کد خبر 1586257
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
دیدار سران آمریکا و رژیم اسرائیل در مورد رفح

کاخ سفید اعلام کرد که دیدار مقامات آمریکا و اسرائیل در مورد رفح احتمالا در اوایل هفته آینده است.

به گزارش مشرق، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه فاش کرد که دیدار برنامه ریزی شده بین ایالات متحده و مقامات اسرائیلی در واشنگتن احتمالاً اوایل هفته آینده انجام خواهد شد.

ژان پیر تصریح کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته است تا هیئتی متشکل از مقامات ارشد اطلاعاتی، نظامی و بشردوستانه را به واشنگتن بفرستد تا درباره وضعیت فعلی در جنوبی‌ترین شهر غزه (رفح) گفت‌وگو کنند.

سخنگوی کاخ سفید نگرانی واشنگتن را در مورد گزارش‌هایی که حاکی از «قحطی قریب‌الوقوع» در نوار غزه است، ابراز و تاکید کرد که باید اقدامات بیشتری برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه انجام شود.

نتانیاهو: رفح تنها راه نابودی حماس است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در جریان گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود به جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که تنها گزینه مناسب برای خنثی کردن گردان‌های حماس در رفح، اجرای عملیات زمینی در منطقه است.

نتانیاهو در دیدار روز سه شنبه خود با کمیته روابط خارجی کنست گفت: «ما با آمریکایی‌ها در مورد لزوم ورود به رفح اختلاف داریم. من در گفت‌وگوی خود به رئیس‌جمهور به صریح‌ترین وجه اعلام کردم که مصمم هستیم تا نابودی حماس در رفح را کامل کنیم».

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس