کد خبر 1587779
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
درخواست نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با رهبر کره شمالی

رسانه‌های دولتی پیونگ‌یانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با رهبر کره شمالی درخواست داده است.

به گزارش مشرق و به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن، پیشنهاد برگزاری نشستی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را داده است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی از ژاپن خواسته است تا برای بهبود روابط دوجانبه و تحقق اولین نشست دو کشور بعد از ۲۰ سال حسن نیت خود را نشان دهد.

در بیانیه ای که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کردند، کیم یو جونگ خواهر رهبر این کشور نیز اعلام کرده است که کیشیدا برای ملاقات با رهبر کره شمالی درخواست داده است.

جونگ گفت تا زمانی که دولت کیشیدا موضوع شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی را مطرح و با حقوق حاکمیت کشورش (اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای) مخالفت کند، هیچ پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ژاپن با کره شمالی موضع خصمانه دارد و حقوق حاکمیت ما را نقض می‌کند، دوست ما نخواهند بود. نخست‌وزیر ژاپن باید بداند که نمی‌تواند هر زمان که بخواهد یا اراده کند، با رهبر کره شمالی ملاقات کند.

در ماه فوریه، خواهر رهبر کره شمالی بیانیه مشابهی در مورد روابط دوجانبه صادر کرد و گفت که کشورش آماده بهبود روابط با ژاپن و حتی دعوت از کیشیدا به پیونگ یانگ است.

اما او تاکید کرد که این تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که توکیو عادت بد خود در نقض حقوق کره شمالی را ترک کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 1
    حسب اطلاعات سایت های معتبر قراره فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای پسر ارشدش از رهبر کره شمالی کیم یو جونگ خواهر وی را خواستگاری کند.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 3
      یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفته که قراره فومیو کیشیدا پیامی را از طرف یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز به جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره مبنی بر غلط خوردن آمریکا و آمادگی برای بوسیدن پای ایشان از طرف بایدن مشنگ تسلیم نماید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس