کد خبر 1584081
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
اروپا

یک رسانه انگلیسی مدعی شد که سران کشورهای اروپایی نگران گزارش‌ها درباره احتمال عرضه موشک‌‎های بالستیک توسط ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین هستند.

به گزارش مشرق، طبق یک پیش‌نویس دستورکار نشست هفته آتی اتحادیه اروپا، رهبران اروپایی قرار است در پی گزارش‌هایی که در آن ادعا شده است تهران ممکن است به روسیه موشک‌های بالستیک عرضه کند، اقداماتی تازه علیه ایران را بررسی کنند.

خبرگزاری رویترز با ادعای این که این سند را رویت کرده است، به آن استناد کرده و نوشت: شورای اروپا از کشورهای طرف سوم می‌خواهد که فورا، پشتیبانی نظامی از جنگ متجاوزانه روسیه علیه اوکراین را متوقف کنند.

در این پیش‌نویس که مربوط به نشست اتحادیه اروپا در ۲۱ تا ۲۲(۲ تا ۳ فروردین) مارس همچنین اشاره شد که «گزارش‌ها درباره احتمال انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری‌های مرتبط توسط ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین بسیار نگران‌کننده است.»

همچنین در این سند آمده است: اتحادیه اروپا آماده پاسخ سریع و هماهنگ با شرکای بین‌المللی برای انجام دادن اقدامات قابل‌توجه جدید علیه ایران است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    6 1
    ایران به روسیه موشک بفروشه این خیلی حرف داره!!!!!!!!!!!اگه این خبر رو قبل از جنگ به هرکس میدادی و میگفتی اینو اتحادیه اروپا گفته.بدون تردیددر سلامت عقلیت شک میکرد.اما حالا دست کشوری که روزی بهترین موشک ها رو میساخت به سوی ایران دراز شده واین نشون از برتری فکر و خلاقیت و هوشمندی فرماندهی کل قوا و فرماندهان نظامیمون داره که کشور رو به درجه ای از بازدارندگی و پیشرفت در عرصه دفاعی رسوندند که امروز غربی ها از ارسال تسلیحات ایرانی و یا انتقال فناوری اونها به کشوری وحشت دارند.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    4 0
    یعنی اگه کشورهای خبیث اروپایی به اوکراین کمک کنند جای نگرانی ندارند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    5 0
    نگران باش تاجونت دربره،سرپوزی نخورده! شمافکرکردیدکی هستیدکه برای کشورهای دنیا تعیین تکلیف می کنید؟
  • سروش IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    5 0
    شورای اروپا (که غلط زیادی هم کرده)از کشورهای طرف سوم می‌خواهد که فورا، پشتیبانی نظامی از جنگ متجاوزانه روسیه علیه اوکراین را متوقف کنند. بعد یکی نیست به این باغ وحش نشین ها بفهماند که خر خودتونید گوش مخملی های بلوند و طرف سوم اول یعنی کل اتحادیه اروپا و امریکا و جهان غرب که طبق این امریه خود ساختگی باید اول عقب بکشند و کل خسارتهای حمایت از جنگ رو به اکراین و روسیه جبران کنند !! مگر اینکه در این جنگی که خودتون به راه انداختید و اکراین رو قربانی کردید شما طرف اول باشید که حقیقتا همین طوره.
  • سید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 0
    اجازه دارند چندان نگران شوند تا قالب تهی کنند!!!!!!!
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    جنگ متجاوزانه با عزه چی ....
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    از خودتون شروع کنید . ارسال تمامی کمکهای غربی را به اوکراین قطع کنید ، سپس به دیگران هم توصیه کنید ؛ آنها هم کمکی برای طرف مقابل ارسال نکنند . غربی ها مشتی موجودات خودخواه و متعفنی هستند .
    • عمیر IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 1
      ببند دهنتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس