به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین در مطلبی با عنوان هدف قرار دادن فعالان تسهیل کننده ورود کمک‌ها به غزه توسط اشغالگران نوشت:

ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به جنگ نسل کشی خود علیه نوار غزه که از 7 اکتبر سال گذشته آغاز شده ادامه داده و سیاست گرسنگی و ایجاد قحطی در این منطقه را پیگیری می‌کند و در همین راستا از طریق هدف قرار دادن فلسطینیان و کمیته‌های توزیع از دسترسی ساکنان این منطقه به کمک‌های بشردوستانه جلوگیری می‌نماید.

اشغالگران طی یک هفته 8 جنایت علیه فعالان عرصه ارائه کمک‌های بشردوستانه انجام داده که بر اساس اعلام دفتر رسانه‌ای دولت غزه به شهادت 100 نفر منتهی شده است.

معرفی فعالان ورود کمک‌ها به غزه که توسط اشغالگران هدف قرار داده شدند

امجد هتهت

صبح روز گذشته خبر شهادت امجد هتهت رئیس کمیته اضطرار منطقه جنوب غربی غزه در جریان بمباران دوار الکویت توسط اشغالگران منتشر شد که این اتفاق در جنوب شهر غزه و در جریان فراهم کردن دسترسی به کمک‌های بشردوستانه رخ داد.

رائد البنا

روز سه‌شنبه رسانه‌های فلسطینی از شهادت رائد البنا رئیس بخش تحقیقات شمال غزه و مسئول تامین امنیت ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به همراه همسر و فرزندانش در جریان حمله اشغالگران به منزل وی خبر دادند.

نیروهای اشغالگر سه‌شنبه شب در منزل خانواه البنا در شمال نوار غزه مرتکب جنایتی شده که در پی آن سرهنگ دوم رائد البنا رئیس بخش تحقیقات شمال غزه با همسرش به شهادت رسیدند.

محمود البیومی

شامگاه روز سه‌شنبه سرهنگ دوم محمود البیومی رئیس مرکز پلیس النصیرات در حمله هوایی اشغالگران به شهادت رسید که در جریان این حمله یک خودرو در برابر مرکز آنروا در النصیرات هدف قرار گرفت.

فایق المبحوح

روز دوشنبه رسانه‌های دولتی غزه اعلام کردند اشغالگران صهیونیست سرتیپ فایق المبحوح که سازمان دهنده روند هماهنگی با عشایر و سازمان آنروا برای ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه بوده ترور شده است. این رسانه‌ها تاکید کردند المبحوح تنها اقدامات غیرنظامی بشردوستانه انجام می‌داده و بر اساس قوانین بین المللی باید از وی حمایت می‌شده و نباید مورد تعرض قرار می‌گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد فایق المبحوح که مسئول اداره عملیات پلیس فلسطین در نوار غزه بوده در جریان حمله اشغالگران صهیونیست به مجتمع درمانی الشفا در شهر غزه به شهادت رسیده است.

از دیگر مسائل مورد اشاره توسط رسانه‌های فلسطینی آن است که المبحوح پس از آن ترور شد که مقدمات ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به شهر غزه و شمال این منطقه را فراهم کرد و این اتفاق چند روز پس از دیدار وی با نماینده آنروا و برخی نهادهای بین المللی رخ داد. در جریان این دیدارها در خصوص تضمین‌های بین المللی برای ورود امین کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه توافق شد.

حمله به تجمع کمیته‌های مردمی

روز سه‌شنبه در جریان حمله هوایی اشغالگران به تجمع کمیته‌های مردمی حداقل 23 نفر به شهادت رسیده و تعدادی دیگر مجروح شدند. این تجمع توسط معتمدین و عشایر برای تامین امنیت انتقال کمک‌ها از دوار الکویت به شهر غزه تشکیل شده بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    این بنظرت امدادگره یا متجاوزوقاتل ورباینده بچه وتوریست
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 0
      مونده با کدوم چشم نگاه بکنی، از چشم متجاوز هرزه دریوزه جهود کثیف صهیونیست کافر کودک کش بی پدر و مادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس