کد خبر 1583389
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا با انتشار مطلبی با عنوان ایالت‌های جمهوری‌خواه در برنامه پذیرش مهاجرین شکست خوردند، نوشت:

بر اساس حکم اخیر قاضی دادگاه فدرال، دولت بایدن مجاز به ادامه اجرای برنامه پذیرش بشردوستانه مهاجرین از چهار کشور کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلاست. این برنامه با چالش ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان مواجه شده بود، اما قاضی تیپتون ادعای این ایالت‌ها مبنی بر متحمل شدن خسارت مالی را رد کرد.

برنامه مذکور، ماهانه به حداکثر 30 هزار درخواست پناهندگی از این کشورها، اجازه ورود قانونی به آمریکا را می‌دهد. قاضی تیپتون تاکید کرد که این حکم، مشروعیت قانونی برنامه را تایید نمی‌کند، با این حال، حذف این برنامه ممکن است با سیاست کلی تشویق مهاجران به استفاده از روش‌های قانونی برای ورود به آمریکا در تضاد باشد. ایالت‌های شاکی استدلال می‌کردند که این برنامه منجر به تحمیل هزینه‌های گزاف در بخش‌های بهداشت، آموزش و امنیت عمومی می‌شود.

شکست ایالت‌های جمهوری‌خواه در برنامه پذیرش مهاجرین

از سوی دیگر، طرفداران برنامه بر نقش آن در رفع کمبود نیروی کار بخش کشاورزی آمریکا تاکید دارند. کاخ سفید ضمن استقبال از این حکم، بر موفقیت برنامه در ارائه مسیرهای قانونی ورود برای شهروندان این کشورها صحه گذاشت.

از زمان آغاز این برنامه در سال 2022 بیش از 357 هزار نفر واجد شرایط ورود به آمریکا شناخته شده‌اند که اکثریت آنها تبعه هائیتی هستند. متقاضیان باید از طریق آنلاین درخواست دهند، حامی مالی در آمریکا داشته باشند و در صورت تایید صلاحیت، به مدت دو سال با مجوز کار در این کشور اقامت یابند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    این آمریکا کجاست که دل ها همه دیوانه اونجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس