کد خبر 1583066
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
.

درحالی‌که کمتر از یک هفته از ورود برخی منتخبان به مجلس دوازدهم می‌گذرد، رهبر انقلاب در تذکری کم‌سابقه نسبت به رفتارهایی که موجب نابود شدن مجلس جدید و تلخ شدن کام ملت می‌شود، هشدار دادند.

به گزارش مشرق، درحالی‌که کمتر از یک هفته از ورود برخی منتخبان به مجلس دوازدهم می‌گذرد، رهبر انقلاب در تذکری کم‌سابقه نسبت به رفتارهایی که موجب نابود شدن مجلس جدید و تلخ شدن کام ملت می‌شود، هشدار دادند. پس از انتشار بیانات معظم‌له کمتر کسی بود که در یافتن مصادیق چنین تذکری راه به اشتباه ببرد و بلافاصله برخی راه‌یافتگان به مجلس به ذهن آمد که با زبان تند و گزنده و با تخریب کمپین کردند و این کمپین خود را حتی پس از ورود به مجلس پایان ندادند. این تذکر از چند زاویه مورد توجه است که به آن می‌پردازیم.

تذکر رهبر معظم انقلاب از چهار زاویه قابل بررسی است؛

۱: این تذکر یک آزمون بزرگ برای کسانی است که مدعی ولایت‌پذیری هستند. این افراد البته در فقره‌های قبلی میزان ولایت‌پذیری خود را در ایستادن مقابل دفتر رهبری نشان داده بودند و حتی از تمجید مقام معظم رهبری از مجلس انقلابی هم عبور کردند و آن را انشایی خواندند تا نگاه گزینشی و تمسکی خود به فرمایشات رهبری را نشان دهند. گرچه پس از تذکر رهبری همچنان خبری از پشیمانی این افراد نیست؛ اما تردیدی نیست که تمکین نکردن به فرمایش رهبری موجب خروج کامل آنها از جریان انقلاب خواهد شد و آنها را به مسیری می‌برد که مراد قدیمی‌شان احمدی‌نژاد رفت.

مقطع فعلی از جهات فراوانی شبیه حکم حکومتی رهبری درباره وزیر وقت اطلاعات آقای مصلحی است. سکوت و انفعال یا پیشروی این افراد یا جریان‌ها هم تا حدود زیادی شبیه خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد و عبور از گفتمان و مسیر ولایت است. تا احمدی‌نژادهایی دیگر پدید نیامده‌اند و تا دیر نشده این افراد به دامن گفتمان انقلاب بازگردند. افرادی که سابقه عبور از سیره سیاسی حاج قاسم را دارند، تقریبا فاصله‌ای تا خروج از گفتمان رهبری و انقلاب ندارند؛ اگر خروج نکرده باشند.

بررسی سوابق ستیزه‌گران

۲: یک سوال مهم که این گروه‌های ستیزه‌گر باید به آن پاسخ دهند این است که رهبری چرا و به چه منظور چند روز پس از انتخابات مجلس به این صراحت تذکر می‌دهند؟ واقعا در فضای سیاسی جز پرده‌دری و تخریب این افراد کدام صدا، سخن و حرفی می‌تواند مصداق تذکر رهبری باشد؟ مرور فیلم‌ها، توئیت‌ها و سخنرانی‌های این افراد به‌وضوح روشن می‌کند که مصداق تذکر رهبری چه کسانی هستند.

۳: یک سوال بسیار مهم این است که از میان مدعیان انقلابی کدام طیف یا گروه در بیان نسبت خود با گفتار انقلاب و امام و رهبری صادق‌تر است؟ گروهی که هنوز وارد مجلس نشده از رهبری تذکر دریافت می‌کند یا طیفی که مدال مجلس انقلابی را از ایشان دریافت کرده است. طیفی که هنوز دل در گروی احمدی‌نژاد دارد و جسارت مرزبندی با او را ندارد یا گروهی که در نقد رفتار و گفتار احمدی‌نژاد اندکی مسامحه نکرده است؟ گروهی که به‌خاطر نیات سیاسی از حمله به دفتر رهبری و بالا بردن پلاکارد ابایی ندارد و با تئوری «دو لب مبارک» احمدی‌نژاد به دنبال هزینه درست کردن برای رهبری است یا گروهی که بدون خرج کردن از رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های ایشان را در اداره کشور پیش می‌برد؟ گروهی که با بددهنی و دوقطبی‌سازی کاذب، کام ملت را تلخ و امیدهای مردم برای مجلس دوازدهم را نابود می‌کند یا گروهی که بدون توجه به حاشیه‌ها، به دنبال حل مشکلات کشور است و به دلیل پرکاری و تسلط به مسائل کشور مورد تمجید رهبری قرار می‌گیرد؟

اکنون باید به این سوال پاسخ داد که کدام گروه به گفتار و رفتار رهبری نزدیک هستند؟ گروهی که با وجود عتاب رهبر معظم انقلاب مبنی بر بداخلاقی نکردن و تخریب نکردن بدون اینکه به روی خود بیاورد به مسیر اشتباه خود ادامه می‌دهد یا گروهی که با عبور از حاشیه‌ها و تخریب‌ها، مشغول انجام وظایف خود برای حل مشکلات کشور می‌شود؟ کدام گروه به گفتمان رهبری نزدیک‌تر هستند؟ پاسخ آسان است.

پشت پرده‌ها مشخص است

۴: یک نکته مهم دیگر پشت پرده جریان‌هایی است که برای عبور از گفتار رهبری به اندازه کافی اعتمادبه‌نفس پیدا کرده‌اند. این گروه‌ها گرچه در ظاهر ژست بی‌طرفی و سکوت گرفته‌اند؛ اما کردار و رفتار آنها کاملا هویدا و انگیزه‌های آنها در دسترس آگاهان سیاسی است. این افراد بدانند که علاوه بر اینکه در این دنیا به اهداف خود نخواهند رسید، در آن دنیا هم باید پاسخگوی امام و شهدا باشند که چرا از منابع عمومی و قدرتی که انقلاب به آنها اعطا کرده در جهت تخریب انقلابیون استفاده کردند و به جای حل مشکلات جامعه به امور حاشیه‌ای مشغول شدند. برخی چهره‌های سیاسی هم بدانند که تنها بازیگر کوتاه‌مدتی برای کارگردان‌های سیاسی هستند که به چشم ابزار به آنها می‌نگرند، ولی با این وجود در کم‌کاری آنها به نفع مردم حتما شریک هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    25 9
    احمدی نژاد خودش قدر خودش را ندانست وگرنه یک موی گندیده احمدی نژاد بر هزاران روحانی و ظریف و خاتمی برتری دارد.
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 2
      متاسفانه اگر افرادی همچون احمدی نژاد درتنگ نظری مشایی بقایی گیر نیفتاده بود و با جمهوریت بر مبنای اسلام زاویه پیدا نکرده بود و بصیرت داشت و ارشاد رهبری را درک کرده وفهمیده بود افرادی همچون خاتمی فریدون ظریف رفسن جانی با دم خود نمیتوانستند گردو بشکنند متاسفانه محمود بازی خورد بد جور هم بازی خورد هم این دنیا را بازی خورد هم اخرت خودرا دارد از دست میدهد. چه حیف که از زمان علی بن ابیطالب و حسن بن علی و حسین بن علی تا حال تاریخ تکرار میشود و خواص بی بصیرت همانطور مثل اسلافشان رکب میخورند و در نادانی محض به سرای جاوید میروند . و چه خون دل ها خورد علی از خواص دنیا پرست بی بصیرت .
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      2 0
      خدایا خودت مسلمانها علل الخصوص شیعیان را که بعد از ۱۴۰۰ سال توانسته اند حکومت شیعی اسلامی تشکیل بدهند از شر خرس خاله ها ابوسفیان ها معاویه ها عمرو عاص ها ابوموسی اشعری ها خوارج ها و خواص لجوج بی بصیرت ،منافق ها، نفوذی ها ضد انقلاب ها ،ضد دین ها ،ودشمنان قسم خورده خارجی نجات بده و این انقلاب اسلامی را سالم بدست صاحب اصلیش منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) برسان. انشاءالله.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 1
      خدایا خودت مسلمانها علل الخصوص شیعیان را که بعد از ۱۴۰۰ سال توانسته اند حکومت شیعی اسلامی تشکیل بدهند از شر خرس خاله ها ابوسفیان ها معاویه ها عمرو عاص ها ابوموسی اشعری ها خوارج ها و خواص لجوج بی بصیرت ،منافق ها، نفوذی ها ضد انقلاب ها ،ضد دین ها ،ودشمنان قسم خورده خارجی نجات بده و این انقلاب اسلامی را سالم بدست صاحب اصلیش منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) برسان. انشاءالله.
  • GB ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    محمود رو ملت همون سال 88 شناختن همیشه از مردم عقبترید
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    11 2
    نفوذی ها را باید همیشه مراقب بود
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    25 14
    اگر احمدی نژاد خطر هست خدا این خطر را صد برابر کند برای ملت
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 0
      اشتباه نکنید این ابو موسی اشعری ها اسلام را منحرف کردند در تاریخ اسلام از این ابو موسی ها کم نبوده اند که حق را از علی ها گرفتند به معاویه ها دادند
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 0
      اشتباه نکنید این ابو موسی اشعری ها اسلام را منحرف کردند در تاریخ اسلام از این ابو موسی ها کم نبوده اند که حق را از علی ها گرفتند به معاویه ها دادند
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    18 6
    باباازاین بنده خدا،بسیجی تر،ساکتتر،پاک دست تر ،خداترستروبی ضررتر ازاحمدنژاد کجاهست!؟
  • مسلم IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    به نظرم اگر اینطوریه و باعث عابروی مملکت و اذیت مردم می شوند چرا به مردم معرفی نشوند ویا رد صلاحیت نشدند
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 1
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    مگر امام خامنه ای حفظه الله نصیحت نکردند که شیرینی این انتخابات را به کام مردم تلخ نکنید؟ ، مگرچه چیزی را می خواهید از دست بدهید که به حول و ولا افتاده اید؟.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 1
    امان از جریان انقلابی منحرف...!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس