
وي به برآورد سال گذشته کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر در خصوص کمک دولت به مترو اشاره و تصريح کرد: اين برآوردها نشان داد 70 درصد کل اعتباري که از ابتداي تاسيس مترو تاکنون توسط دولتها پرداخت شده، مربوط به دولتهاي نهم و دهم بوده است.
عضو شوراي اسلاميشهر تهران تاکيد کرد: البته نياز مترو تهران به کمکهاي دولتي بيش از اين بوده و انتظار مردم اين است که دولت کمک بيشتري کرده و عقب افتادگيهايي قبل را نيز اکنون جبران کند.
وي عقبافتادگي تهران در اجراي برنامه جامع حمل و نقل را پديد آورنده مشکلات ترافيکي دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل تهران، بايد تا سال 1404، سالانه 22 کيلومتر خط مترو در تهران احداث شود در حالي که متوسط فعلي احداث سالانه آن 10 کيلومتر است.
عضو شوراي اسلاميشهر تهران همچنين در خصوص تشکيل کميتهاي براي پيگيري مسائل مترو در شوراي شهر گفت: اين کميته با هدف ارتباطات بيشتر با دولت تشکيل شده است.
به گفته شکيب، اکنون يک ميليارد دلار برداشت از صندوق ذخيره ارزي متروي تهران در شوراي اقتصاد به دليل بدهکاري شهرداري به شبکه بانکي به تاخير افتاده که تا تسويه آن، اين اعتبار نيز پرداخت نميشود.