کد خبر 1584627
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
تصاویر ماهواره‌ای از حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا

ارتش یمن و حزب‌الله لبنان دو جبهه مهم در محور مقاومت به حساب می‌آیند که بیشترین ضربات را به رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزها به نوار غزه همواره با تهدید از سوی محور مقاومت مواجه بوده است.

نیروهای مسلح یمن

تا چندی قبل خسارت‌های ناشی از حملاتی که ارتش یمن علیه کشتی‌رانی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام داده بود، بیشتر با دلار و سنت سنجیده می‌شد. کشتی‌های باری مسیرهای انحرافی طولانی و گران‌قیمت را در اطراف دماغه امیدنیک انجام می‌دادند.

اما وضعیت در روزهای گذشته چرخشی جدی و مرگ‌بار برای صهیونیست‌ها و متحدانشان به خود گرفت.

ارتش یمن چند روز قبل برای اولین بار یک کشتی را هدف قرار داد و غرق کرد. نفتکش روبیمار در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) مورد اصابت موشک یمن قرار گرفت و سرانجام پس از چندین روز غرق شد.

اقدامات ارتش یمن در دریای سرخ هم‌اکنون پرپیامدترین و جلب توجه‌کننده‌ترین اقدامات ضدصهیونیستی است که از سوی محور مقاومت انجام شده است.

ارتش یمن با وجود حملات هوایی آمریکا و انگلیس به مواضعی در این کشور همچنان به حملات خود ادامه داده‌اند.

هدف یمنی‌ها از اقداماتشان برهم زدن تجارت مرتبط با رژیم صهیونیستی و حامیان آن در همبستگی با مردم غزه است.

ووکس در مقاله‌ای، نوشت که به نظر می‌رسد که با رسیدن به توافق آتش‌بس، حملات یمن در دریای سرخ نیز متوقف شده و ثبات حاکم خواهد شد.

حزب‌الله لبنان

یکی دیگر از جبهه‌های مهم و قدرتمند محور مقاومت حزب‌الله لبنان است.

حزب‌الله از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تقریبا هر روز مواضع رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی هدف قرار داده است.

حزب‌الله گفته است که حملاتش تنها زمانی متوقف می‌شود که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف کند.

در حالی که گروه‌های دیگر پس از جنگ داخلی لبنان خلع سلاح شدند، حزب‌الله سلاح‌های خود را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی حفظ کرد.

حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ در طول جنگ پنج هفته‌ای با رژیم صهیونیستی پیشرفت‌های نظامی خود را به رخ این رژیم کشید.

مقاومت لبنان با حماس که غزه را مدیریت می‌کند و جهاد اسلامی روابط عمیقی دارد.

حزب‌الله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در تبادل آتش فرامرزی با رژیم صهیونیستی به‌طور فزاینده‌ای درگیر شده است.

نیروی حزب‌الله لبنان مراکزی از راکت‌ها، موشک‌ها و خمپاره‌ها را با قدرت شلیک بیشتر از بسیاری از ارتش‌های عضو ناتو جمع‌آوری کرده است.

حزب‌الله از این انبار تسلیحاتی برای هدف قرار دادن صهیونیست‌ها و حمله به پایگاه‌ها و زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی که برای اراضی اشغالی حیاتی هستند، استفاده می‌کنند.

پایگاه تسلیحاتی حزب‌الله تهدیدی مستقیم برای شهرها، مکان‌های استراتژیک و مراکز جمعیتی رژیم صهیونیستی بوده و می‌تواند در هر زمانی از سوی حزب‌الله فعال شود.

تخمین زده می‌شود که این زرادخانه تا ۱۵۰ هزار موشک داشته باشد. برخی تخمین‌ها تعداد موشک‌ها را تا ۲۰۰ هزار فروند پیشی‌بینی کرده‌اند. این بدان معناست که حزب‌الله می‌تواند صدها راکت در روز به اراضی اشغالی شلیک کند.

در مقام مقایسه، زرادخانه ترکیبی حماس و جهاد اسلامی فلسطین در آستانه جنگ کنونی بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار موشک برآورد شده بود.

همچنین تخمین زده می‌شود که حزب‌الله حدود ۲ هزار فروند انواع پهپاد را در اختیار دارد.

حزب‌الله طیف وسیعی از راکت‌ها و موشک‌های پیشرفته را در اختیار دارد که می‌توانند به هر نقطه از اراضی اشغالی، از جمله مراکز عمده جمعیتی مانند حیفا، قدس اشغالی و تل‌آویو با دقت زیاد و به‌طور مرگ‌بار برسند.

کارشناسان معتقدند که قدرت حزب‌الله یکی از نگرانی‌های اصلی سران رژیم صهیونیستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهرخ IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 1
    ببینید رفتار شیربچه های یمنی رو با اون امکانات محدود با حزب اله که سالیان سال ایران سرمایه گذری کرده و فقط 20 درصد توانشو خرج کرده یکی ندونید این مدل جنگ(جنوب لبنان) فقط و فقط توجیه عدم کارآیی حزب اله است لطفا تجدید نظر کنید اکر یمنی ها هممیخواستن از سلاح های غربی بترسن و توجیه کنن الان در این جایگاه نبودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس