند در باره یهود میفرماید«فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً، پس (بنى‌اسرائيل را) به خاطر پیمان شكنیشان لعنت كرديم (و از رحمت خويش دور ساختيم) و دل‌هايشان را سخت گردانيديم.» بیرحمی این قوم در پیمان شکنی آنان با خدا ریشه دارد. با نسل کشی در فلسطین ثابت کردند که اگر روزی قدرت هیتلر را داشته باشند جز نسل یهود تمامی بشریت را ازروی زمین محو خواهند کرد.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    16 5
    ای قوم یهود خیبر خیبر
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 7
    الان این بلاها را چه کسی سر نسل جدید آورده و داره میاره و ثروت این ملت را به تاراج میبره؟؟
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      13 1
      خاک بر سر صهیونیست ها
  • ناشناس IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    2 22
    نسل کشی ایرانیان؟؟؟؟!!!! کدام نسل کشی؟؟ هیچی از تاریخ نمیدانید و مرتب مزخرف میگویید
    • CA ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      10 0
      نسل کشی در غزه چی؟ خجالت نکش اون رو هم انکار کن! پوریم و قتلعام ایرانیها تو تورات خودشون کتاب استر اومده بعد تو اصرار داری تطهیرشون کنی.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    20 1
    مرگ بر صهیونیست
  • امید IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    20 1
    قوم یهود یعنی قوم شیطان.
  • ایرانی DE ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 10
    ای شیعیان مرتضی علی پوریم را با بع بع و عر عر نابود کنید.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      13 1
      خدا نابودشون میکنه به حق علی
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    13 2
    قسمت جالب و عجیبش هم اینجاست که باستان گرایان و به اصطلاح پان ایرانیست ها به شدت اصرار دارند که پوریم واقعیت ندارد و می گویند صهیونیست ها عاشق ایران و کوروش هستند
  • حامد IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    4 1
    جالب است قبر این دو فرد منحوس دز همدان از جمله آثار ملی محسوب می شود
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    7 1
    گذشته پنهان یهودیت باید بر ملا شود، از دوران هخامنشی گرفته تا ب امروز. سوء استفاده از مطلومیت، دروغ بافی، توطعه ها یکی پس از دیگری، خونخواری و نیرنگ ها، همه و همه باید در دسترس همگان قرار گیرد.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    9 0
    حتی اگر به فرض به قول بعضی از دوستان پوریم افسانه باشد و اتفاق نیافتاده باشد همین که یهودیان آن را جش می گیرند برای اثبات دشمنی ایشان کافی است
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 9
    یه مشت چرت و پرت
  • هاتف IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    10 1
    خدای بزرگ هدفت از آفرینش این یهودیان نجس چی بود؟؟؟
    • امید IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      2 0
      نشان دادن جلوه شیطان در ظاهر انسان
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 0
    بهتر است کمی تاریخ مستند را بخوانید
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 2
    جمعیت هشتصدهزار نفر اشتباهه حداقل ایران ده میلیون جمعیت داشته و کل امپراطوری 35تا 50میلیون جمعیت داشته
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    8 1
    یهود در قتل خلاصه نمی شود.این قوم خبیث اخلاق و مراتب عالی انسانی را مورد تغییر و تجاوز قرار داده است.گفتنی در این که چگونه خانواده ، اهداف و فضایل انسانی ،آنچه من در آمریکا دیدم را مورد تخریب قرار داده اند،در این وجیزه نمیگنجد.بزرگترین باند فحشا و قمار و هموسکوالتی و هالیوود و رسانه و سنا و کنگره و رئیس جمهوری در آمریکا که کلآ نظام سلطه را در اختیار دارندکه موجب سقوط اخلاق و روابط انسانی شده اند.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 7
    یهود و عرب هیچ وقت با ایرانی جماعت خوب نمیشن و دشمن خونی ایرانی هستن. کثیف تر از این دو قشر هیچ وقت نمیاد ( عرب های ایرن تاج سر و ایرانی تر از هر قوم ایرانی هستن )
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      4 3
      موافقم عرب های عربستان واقعا بی شرفن
  • سوسان IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    4 8
    کوروش کبیر پادشاه فریسیان در تبعیدگاه پارسوا شورش کرد و پادشاهی یهودیه در تبعید را بنا کرد اما دارا بن بهمن پادشاه آرامیان بلخ سلسله او را بر انداخت و آرامیان و افرائیمیان جای ساخلوهای یهودائی را گرفتند اما در زمان اخ کوروش، مردخای دسیسه کرد و با لابی رش گالوت پادشاه فریب خورد و راه مصالحه با یهودا را پیش گرفت و یهودا حاکمیت را بدست گرفت و به دستور رش گالوت یک سوم جمعیت ایران قتل عام شد یک سوم زیردست و برده یهودا بود و یک سوم دیگر از ترس جان و مال به نقاط پرت و قلعه های دور دست مهاجرت کردند تا اینکه از دورترین نقطه عالم الکساندر کبیر ذوالقرنین نور امیدی بر افروخت و ایرانیان در هفت قبیله به لشکر اسکندر پیوستند و شر یهودائیان را از سر ملتها قطع کردند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    11 3
    همه کوروش پرستان و بهائیان ( که قبله بیت العدل آنها در اسرائیل است) مزدور و نوکر یهودیت هستند
  • US ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 10
    مثل همیشه چرتو پرت میگی
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 2
    واقعا شما این داستان بی سر و ته باور کردی مردمانی که از شرق تا غرب جهان را را تسخیر کرده بودند ظاهرا خیلی احمق بودن ؟!!!!!!!!!!! 77000 هزار ظاهرا شما با اعداد آشنایی ندارید مردم چی فرض کردید
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      2 2
      توتورات اومده
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      1 3
      اشتباه مثبت دادم شما برو عنترنشنال هرچی گفت باور کن
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 0
    جشن پوریم قابل توجه غربگرا های یهودی دوست
  • IQ ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    3 0
    خاک بر سر این جماعت
  • mostafa IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    2 5
    من از اسرائیل بدم میاد ولی شما غرق خبر فیک شدید از اون تجاوز چه خبر که میخواستید به خاطرش بمیرید دروغ بود که!!!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 3
    دمشون گرررررم
    • DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      1 0
      خدا لعنتشون کنه
  • FR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    4 3
    این ربع پالونی کلا عقب مانده ذهنی ست … طرفدارانش هم دست کمی از خودش ندارند !
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    8 0
    ابن موش های کثیف فاضلاب از زنان بی حیا خود برای مقاصد پلیدشون استفاده میکنند اون موقع استر ،یه زمان گلدامایر لعنت خدا بر این قوم منحوس که هرکارپلیدی ازشون سر میزنه ،رضا پهلوی هم که اندازه ی گاو نمیفهمه ،خاک برسرت بیشرف کم از ایران پول بردین سیر مونی ندارین 👿👿👿👿👿👿👿👿
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    2 23
    همتون متعصب هستید هم یهودی ها و هم مسلمانان تعصب بلای خانمانسوزیست که به جان بشریت افتاده تعصب به هر چیزی بد است ، انسان باید منطق داشته باشد نه تعصب و غیرت کافیه یه کلیپ سنگسار بخصوص سنگسار دختران جوان را که فقط و فقط بخاطر یه رابطه جنسی به این شکل بسیار خشن و بسیار تحقیر آمیز مجازات میشن رو ببینید تا بفهمید تعصب با بشر چه می کند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    3 0
    هدف این داستان تحریف و سست نشان دادن خشایارشاه است دلیلش هم کینه غربی ها و شکست یونان اون زمان از اون است همونطور که در فیلم سیصد نشان دادند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 2
    صهیونیست‌ها شاید آدمهای بدی باشن ولی من بدتر از اونها رو هم دیدم
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    3 1
    در نبرد آینده اورشلیم ،انتقام کشتار ایرانیان را خواهیم گرفت و دریای مدیترانه را از خون یهودیان حرام زاده، قرمز خواهیم کرد.
  • مهرداد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    11 1
    پس چرا قبر اون استر و مردخای را که موجب این قتل عام شدند ویران نمی کنید که اکنون در همدان است ، بهترین کار همین است اگر در کلامتان صادقید
  • مهرداد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    7 0
    و نابودی اینها نیز بدست ایرانیان صورت خواهد گرفت و بعد از این باید برای نابودی خودشان عزا بگیرند البته اگر دیگر وجود داشته باشند
  • ع IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    1 0
    ویژگی های حاکمیت دولت های حاکم بر اسرائیل و تفکرات برتری طلبی یهودیان در طول تاریخ گذشته تا کنون حاکی از اعمال جرم و جنایت برای رسیدن به اهداف کوچک و بزرگشان است و شباهت بسیار نزدیکی بین این طرز تفکر و عملکرد با سازمان منافقین ایرانی و جمعیت و فرقه داعش وجود دارد اما به دلیل اینکه هر سه از یک منبع حمایت می شوند و دستورات یک مرجع را اجرا میکنند نباید عجیب باشد. مربی و ارباب هر سه لابی های قدرتمند یهودی- صهیونیستی آمریکایی مستقر در آمریکاست و این سه در قالب دولت و سازمان و گروه تروریستی صرفا جاده صاف کن آمریکا هستند و فقط به کشورهایی که بنحوی با آمریکا دشمن هستند یا مطیع آمریکا نمی شوند آسیب می رسانند.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    4 8
    چرندیات و خرافه محض. آخه یه جو عقل هم خوب چیزیه. چطوری یک اقلیتی نزدیک ۶۰ درصد جمعیت یک کشور را در دو روز می توانند بکشند؟! حتی عدد ۷۰ هزار هم باور نکردنیه، امریکا توی جنگ جهانی با دو تا بمب اتم نتونست ظرف دو روز حتی نیم درصد جمعیت ژاپن را بکشه اونوقت بیش از هزار سال پیش چطور یک جمعیت اقلیت ساکن در یک کشوری اون تعداد نفر را می توانند بکشند!؟ حتی حاکمان وقت هم فرصت نداشتند چنین کاری را ظرف دو روز انجام دهند، مردم که برای کشته شدن صف نمی بستند.... مورد دوم در اثبات چرند بودن این داستان خیالی قید اینکه این ماجرا در تورات ذکر شده است؟! تورات که فرمان های موسی به قومش هست چطوری از یک واقعه در آینده در اون ذکر شده!؟ معلومه که اون تورات تحریف شده و بعدها واسه دلخوشی صهیونیسم این توهمات بهش اضافه شده.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      2 0
      فکر می کنم در متن مذهبی یهودیان و مسیحیان ۶۰ هزار نفر ذکر شده نه ۶۰ درصد. افرادی که قتل عام شدند هم طبق عهد عتیق عموما در ایلام باستان یا همان خوزستان فعلی بودند و تمام آسیای غربی را شامل نمیشده. ولی در تورات به یک سنت در دربار اخشایروش اشاره شده که برای قتل عامل اقوام قرعه کشی می کردند. اخشایروش ممکن است خشایارشا، کوروش، اردشیر درازدست یا حتی کیاکسار پادشاه ماد باشد.
  • حمید سلطانی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 5
    انشالله روزی فرا برسد تا در بجای مقبره منحوس این قاتلین در شهر همدان، مسجدی بنام غزه ساخته شود.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      0 3
      ظاهرا مقتولین واقعه پوریم مشرک بودند در حالی که قاتلین بر آیین موسی و ابراهیم بودند و به ما نزدیک تر
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 4
    به نظرم قبر این دو ملعون با خاک یکسان بشه.
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    انتقام خون پدران خود را از ههیونیسمها خواهیم گرفت . البته در حال گرفتنیم
  • اکبر IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    انشالله ماهم به زودی سگ کشی در سرزمین های اشغالی رو شروع میکنیم و بعد از اون هم هر ساله سالگردش رو جشن میگیریم
  • علی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    جماعت برانداز سلطنت طلب احمق و وطن فروش هم عاشق این وجوش هستن. پلشت تر از براندازای وقیحِ جمهوری اسلامی توی تاریخ وجود نداره.
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    14 1
    عشاق این تروریستا کیا هستن؟ تروریستای ززا. براندازای جمهوری اسلامی. مذهبی صورتی ها. تجزیه طلبا. سازمان های بین المللی. راست گفت پیامبر که بین دو جاهلیت مبعوث شدن. جاهلیت جهانیه الان به شدت وحشتناکتر از جاهلیت هزار سال پیش اعراب هستش.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    خاندان پهلوی بخصوص رضا پهلوی نوکر بی غیرت اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس