کد خبر 1587170
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اشراق مطلبی با عنوان سخت‌گیری بایدن بر نتانیاهو را که برگرفته از یادداشتی از جونا بلانک، دانش‌آموخته انسان‌شناسی جوامع آسیایی از دانشگاه هاروارد است منتشر کرد:

جونا بلانک، دانش‌آموخته انسان‌شناسی جوامع آسیایی از دانشگاه هاروارد طی یادداشتی در «فارن‌افرز» نسبت به پیامدهای حمایت بایدن از اسرائیل هشدار داده است.

طبق این یادداشت، حداقل نیمی از مردم آمریکا معتقدند که تهاجم اسرائیل به غزه «بیش از حد پیش رفته» و بخشی از پایگاه رأی بایدن شامل «جوانان، چپ‌گرایان، آمریکایی‌های عرب‌تبار و مسلمان و حامیان حقوق بشر» از حمایت‌های آمریکا از این حمله، آزرده‌خاطر هستند.

پیامدهای حمایت آمریکا از اسرائیل

بلانک معتقد است که بایدن می‌تواند ضمن کاهش کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل، با تهدید به شناسایی رسمی دولت مستقل فلسطینی و یا تهدید به عدم وتوی قطعنامه‌های آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل، اراده نتانیاهو در ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را متزلزل ساخته یا حتی وی را وادار به استعفا از نخست‌وزیری کند.

نویسنده هم‌چنین باور دارد که مشروط‌سازی تعمیم توافق ابراهیم به عربستان می‌تواند اهرم فشار مناسبی باشد تا اسرائیل را مجبور به تعدیل عملیات نظامی‌اش در غزه و اجتناب از حمله به رفح کند. علاوه بر اینکه رییس‌جمهور قادر است تا بسته کمک‌های مالی مصوب کنگره را نیز وتو نماید.

گرایش شخصی بایدن به صهیونیست‌ها که به آشنایی او با رهبران اسراییل در دوران گلدا مایر بازمی‌گردد از یک‌سو و چشم امید وی به کمک‌های لابی‌های اسراییل در رقابت‌های ریاست‌جمهوری از سوی دیگر، اراده بایدن به تداوم حمایت از اسرائیل را، رقم زده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس