کد خبر 1591527
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
تاکید وزرای خارجه مصر و استرالیا بر آتش‌بس دائم در غزه

وزرای خارجه مصر و استرالیا بر لزوم برقراری آتش‌بس دائم در غزه و تضمین ورود کامل، امن و سریع کمک‌های بشردوستانه به این منطقه جنگ‌زده تأکید کردند.

به گزارش مشرق، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با پنی وونگ، همتای استرالیایی خود بر لزوم اجرای قوانین بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت این مسئله مستلزم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و همچنین امدادگران بین‌المللی در غزه و کسانی است که نقش فعالی را در مقابله با اوضاع فاجعه‌بار انسانی ایفا می‌کنند.

به نقل از الجزیره، سامح شکری همتای استرالیایی خود را در جریان آخرین تحولات جنگ غزه و نتایج مذاکرات و گفتگوهای مصر با طرف‌های بین‌المللی برای حل بحران گذاشت.

وی به دولت استرالیا به دلیل کشته شدن یکی از امدادگران این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به کارمندان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه تسلیت گفت.

دو طرف درباره اوضاع انسانی و امنیتی در غزه و تلاش‌های صورت گرفته برای تضمین اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی صحبت کردند. وزرای خارجه مصر و استرالیا بر لزوم توقف فوری و دائم جنگ در غزه و تضمین ورود کامل، امن و سریع کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند.

سامح شکری از تصمیم استرالیا برای ازسرگیری حمایت از آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) قدردانی و بر نقش محوری این سازمان در مقابله با اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه تأکید کرد.

سامح شکری و وزیر خارجه استرالیا در این تماس تلفنی بر مخالفت خود با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح که منجر به وخامت اوضاع انسانی در غزه و شهادت تعداد بیشتری از فلسطینی‌ها می‌شود، تأکید کردند. دو طرف بر همکاری دوجانبه و اهمیت ادامه هماهنگی مواضع در قبال بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    مهمترین و اصلی ترین اقدام حقوق بین المللی ، همکاری همه و بسیج همه کشورها جهان در سازمان ملل جهت ثبت فلسطین با 14 میلیون نفربعنوان یک کشور مستقل و دارای حق و حقوق و کرسی و عضوی رسمی مثل سایر کشورهادر سازمان ملل است . این به انجام رساندن این اولویت عظیم مانع تجاوزات مکرر اسرائیل با شهرک نشین هابه مردم مظلوم فلسطین خواهد شد. مانع صدور کرورکرور اسلحه علیه این مردم بی دفاع خواهد شد. مانع بمب باران های متجاوزانه خواهد شد. مانع قتل عام و تجاوز به زنان و دختران فلسطینی خواهد شد یا حداقل به این آسانی این کارمقدور نخواهد شد و امکان شکایات حقوقی علیه صهیونیست ها امکان پذیر تر میشود. اگر این تصویب یعنی برسمیت شناخته شدن 14 میلیون فلسطینی بعنوان یک کشورو یک عضو رسمی در سازمان ملل به نتیجه برسد بار سنگینی از روی مردم فلسطین برداشته میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس