کد خبر 1585917
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
.

ترامپ اعلام کرد اگر در انتخابات پیش رو پیروز نشود، دموکراسی امریکا نابود می‌شود.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، سه سال و دو ماه بعد از تشویق حامیانش برای حمله به ساختمان کنگره امریکا و به راه انداختن شورش ۶ ژانویه که اکنون تبدیل به یکی از اصلی‌ترین پرونده‌های او شده و ممکن است به خاطر آن از ادامه رقابت برای انتخابات ۲۰۲۴ باز بماند، شنبه شب در هوای طوفانی اوهایو، طوفان به پا کرد و یک بار دیگر اظهاراتی را بیان کرد که نه تشویق به راه انداختن شورش علیه یکی از نهادهای امریکاست که تشویق حامیانش به جنگ داخلی است.

او در این اظهارات جنجالی اعلام کرد اگر در انتخابات ماه نوامبر پیروز نشود، خون به پا خواهد شد و جنگ داخلی به راه خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ که در نظرسنجی‌ها با دو درصد آرا جلوتر از جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات است، در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت اوهایو، یک باردیگر ادعاهای قدیمی‌اش مبنی بر اینکه جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ با تقلب به پیروزی رسید را تکرار و پیش‌بینی کرد اگر در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیروز نشود، دموکراسی امریکایی به پایان خواهد رسید: «اگر ما در این انتخابات پیروز نشویم، فکر می‌کنم دیگر هرگز انتخاباتی در این کشور نداشته باشیم.»

او همچنین مردانی را که بعد از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برند، تمجید کرد و آنها را وطن‌پرست نامید و سپس در میانه صحبت‌هایش در مورد تعرفه بر خودروها یک بار دیگر سخنان تفرقه برانگیزانه‌اش را ادامه داد و گفت: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون، کمترین اتفاقی است که به راه خواهد افتاد.»

دونالد ترامپ در حالی این سخنان را بیان کرد که یک روز پیش از آن مایک پنس، معاون اول سابق او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس گفت: «با وجدانی آسوده باید بگویم که در انتخابات ۲۰۲۴ از دونالد ترامپ حمایت نخواهم کرد.» او همچنین تأکید کرد که هیچ کس نباید بابت این مسأله تعجب کند. زیرا علاوه بر اینکه بر سر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ با او اختلاف نظر دارد و برخلاف وی که معتقد است در این انتخابات تقلب شد، آن را درست می‌داند، اختلاف نظرهای دیگری هم با رئیس سابق خود دارد.

مایک پنس همچنین بارها در لفافه و آشکارا دونالد ترامپ را مسئول حوادث ۶ ژانویه دانسته بود.

واکنش تیم بایدن به اظهارات ترامپ

در پی سخنان طوفانی ترامپ، تیم انتخاباتی جو بایدن به این سخنان واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای با اشاره به حوادث ۳ سال پیش مقابل کنگره امریکا اعلام کرد: «ترامپ به دنبال یک ۶ ژانویه دیگر است اما مردم امریکا شکست دیگری را برای او رقم خواهند زد.

زیرا از نظر آنها افراط‌گرایی ترامپ، علاقه او به خشونت و تشنگی‌اش به انتقام مردود است.» جیمز سینگر، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در این بیانیه تأکید کرد: «دونالد ترامپ بازنده‌ای است که با بیش از ۷ میلیون رأی شکست خورده و اکنون به جای جذب رأی‌دهندگان یک بار دیگر تهدیدهای خود به خشونت سیاسی را دوچندان می‌کند.»با این حال ستاد انتخاباتی ترامپ، طوفان خبری ایجاد شده را هجمه‌ای دانست که رسانه‌ها به حمایت از جو بایدن به راه انداخته‌اند.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به سی.‌ان.ان گفت: «جو بایدن حقه‌باز و کمپین او در حال گرته‌برداری‌های فریبکارانه از سخنان ترامپ هستند، طوری که حتی رومن پولانسکی هم از این نوع گرته‌برداری شرمنده می‌شود.»

نسخه ترسناک ترامپ

سخنان دونالد ترامپ نه فقط بسیاری از امریکایی‌هایی که نگران پیروزی او هستند را نگران‌تر کرده که ناظران و تحلیلگران را نیز به واکنش وا داشته است. آنها معتقدند، ترامپ با این سخنان نسخه‌ای خطرناک‌تر از خود به نمایش گذاشت.

یکی از این تحلیلگران دیوید اسمیت از روزنامه گاردین است که دیروز در این روزنامه نوشت: «هرچه در سال ۲۰۲۴ به جلوتر پیش می‌رویم، با نسخه ترسناک‌تری از ترامپ روبه‌رو می‌شویم. نسخه‌ای که هیچ سخن اتحادبخشی در کلام او وجود ندارد و به نظر می‌رسد کمپین او فقط یک کمپین انتقام‌جویی است.»

به نوشته او، هشت سال پیش ترامپ که به دنبال این بود به عنوان اولین رئیس جمهور امریکا بدون تجربه سیاسی وارد کاخ سفید شود، کارنامه سیاسی خاصی نداشت. هرچند که نگاهی به سوابق تجاری و حضور او در شوها این ظن را ایجاد می‌کرد که قائل به لیبرالیسم باشد.

اما امروز او صاحب پیشینه سیاسی است و همه می‌دانند که چه خط مشی‌ای را در دوره حضورش در کاخ سفید دنبال کرده و اکنون نیز می‌خواهد آن را یک بار دیگر ادامه دهد.

او کسی بود که دیوار مرزی جنوبی را بنا کرد، بیگانه‌هراسی را رواج داد (کاری که هنوز هم می‌کند)، با شعار «نخست امریکا» این کشور را از برخی نهادهای بین‌المللی خارج کرد و اتحاد ناتو را زیر سؤال برد، ورود مسلمانان شماری از کشورها را به امریکا ممنوع کرد، جنگ تعرفه‌ای بی‌سابقه‌ای را با چین به راه انداخت، با نفی پاندمی کرونا، پاسخ درستی به آن نداد و موجب مرگ یک میلیون امریکایی شد و در نهایت شورش ۶ ژانویه را رقم زد. اما او اکنون افراطی‌تر هم شده است؛ خواهان آن است که رؤسای جمهور امریکا صاحب مصونیت شوند و آشکارا، مثل همین دیروز، دموکراسی امریکا را تهدید می‌کند.

او در این مسیر اوایل ماه ژانویه به هوادارانش در نیوهمپشایر گفت: «می‌خواهم یک دیکتاتور باشم.» او همچنین برنامه محرومیت ده‌ها هزار کارمند دولت از خدمات ملکی را در سر دارد که البته برآمده از خشمی است که از مأموران اف‌بی‌آی و دادستان‌های فدرال به خاطر پیگیری پرونده‌های او دارد. او در مورد مهاجران نیز سختگیرتر و بی رحم‌تر شده است.

ترامپ در همین سخنرانی دیروزش در اوهایو مدعی شد، بسیاری از کسانی که به عنوان مهاجر وارد امریکا می‌شوند، انسان‌های عادی نیستند.

او پیش‌تر نیز بسیاری از مهاجران را مجرمانی توصیف کرده بود که از زندان فرار کرده‌اند.این در حالی است که بسیاری از منتقدان ترامپ نیز هشدار داده‌اند که ترامپ اعتقادات اساسی کمی دارد اما تبدیل به وسیله‌ای در دستان افراط‌گرایان شده است تا برنامه راست‌های افراطی را در امریکا پیاده کند.

در همین ارتباط رید گالن یکی از تحلیلگرانی که همواره منتقد ترامپ بوده است، می‌گوید: «او یک ظرف خالی برای افراد دیگری است که در اطراف او می‌چرخند و ایده‌های سیاسی بسیار خاصی دارند. بیشتر این افراد ریشه در اقتدارگرایی دارند.»

بایدن: ترامپ پیر و کند ذهن است

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ که بارها از سوی دونالد ترامپ متهم به کندذهنی شده است، در سخنانی در مراسم شام کلاب گریدیرون به شوخی در این ارتباط پرداخت و در جمع ۶۵۰ میهمان این مراسم رقیب خود را به تمسخر گرفت و گفت: «در انتخابات ۲۰۲۴ دو نامزد داریم که یکی از آنها خیلی پیر است و از نظر ذهنی برای رئیس جمهور شدن مناسب نیست. من آن یکی نامزد هستم.» او همچنین گفت: «به او (آن نامزدی که پیر و گیج است) این را نگویید اما او فکر می‌کند دارد با باراک اوباما رقابت می‌کند. خود او این را گفت.» ستاد انتخاباتی ترامپ واکنشی به این اظهارات نشان نداد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • US ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    25 0
    آخه این زردک کجاش ترسناک جو میدید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    10 3
    ترامپ حالا حالا باید تمرین کنه تا شاید ترسناک بشه
  • طاهری IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    9 9
    پیروزی سوپر قاطع «پوتین» دانشمند ، خلاق ، کاپیتان ، ورزشکار مبارک باد بر انسان .
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      منافق درپیت در زیر پستهای مربوط به اربابش میاد و از پوتین که به صورت اربابش خورده مبارک باد میگه🥳🤣🤣🤣
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 1
    آخر این چه خبری ؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    14 8
    مرگ بر آمریکا و ترامپ
    • دکتر محلاتی شیرازی FR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      1 2
      امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ! شما باید بگی مرگ بر اصلاح طلبان جاسوس برجامی ! و مرگ بر لیبرال بهائی که تعداد زیادشان بهائی یا مارانوس هستند مثل اقای س ح و اقای شیخ ح ر که در محله بهائیان شهرک خودش متولد و دو تابعیتی نیز هست ! البته هر دو قلم اثبات شده هستند و انها منتظر برخورد هستند که خیابان کشی کنند ! البته فعلا قیمت برخورد با انها گران تر از ارزش ان در شرائط فعای است
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    7 2
    بیکارید کاری بکنین این برنده نشه ببینیم میتونه تو آمریکا جنگ داخلی راه بندازه یا نه!!
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      احمق اینها را ما با ترامپ نمیچسبانیم بلکه خودش گفته و یانکستانی ها منتشرش کردند، نفهم بفهم
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    7 5
    ترامپ تروریست قمارباز حرامی
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 1
    راجع به مهاجرین که درست گفته
  • حبیب بن مظاهر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    8 1
    انشالله دولت امریکا به وسیله خود ترامپ به خاک سیاه بنشیند.
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 2
      ترامپ دیوانه رای نخواهد اورد .آیا مردم آمریکا مغز خر خورده اند به این مردک دیوانه ی خودشیفته ی سفسطه چین رای دهند مگر با راههای دیگر
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      آره مردم آمریکا مغز خر خورده اند که به جویی بد شکم هرزه خواب آلود رای بدهند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    سگ زرد برادر شغال است آمریکا نابود میشود
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 1
    به امید پیروزی ترامپ و آغاز جنگ جهانی سوم و‌ شروع یک زمستان هسته ای، بشریت زمان حال نیاز به یک پاکسازی گسترده دارد و باقیماندگان باید سالها در مخفیگاه های زیرزمینی زندگی کنند.
  • US ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    انشاالله كه در آمريكا جنگ داخلى بشود و مزه كشت و كشتار و خونريزى را بچشند.يك صهيونسيت حامى كودك كشان و كلاهبردار بنام جو بايدين و يك تروريست شارلاتان و دزد و كلاهبردار و زنباره آمريكا را بخاك و خون بكشند انشاالله. آن روز روز شادى ما خواهد بود.
  • US ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    انشاالله كه در آمريكا جنگ داخلى بشود و مزه كشت و كشتار و خونريزى را بچشند.يك صهيونسيت حامى كودك كشان و كلاهبردار بنام جو بايدين و يك تروريست شارلاتان و دزد و كلاهبردار و زنباره آمريكا را بخاك و خون بكشند انشاالله. آن روز روز شادى ما خواهد بود.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 1
    __ بسمه تعالی __ حرف خردمند نباشد جز این __ ای که دلت پر شده از بغض وکین __ دلقک نا دان که رقیبان تو __مثل تواند جمله عقیبان تو __ دست کثیفت بکش از حب جاه __ هر که بیاید چو تو گم کرده راه __ سر تا بپا سر وته یک کرباسید __ جملگیتان فاسد و بر ظلم راسید
  • AT ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    4 3
    خاک بر سر مردم آمریکا که به این دو تا پیر خرفت الدنگ(ترامپ/بایدن) رای دادن یا بدهند.
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    2 0
    اصل موضوع اینه که هر آنچه از اغتشاشات پارسال برای ایران میخواستن یکی یکی داره سر خودشون میاد فرانسه انگبیس آمریکا اسرائیل و ... با خدا باش پادشاهی کن
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    3 1
    اصل موضوع اینه که هر آنچه از اغتشاشات پارسال برای ایران میخواستن یکی یکی داره سر خودشون میاد فرانسه انگبیس آمریکا اسرائیل و ... با خدا باش پادشاهی کن
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    4 1
    ایالات متحده احمقها
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    4 1
    آمریکا ۲۸۰ سال از تاریخ ۳۰۰ ساله خودش رو مشغول جنگ و جنایت بوده ، بدون شک وجود این عوضیها برای جهان خطرناکه.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 1
    به نظرم این زنباره شایسته آمریکاییهاست!
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    6 1
    ترامپ نمونه یک آمریکایی واقعیه! فاسد ، وحشی ، دلقک
  • US ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    5 1
    یک بی شرف آمریکایی
  • US ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    ترامپ میاد تا دوباره به نوامیس آمریکاییها تجاوز بکنه.
  • DE ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    مک دونالد ترامپ تربچه بعد از ادعای تقلب در انتخابات فتنه ای راه انداخت و خانم ترامپچه گفت بریزید توو کوچه که تقلب شده. چطور ممکن است مردم آمریکا به داماد بازها رای ندهند . او که بیست سال مشغول نقاشی بود ناگهان احساس شرعی کرد که دین مسیحیت در خطر است و کاندید شد و قبل از کاندید شدن می‌دانست با اختلاف ۱۳ میلیون رای باز برنده انتخابات است و در خواب پنبه دانه دانه دانه و لپ لپ می‌خورد. طرفداران او به کونگرس حمله کرده و با کفش زن و مرد مختلط نماز وحشت در کلیسای جورج هوشنگ جون خواندند و این فتنه هنوز ادامه دارد. جورج سوروس صهیونیست نیست که کمک کنه .تنها راه پیسوزی مک‌دونالد ترامپچه منظور پیروزی فقط کودتای مخملی قرمز است .نارنجی و سبز و بنفش را تجربه کرده ایم . یاد مستر چیز چیز چیز که زد زیر میز میز میز خالی. به جان جانکریه . جان جان افه کنه ایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس