کد خبر 1583591
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
فواید روزه‌داری برای سلامتی بدن

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که دارو مصرف می‌کنند قبل از اقدام به روزه گرفتن حتماً باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان غذا و دارو، زهرا جهانگرد افزود: طبق توصیه قرآن و فقها از شرایط صحیح بودن روزه این است که فرد هرگونه بیماری که روزه برای آن مضر است، نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بیماران مزمن برای مشورت در خصوص امکان روزه گرفتن و هرگونه تغییر در رژیم درمانی خود باید به پزشک معالج مراجعه و طبق دستورالعمل‌های موجود عمل کنند.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در مورد بیماری‌های حاد و کوتاه مدت که نیاز به درمان دارند نیز توصیه کرد: مانند آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌ها یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی برای درد، باید داروهایی با دوز کم یکبار در روز انتخاب شوند.

جهانگرد همچنین از بیماران خواست از دریافت مایعات کافی از فاصله افطار تا سحر اطمینان حاصل کنند.

وی نسبت به استفاده کوتاه مدت از داروهای ضدبارداری یا مصرف ممتد داروی ضدبارداری برای بیش از یک ماه به منظور به تعویق انداختن عادت ماهانه جهت روزه داری هشدار داد و وقوع عواقب جدی مانند سکته مغزی و ترومبوز ورید مغزی به دنبال این اقدامات را منتفی ندانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس