کد خبر 1587545
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
آغاز به کار اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنو

یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی ، شنبه چهار فروردین ۱۴۰۳ در ژنو آغاز به کارکرد.

به گزارش مشرق، اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمانهای جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد.

این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار می گردد.

مقرر گردیده است که مجمع قطعنامه هایی را در مورد موضوعات اضطراری و موضوعی که کمیته صلح و امنیت بین الملل با عنوان «توجه به آثار اجتماعی و انسانی سامانه های تسلیحاتی خودکار و هوش مصنوعی »و موضوع دیگر در کمیته توسعه پایدار با عنوان «مشارکت در زمینه اقدام اقلیمی : توسعه دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه و تضمین نوآوری، مسئولیت پذیری و برابری» بررسی و تصویب کند.

گفتنی است؛ هیأتی نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضا خواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته های تخصصی چهار گانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت خواهند کرد.

در روز آغازین این اجلاس، نشست های پارلمان های کشورهای اسلامی و مجمع مجالس آسیایی برگزار شد و هیأت ایرانی در این نشست ها بر ضرورت همصدایی مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس امروز، هیأت مجلس شورای اسلامی با دبیر کل اتحادیه بین المجالس ملاقات کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس