بخشی از فساد بانکی گروه شرکت‌های ایروانی

حکم متهمان پرونده گروه عظام در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی صادر و عباس ایروانی برای اجرای حکم به زندان معرفی شد.

به گزارش مشرق، در پی قطعی و لازم الاجرا شدن حکم عباس ایروانی که قبلا صادر و قطعی شده بود، طی روزهای گذشته اجرا و این فرد بازداشت و به زندان معرفی شد.

رای قطعی ۲ پرونده قضایی گروه عظام، از سوی شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، صادر شده است.

پرونده‌های گروه عظام از سال ۱۳۹۹ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دست بررسی بوده و متهم ردیف اول هر دو پرونده، عباس ایروانی است.

پرونده اول گروه عظام

پرونده اول گروه عظام از تیرماه سال ۱۳۹۹ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در دست بررسی بوده و عباس ایروانی متهم ردیف اول هر دو پرونده این گروه است.

متهمان پرونده اول گروه عظام

متهمان پرونده اول گروه عظام عبارتند از: عباس ایروانی، مهدی شهابی، مرتضی روغنی، حسن صفریان، مرادعلی کرم نیا، امیررضا رفیعی و حامد خاتمی‌پور.

اتهامات و حکم دادگاه در مورد متهمان پرونده اول گروه عظام

دادگاه بعد از انجام تحقیقات دقیق و اخذ دفاعیات از متهمان و وکلای مدافع آن‌ها ختم رسیدگی در این پرونده را اعلام و مبادرت به صدور رای کرده است.

اتهامات و رای نهایی دادگاه در مورد متهمان این پرونده به این شرح است:

۱-عباس ایروانی

عباس ایروانی در این پرونده به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان بیش از ۶۶۴ میلیون دلار و رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده، محکوم شده است و به اتهام معاونت در جعل اسناد به تحمل ۸ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و به اتهام مشارکت در فرار دادن حامد خاتمی‌پور به تحمل ۱ سال و ۱ ماه حبس محکوم کرده است.

۲- امیررضا رفیعی

اتهام‌های امیررضا رفیعی متهم ردیف دوم پرونده به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشورو مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان بیش از ۲۰۱ میلیون دلار به تحمل ۲۰ سال و ۱ ماه حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده است و به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام معاونت در جعل اسناد به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و در اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول و مشارکت در فراری دادن حامد خاتمی‌پور به تحمل ۱ سال و یک ماه حبس محکوم شد.

۳- مرتضی روغنی‌ها

مرتضی روغنی‌ها متهم ردیف سوم به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشورو مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان بیش از ۱۱۸ میلیون دلار، معاونت در جعل اسناد به تحمل ۲۰ سال و ۱ ماه حبس و ضبط کلیه اموالی که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده محکوم شده و در اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول به تحمل ۸ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس و به اتهام مشارکت در فراری دادن حامد خاتمی پور به تحمل ۱ سال و ۱ ماه حبس محکوم کرده است.

۴- حامد خاتمی‌پور

حامد خاتمی‌پور متهم ردیف چهارم پرونده به اتهام مشارکت در قاچاق عمده در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به میزان بیش از ۱۲۸ میلیون دلار به تحمل ۱۲ سال و ۸ ماه حبس و ضبط کلیه اموالی است که متهم از طریق خلاف قانون به دست آورده است و به اتهام جعل اسناد به تحمل ۱۴ ماه حبس و جبران خسارت وارده، به اتهام استفاده از سند مجعول به تحمل ۲۲ ماه حبس، به اتهام استفاده از مهر مجعول اتاق بازرگانی چین به تحمل ۱۴ ماه حبس و به اتهام پرداخت رشوه به تحمل ۲۱ ماه حبس و ضبط مال حاصل از رشوه محکوم کرده است.

مرداد علی کرم‌نیا، حسن صفریان و مهدی شهابی دیگر متهمان پرونده به اتهام دریافت رشوه، به تحمل ۱۰ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل وجه ماخوذه و انفصال موقت به مدت ۳ سال محکوم شدند.

این متهمان در مورد اتهام مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو با توجه به اینکه نامبردگان کارمند گمرک جمهوری اسلامی ایران هستند، مختلس محسوب شده و هر یک به تحمل ۲ سال حبس و جریمه معادل سه برابر ارزش کالا و در مورد اختلاس به تحمل ۱۰ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد وجه مال مورد اختلاس به جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ مورد اختلاس محکوم شدند.

پرونده دوم گروه عظام

همچنین در رابطه با جرایم گروه عظام، یک پرونده دیگر نیز در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلاگران و مفسدان اقتصادی تشکیل شد.

رسیدگی به این پرونده از تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۹ آغاز شد.

متهمان پرونده دوم گروه عظام

متهمان پرونده دوم گروه عظام عبارتند از: عباس ایروانی، فریدون ساعی، عبدالرحیم گرامند، منصور مسعودی، حسین زارع، همایون نکونام

اتهام‌ها و تصمیم نهایی دادگاه در مورد متهمان پرونده دوم گروه عظام

اتهام‌ها و رای نهایی دادگاه در مورد متهمان این پرونده به این شرح است:

عباس ایروانی در این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از مجرای اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه کلان از شبکه بانکی از طرق نامشروع و غیر قانونی مجموعا به میزان بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون درهم امارات، ۴۸ میلیون دلار آمریکا، ۱۳ میلیون یورو، ۲۶۰۰ میلیارد ریال با توجه به عدم جبران ضرر و زیان و آثار زیان‌بار جرایم ارتکابی به تحمل ۲۵ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آورده و رد مال شبکه بانکی محکوم شد.

همچنین به اتهام معاونت در جعل ۳۶ فقره گواهی بازرسی از طریق پرداخت وجوه به منظور جعل گواهی به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس، به اتهام استفاده از ۳۶ فقره گواهی بازرسی مجعول از طریق ارائه آن‌ها به بانک جهت دریافت وجوه موضوع اعتبارات اسنادی به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام جعل ۶۹ فقره کارنامه و استفاده از آن‌ها از طریق ارائه به بانک به تحمل ۳ سال و شش ماه حبس و جبران خسارات وارده محکوم کرد.

۲-عبدالرحیم گرامند

عبدالرحیم گرامند در این پرونده به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق معاونت در تحصیل مبالغ کلان از طرق غیر قانونی برای شرکت‌های گروه عظام، به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

۳-فریدون ساعی

فریدون ساعی در این پرونده به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق جعل ۳۶ فقره گواهی بازرسی مجعول و استفاده از آن‌ها از طریق تحویل آن‌ها به شرکت‌های گروه عظام جهت ارائه به بانک و بسترسازی برای ورود منابع کلان نقدینگی از بانک از طرق مجرمانه و غیرقانونی به تحمل ۱۰ سال و ۶ ماه حبس، به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس و رد اصل مال و جریمه نقدی معادل ۲ برابر مال به دست آمده، به اتهام پرداخت رشوه به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و ضبط مال به دست آمده از رشوه و به اتهام جعل نامه شرکت کوتکنا (شرکت سوییسی بازرسی) به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس و جبران خسارت وارده محکوم کرد.

۴-همایون نکونام

همایون نکونام در این پرونده به اتهام دریافت رشوه به تحمل ۸ سال حبس، جزای نقدی معادل مال به دست آمده از رشوه و انفصال دائم از خدمات دولتی، به اتهام معاونت در جعل به تحمل ۲ سال حبس و به اتهام تحویل اسناد دولتی به اشخاص غیر صلاحیتدار به تحمل ۱ سال حبس و جبران خسارت وارده محکوم کرده است.

۵-حسین زارع میرک‌آباد

حسین زارع در این پرونده به اتهام دریافت رشوه به استرداد وجه مورد رشوه و تحمل ۴ سال حبس و انفصال موقت به مدت ۳ سال و جزای نقدی معادل مال به دست آمده از رشوه، به اتهام معاونت در جعل به تحمل دو سال حبس و به اتهام تحویل اسناد دولتی به اشخاص غیر صلاحیتدار به تحمل ۱ سال حبس و جبران خسارات وارده محکوم کرد.

۶-منصور مسعوی

منصور مسعوی به اتهام وساطت در پرداخت رشوه و معاونت در جعل، به تحمل ۳ و ۱ ماه حبس محکوم شد.

گفتنی است، ایام بازداشت در مورد متهمان کسر و محاسبه خواهد شد.

همچنین حکم صادره در هر ۲ پرونده قطعی و لازم‌الاجرا است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    37 14
    تازه عباس ایروانی کم شانس بود لو رفت. بسیاری از افراد بخش خصوصی همین الان مشغول غارت و چپاول فقیران هستند ولی چون با احتیاط کامل کار می‌کنند لو نمی‌روند.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      12 9
      حرف مفت نزن. هوشیاری نهادهای امنیتی باعث لو رفتن ایروانی شد درضمن مدیران متخلف هم بازداشت شدن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      12 7
      مبارزه با فساد از افتخارات جمهوری اسلامی است. البته ضعف داریم اما ضعف ناشی از توان انسانی کشور است.
    • رضا IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      7 9
      همینه دیگه، هیچوقت نمیخوای سفیدی ببینی، دوست دارید همیشه سیاهی ببینید، وقتی که یک فاسد رو هم میگیرن، بجای اینکه خوشحال باشید و ممنون که دارن با مفسد ها برخرود میکنن، بازم غر میزنن، نمیدونم شاید از عمد بعضی ها این کارارو میکنن که خوبی های کشور دیده نشه
    • سوخته IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      این مفسدان زلو باید پشت سر هم اعدام بشوند و تمام داری هایشان مصادره شود زندان معنایی ندارد
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 0
      هوشیاری نمی‌خواد اینقدر فساد ریشه کرده که کافیه فقط اسم یک شرکت رو بیاری بعد یک هفته می بینی میلیارد دلاری دزدی کرده
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    25 0
    مدیران بانکی متخلف هم باید محاکمه بشن
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    20 0
    دست بانک‌ها رو در پرداخت تسهیلات کلان باز نذارین.بیت الماله
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    16 2
    همینهاگند زدند به اقتصاد ایران
    • عباس NL ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      5 0
      كاملاً با شما موافقم، اين بى وجدان ها آب به آسياب دشمن مى ريختن و به علاوه تحريم ها باعث شدن عده زيادى رنج ببرن. در صورتيكه اگر اختلاس نمى كردن چه بسا تحريم ها اصلاً تاثير گذار نبود. البته خيلى از اين اختلاسگرها هنوز با خيال راحت دارن به كارشون ادامه مى دن. به اميد نابودى همه اختلاسگرها 🤲🏼
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    8 0
    این مبلغی که ب سرقت رفته، اگر رفته، مجازاتش اعدام است. درس عبرت و تهدید است که بازدارندگی در مقطع فعلی ایجاد می‌کند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      7 1
      خدا رو شکر که این یکی فرار نکرد
  • حسين DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    7 0
    مرخصى ها رو هم در نظر بگيريد.
  • خان داداش IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    2 2
    یعنی در حد مفید اقتصادی نیستند با این مبالغ کلان؟ در حد ی قالپاق دزد مجازات شدند که.چی میشه گفت؟
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      4 0
      قالپاق دزد ۶۵ سال حبس میشه؟! کدوم کشور ظالمی چنین کاری می‌کنه؟!
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    4 1
    این همه فساد حتی یکیشونم اعدام نکردن درس عبرت بشه میرن زندان هتل درسته حکم قضایی تخصص میخاد ومبانی خودشو داره ولی...
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    4 0
    مبارزه با فساد از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی است و مشت محکم بر دهان کسانیست که مدعی فساد سیستمی هستند.
    • US ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 1
      باشه
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      ۹:۱۴ ضدانقلاب به قدری دستش خالیه که ۹۰ درصد نظراتش تیکه و توهینه. چون دروغ پوچه خیلی زود کم میارید
  • DE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    2 1
    زندان ها که هتل هست، بعدشم بهش عفو می خوره. اگر راست میگید اعدامش می کردید
    • حامد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      4 3
      اشتباه نکن اون 65 سال عفو هست ! نه حبس اگه قرار به برخورد واقعی بود کسی که جرمش آنقدر زیاد ومتعدد هست که شده 65 سال حبس ،حکم اعدام میدادن !تو این مملکتی که راحت اعدام میکنن پس قرار مثل بقیه مفسدین 364 روز مرخصی باشه 1روز هم استراحت کنه! اگه برخورد با فساد میبود که عدد اختلاس هرسال بیشتر نمیشد .مشرق جان انتخابات تموم شده ها !!!
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      4 1
      راحت اعدام نمیکنن. سایر جرایم مجازات خودشونو داره
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    4 0
    لعنت بر همه اختلاسگرها
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      4 2
      اختلاس نبوده. اصلا اختلاس میدونی یعنی چی؟!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    3 1
    خدانابودشون کنه که مردم رو با دزدیاشون بدبخت کردن
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 0
    خدا نگذره از روحانی چنان فضایی درست کرد که یک سری ادم خدا نشناس دیدن بهترین زمان ممکنه که با همچین رئیس جمهور کذاب ناکار بلدی مال بیت المال رو بچاپن،طرف میزان سوادش چهارم ابتدایی بود بعد 4هزارمیلیارد اختلاس کرده بود 🤔🧐😔
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    3 3
    چه جوری این یکی فرار نکرده بره کانادا؟
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      2 0
      چون نذاشتن
  • CA ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    2 1
    باید با همه اختلاسگرا و دزدا برخورد بشه
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    2 3
    خدا رو شکر که یه برخوردی شد
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      4 3
      تازه بیدار شدی خیال کردی اولین برخورده
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    3 2
    لا مروتها چه چپاولی میکنند این مملکت بدون صاحب را
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      2 1
      اگر بدون صاحب بود که برخورد نمیشد.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    رئیس بورس با این حساب باید ده بار اعدام بشه !!! سه ساله توی بورس بیشترین تخلفات و کلاهبرداری ها انجام شده
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    تقریبا بدون حکم اعدام میشه گفت هیچ تاثیری بر افکار عمومی اداره
  • حسين DE ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 1
    ايشون ٦٤ چهار سال ميرن مرخصى و يك سال هم روزها ميرن خونه و شب ها برميگردند هتل.
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 1
      ایران مثل آلمان نیست. اون آلمانه که مجرم جلوی چشم قاضی شاکی رو میکشه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 2
    چرا بیشتر کسانی که در این حکومت به قدرت میرسد فاسد میشود برای خیلی ها شاید جای سوال باشد
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 0
      اگر امثال تو دروغ نگویید برای هیچ کسی سؤال نمیشه. چون یا سند و آماری برای این ادعای بیش‌تر کسانی که ... داری یا نداری که حرف مفت است. حالا فرض کنیم چنین باشد. علتش در دو چیز می‌تواند باشد نه ساخت حکومت. اولا فرهنگ کم‌ظرفیت و پرمدعای جامعه و ثانیا آزمایشات الهی در جوامع مسلمان. جوامع غیرمسلمان به طور کلی وارد جلسه امتحان و آزمون نشده و از دم رفوزه‌اند. این حرف الله بلندمرتبه بزرگ در قرآن است‌. اما ارزش‌ها، ساختار و اصول نظام از جمله قانون اساسی و شخص ولی فقیه، بسیار مترقی و پاک هستند. پس اگر هنر دارید فرزندان مؤمن باجنبه تربیت کنید تا وقتی به پست‌ها می‌رسند دچار غفلت نشوند.
  • شهروند IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    متاسفانه این حکم ها برای چنین جرم هایی ضعیف هستن و یکی از مهمترین علت های تکرار و تکرار چنین جرم هایی همین حکم های ضعیف برای چنین جرم های بسیار بزرگی هستن
  • DE ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 1
    کشور پر از فاسد و دزد است ، مثل قارچ هرروز درجائی سبز می شوند . دراین دادگاههای نمایشی کسی به فکر ضررو زیان مردم نیست . مال دزدی را از طرف میگیرند و توی جیب خودشان می گذارند و او با یک محاکمه صوری ظاهرا محکوم می شود .. از این محاکمات فریبکارانه زیاد دیده و شنیده ایم :از مرخصی های بعد از محاکمه ، سوئیت های خصوصی بنام زندان ! ، گردش در کیش و آزادی های یواشکی .. مرخصی های دراز مدت ... جرئت دارید دزد بزرگ را بگیریدتا بساط دزدی جمع بشود .. !
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      در مورد آلمان صحبت نمی‌کنیم. در مورد ایران اگر اسنادی داری مطرح کن. اگر سندت اراجیف مجازیست لال شی سنگین‌تری
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      دزد بزرگ رو با سند و مدرک معرفی کن. وگرنه از خودت کم‌تری بی‌وجود نمک به حروم
  • فرزاد کایا IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 1
    خوب این شد یک حرکت مثبت قابل تحسین دیگر که بابتش کسی غلط میکنه بگه اینها و کل نظام یکی هستند یا شوآف. اما بازم نیازمند کار بیشتر و خاصه اصلاح قانون هستیم چون قوانین مبارزه با فساد ما بازدارنده نیستند ابدا بازدارنده نیستند.مثلا توجه کنید همینا تو کشورهایی نظیر چین همگی اعدام و تو آمریکا تا ابد حتی یکروز آفتاب نمیدیدند یا حداقل دوران حبسشون هرگز مرخصی نمی اومدند اما قوه عدلیه ما چکار میکنه بعد دستگیری اینها که تازه توسط اطلاعات صورت گرفته(و هرگز نشنیدم و نشنیدین قضائیه فاسدی از هرنوع را دستگیر کرده باشه)؛ میاد اولا بالاترین حبس از بین حبس های متعدد را انتخاب میکنه یعنی ایروانی 60سال حبس نمیکشه بلکه 20سال که بالاترین انتخاب میشه و اونم وقتی یکسومش بگذرونه قاضی میتونه تشخیص بده و تاحالا صددرصد اینگونه درموارد مشابه تشخیص داده که طرف شایسته آزادی است فلذا میشه با 7سال آزاد بشه اما اون 7سال هم میتونه دقیقا مثل حاج مهدی بهرمانی و حسین فریدون و رفقا تو بهترین سوئیت با صدتا نوکر با بهترین امکانات بگذرونه و البته بیشتر زمان 7ساله رو هم بیرون تو مرخصی باشه! اینجا کی مقصر؟! نظام؟ من نمیدونم اما معتقدم مجلس و قضائیه مقصر اصلی هستند و قطعا دیگرانی هم نقش لابی گرانه در تصویب چنین قوانینی داشته اند
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      داستان نباف. آمریکا سرزمین خلاف‌کارهاست و در رأس آمار جرم و جنایت. هر روز پرونده‌ای علیه رؤسای جمهورشون بیرون میاد اما به دلیل مصونیت قضایی مختومه میشه. از اون طرف به قول خودت غلط می‌کنه کسی اسم از فساد سیستمی ببره وقتی سیستم خودش با فساد مبارزه می‌کنه. پس بیخود در انتها نظام رو مقصر میدونی. ثالثا ترفند قاطی کردن حق و باطل گذشته. ایراداتی داریم که اتفاقا زیاده. اما دلیل بر داستان بافتن نیست. هر جرمی بعد از گذشت یک سوم مجازات تخفیف نداره. به ویژه جرایم سنگین اقتصادی و سیاسی تا الان همه‌شون کامل مجازات‌شون رو گذروندن. اعدام خائن هم زیاد داشتیم از جمله جاسوس‌ها، تروریست‌ها و سلطان سکه. بنابراین ضعف زیاد داریم که علتش ضعف نیروی انسانیه نه ساختارها و ارزش‌ها. اما این ضعف‌ها دلیل بر دروغ‌پردازی و اضافه کردن بر واقعیات نیست و این است تفاوت ما و شما.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    به مانند مرتضی....، شهرام جزایری، حسین هدایتی و .... قطعا مدتی به هتل نه ببخشید زندان وی آی پی مجهز با امکانات رفاهی ویژه نقل مکان می کند پس از مدتی مرخصی های آخر هفته، سفر به کیش و خارج از کشور شروع می شود
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    انشالله خدا بخواهد دفعه بهد بگو امین یا رب العالمین
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    ما الان در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان اقتصادی مردم ایران باید اعدام بشن تا کارشون توسط دیگران تکرار نشه.
  • ناصر IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    از این ایروانی ها ذر بخشهای مختلف کم وبیش وجود دارد انتظار می رود قوه قضائیه ضمن شناسایی وبرخورد بدون اغماض .وقاطع بویژه با دانه درشتها ریشه فساد را بکند
  • حق IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    سلام این بنده خدا ۱۲۰۰۰هزار نفر مستقیم و هزارنفر غیر مستقیم از سفرش دارن نون میخورن و هر سال از منابع درآمدش یک کارخونه راه اندازی میکنه و نزدیک به ده هزار مدرسه درس و ورزشی در مناطق محروم راه اندازی کرده و حتی یک ریال از ایران بیرون نبرده ولی همین چند ماه پیش۹۰ هزارمیلیارد تومن تو فولاد مبارکه که ارگان دولتی هست اختلاس شد ولی همه چی فراموش شد. لطفا بازیچه دست رسانه ها نباشید یکم تحقیق کنید بعد قضاوت کنید. اختلاس گر خاوری هست، پارک آبی کیس که ملت ایران بهش افتخار میکنن کار همین مرد هست به خداوندی خدا ازاین آدم مردتر وجود نداره تمامی کارگرها به اسمش قسم میخورن وبراش جون میدن هرسال تک به تک کارگرها رو میبنه و دستان آنها را می‌بوسد در همه شهرها کارخانه دارد
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    کاملا مشخصه که مردم از برخورد ضعیف قضایی ناراضیند یا قاضی محترم نمیدونه کار اینا چقدر مردم رو بیچاره و فقیر کرده یا ملاحظه چیزای دیگه رو میکنن که ملت بی اطلاعند حداقل ایروانی باید اعدام میشد
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 0
    کشوری داریم یک عده مفت خور رو حقوق میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس