سی‌ان‌ان: روسیه در تولید مهمات نسبت به آمریکا و اروپا برتری ۳ برابری دارد

به نظر می‌رسد که روسیه در مقایسه با آمریکا و اروپا سه برابر بیشتر در مسیر تولید مهمات توپخانه‌ای قدم برمی‌دارد و علاوه بر دستاوردهایی که اخیرا در میدان نبرد کسب کرده، این مورد هم مزیت کلیدی دیگری برای روسیه در جنگ به حساب می‌آید.

به گزارش مشرق، براساس برآوردهای ناتو از تولیدات دفاعی روسیه که با تلویزیون سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شده و هم‌چنین منابعی آگاه درخصوص ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، روسیه حدود ۲۵۰ هزار مهمات توپخانه در ماه یا چیزی حدود ۳ میلیون در سال تولید می‌کند. علاوه بر این، یک مقام ارشد اطلاعاتی اروپایی به این رسانه آمریکایی گفت ایالات متحده و اروپا در مجموع ظرفیت تولید سالانه ۱.۲ میلیون مهمات برای ارسال به کی‌یف دارد.

یک مقام ارتش آمریکا پیشتر به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۵ هدف خود را برای تولید ۱۰۰ هزار گلوله توپ در ماه تعیین کرده است؛ رقمی که کمتر از تولید ماهانه روسیه است و از این گذشته، بودجه ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین در کنگره نیز متوقف شده است.

یک مقام ارشد ناتو در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان می‌گوید: «آنچه را که ما در آن به سر می‌بریم، جنگ تولیدی است. نتیجه در اوکراین به این بستگی دارد که هر طرف چگونه برای ادامه جنگ مجهز می‌شود.»

یک مقام اطلاعاتی اروپایی خاطرنشان می‌کند که روسیه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار گلوله در روز شلیک می‌کند درحالیکه این رقم برای طرف اوکراینی تنها به ۲۰۰۰ می‌رسد.

این کاهش و کمبود احتمالا اوکراین را در «خطرناک‌ترین» موقعیت از زمان آغاز جنگ قرار می‌دهد. هم‌چنین بن‌بست کمک‌های واشنگتن به کی‌یف و مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره با این بسته کمکی به موقعیت دشوار اوکراین در میدان نبرد می‌افزاید.

وضعیت میدان نبرد به طور کلی هر روز و هر لحظه برای اوکراین دشوار می‌شود. نیروهای روسیه ابتدا به عنوان دستاورد اصلی جنگ، شهر «آودیوکا» را به کنترل خود درآوردند و حالا شروع به کنترل روستاها و زمین‌های اطراف آن کرده‌اند.

مقام ارشد ناتو به سی‌ان‌ان گفت: «موضوع شماره یک که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم، مهمات است. روسیه واقعا در این حوزه پیشرفت قابل‌توجهی داشته و به همین خاطر پیشرفت برجسته‌ای در میدان جنگ دارد.»

به گفته این مقام ارشد ناتو، روسیه ماهانه بین ۱۱۵ تا ۱۳۰ موشک دوربرد و ۳۰۰ تا ۳۵۰ پهپاد تهاجمی تولید می‌کند. به گفته این مقام، اگرچه قبل از جنگ، روسیه هزاران موشک دوربرد در زرادخانه خود داشت، اما امروز در حدود ۷۰۰ موشک است.

وی تاکید کرد جنگ اوکراین، اقتصاد روسیه را «کاملا متحول» کرده است و اکنون بخش دفاع این کشور بزرگترین بخش اقتصاد روسیه محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • عمیر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 5
    یه کشور لهستان برای تروریستای روسی بسه
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      یه کشور افغانستان برای یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش بس بود، رد نعلین طالبان رو پشتشون هست هنوز!!!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 1
    تمام تسلیحاتی که سازمان‌های تروریستی از آن استفاده می کنن ساخت روسیه هست برای همین تولید اسلحه و مهماتش اینقدر زیاده.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      2 3
      بزرگترین تروریست های غربی ها و در راسشون آمریکاست که تو همه درگیری های ی طرف دعوا و خیلی وقتها دو طرف دعواست.نادون هایی هم هستند که همین تروریست های آمریکایی چه با کشورشون نکردند و چه مستقیم چه غیر مستقیم با کشورشون جنگیده و کلی از مردم ایران رو ازبین بردند
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 2
    تو اوکراین مونده با امریکا مقایسه میکنید؟!!!!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      آمریکا در عراق با دعوت مخالفان صدام مانند شیعیان و حزب الدعوه و کردها و کشورهاب عرب کویت . عربستان و در افعانستان هم د سال ۲۰۰۱ با دعوت مخالفان طالبان مانند اتحاد شمال و گروههای جهادی وارد آنجا شد. و در لیبی هم وقتی قذافی می خواست مخالفان که از سمت بنغازی می آمدند با سلاح شیمیایی قلع و قمع کتد با همکاری تانو قذافی را سرنگون کردند.در واقع قذافی. صدام و طالبان جنایتکار بودند
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      یعنی سی ان ان....... خورد این خبر رو منتشر کرد؟؟!
    • آریا IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      ارتش اوکراین نسبت به ارتش ویتنام خیلی قدرتمندتر هست آمریکا با اون همه ادعاشون توی جنگ ویتنام شکست خورد اونم ویتنامی که ارتشش نسبت به ارتش اوکراین خیلی ضعیف تر بود و مثل اوکراین هم تمام ناتو پشتش نبود آمریکا از همچین ارتش ضعیفی که تازه نصف کشور ویتنام هم پشت آمریکا بودن ولی بازم آمریکا شکست خورد توی ویتنام بعد میخای روسیه کشور اوکراین رو که هم ارتشش از ارتش ویتنام قوی تره هم تمام ناتو پشتش هست از کمک مالی تسلیحاتی تا ارسال نیروی نظامی ناتو برای اوکراین انجام میدن توقع داری روسیه یه هفته ای جمع کنه اوکراین رو بازم اگه بخای لا جنگ ویتنام که آمریکا توش شکست خورد مقایسه کنی با جنگ روسیه و اوکراین روسیه خیلی قوی تر از آمریکا بوده تا الان
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      امریکا از اون سر دنیا زد اومد اینجا عراقی که ما 8سال یه وجب خاک نتونستیم ازش بگیریمو 2هفته ای فتح کرد.اینا همسایه ضعیفشونم نمیتونن بگیرن.ارتشی ضعیفتر از ازتش اوکراین هم مگه داریم تو دنیا؟
  • نمیدونم IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    روسیه به عنوان متجاوز به یک کشور که مردمش در آرامش کامل در حال زندگی بودن حمله کرده و جالبه که عده ای از هم وطنان ما طرفدار روسیه هستن که علنا یک متجاوز و متخاصم محسوب میشه. واقعا چطور شده ما به اینجا رسیدیم؟ مگه ما خودمون قبلا مورد حمله بی رحمانه عراق و صدام حسین قرار نگرفتیم؟ مگه هزاران شهید جون خودشون رو برای دفاع از کشور عزیزمون ندادن؟ خب اوکراینی های بدبختم دارن از خاک و ناموس خودشون دفاع میکنن مثل ما ایرانی ها توی جنگ ۸ ساله ، حالا چی شده ما شدیم طرفدار روسیه؟ یعنی اگه اون موقع کسی از صدام طرفداری می‌کرد ما خوشمون میومد؟ ما دچار سقوط اخلاقی شدیم.
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخخخ اره داریم تو اوکراین میبینیم.اوکراینی که ارتش خاصی نداره این بلا رو سرش اورده فرض کن مثلا با فرانسه یا المان درمیفتاد.حالا امریکا و بریتانیای کبیر که جای خود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس