سیاستمدار فرانسوی: به فردی مانند جورج بوش نیازی نداریم

دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه با مقایسه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که مسئول مداخلات نظامی در افغانستان و عراق بود، گفت: ما در فرانسه به جورج بوش نیاز نداریم.

به گزارش مشرق، فابین روسل، دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه بار دیگر امانوئل ماکرون را به مخالفت با صلح متهم کرد.

به نوشته لوژورنال دودیمانش، اظهارات اخیر امانوئل ماکرون در مورد امکان اعزام نیروهای غربی به خاک اوکراین و حمایت «نامحدود» از کی‌یف باعث شد تا فابین روسل از رئیس‌جمهور جوان فرانسه به دلیل «پوشیدن لباس جنگ» و حتی تجسم «حزب جنگ» انتقاد کند.

او ترجیح می‌دهد پس از بیش از دو سال جنگ در اوکراین، فرانسه صدایی بلند کند که بتواند به آتش‌بس و صلح منجر شود. این سیاستمدار فرانسوی اعلام کرد که حزب کمونیست به متن حمایت فرانسه از اوکراین که باید در ۱۲ مارس از مجلس ملی و روز بعد در مجلس سنا تصویب شود، رأی نمی‌دهند.

مقایسه جورج بوش و ماکرون با اشاره به تحولات سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۱ در عراق و افغانستان انجام شد.

در آن‌ سال‌ها جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده بود. جنگ در افغانستان یک درگیری مسلحانه از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ در افغانستان بود و با حمله ایالات متحده و متحدانش پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر آغاز شد. جنگ عراق هم در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ با حملهٔ یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده و بریتانیا به عراق آغاز شد.

پیشتر امانوئل ماکرون در ۲۶ فوریه در سخنانی جنگ‌طلبانه استدلال کرد که استقرار نیروها در اوکراین توسط اعضای ناتو و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»

رهبر فرانسه گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم. متحدانی که امروز درباره استقرار مستقیم نیروها در اوکراین می‌گویند "اصلا و ابدا"، در واقع همان کسانی هستند که قبلا تشدید کمک‌های نظامی که بعدا اعطا شد، از جمله موشک‌های دوربرد و جت‌های جنگنده را رد می‌کردند.»

ماکرون گفت: «دو سال پیش، خیلی‌ها دور این میز می‌گفتند که ما کلاه ایمنی و کیسه خواب ارائه می‌دهیم و اکنون همان‌ها می‌گویند که باید برای رساندن موشک‌ها و تانک‌ها به اوکراین کارهای بیشتری انجام دهیم. ما باید واقع‌بین باشیم و متوجه باشیم که همیشه شش تا هشت ماه تاخیر داشته‌ایم، بنابراین برای رسیدن به هدفمان هر کاری لازم است انجام خواهیم داد.»

با این حال صحبت‌های ماکرون با واکنش منفی اعضای ناتو روبرو شد و کشورهای ناتو برای اعزام نیرو به اوکراین دست رد به سینه ماکرون زدند. رئیس‌جمهور فرانسه هم در ادامه حواشی پیرامون ایده خود برای ارسال نیروهای ناتو به اوکراین و مخالفت اکثر کشورهای عضو ائتلاف، از متحدان کی‌یف خواست «بزدل نباشند.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    مواضع مکرون صد در صد برای مصارف داخلی ست و ضمنا منحرف کردن افکار بطورکلی از موضوع جنایات اسراییل در غزه ! زیرا افکار عمومی در فرانسه ضد اسراییلی ست و اسلام هراسی نه تنها پاسخی دریافت نمیکند بلکه برعکس جامعه فرانسه را با شکاف عمیقی مواجه نموده
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 4
    کمونیستها عادت دارن پاچه خواری پوتین رو بکنن
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      4 0
      امپریالیست ها عادت دارن پاچه خواری یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش رو بکنن!!
    • BE ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      2 0
      غرب گداها در واقع پاچه خواره غربیهان
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      عادت نیست دستوره
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    تو فقط به استالین نیاز داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس