عضو پارلمان انگلیس، رژیم صهیونیستی را عین آلمان نازی دانست

نماینده تازه راه‌یافته به پارلمان انگلیس کمی پس از ادای سوگند، رژیم صهیونیستی را به حکومت آلمان نازی تشبیه کرد و گفت این رژیم مرتکب نسل‌کشی شده است.

به گزارش مشرق، «جورج گالووی» سیاستمدار حامی فلسطین که این هفته با پیروزی در انتخابات زودهنگام شهر «روچدیل» به پارلمان انگلیس راه یافت، بلافاصله پس از ادای سوگند گفت رژیم صهیونیستی مانند آلمان نازی است و در غزه مرتکب «هولوکاست» شده است.

او پس از آنکه به‌عنوان نماینده پارلمان انگلیس سوگند یاد کرد، در یک نشست خبری جنجالی گفت فلسطینیان در غزه قربانی نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند. بیش از سی هزار فلسطینی از هفتم اکتبر در جریان حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه به شهادت رسیده‌اند.

او همچنین با رد درخواست‌ها برای محکوم‌کردن حماس و حملاتش به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت حماس دولتی است که توسط مردم غزه و از طریق انتخابات روی کار آمده است.

او که به لطف اظهاراتش در حمایت از مردم فلسطین از حوزه انتخابیه خود به پارلمان راه یافت، گفت: مسلمانان در انتخابات بعدی نقش تعیین‌کننده‌ای خواهند داشت.

علاوه بر این، گالووی که سابقه مجری‌گری برای شبکه تلویزیونی روسی «راشا تودی» را هم دارد، از اعلام حمایت از کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین در جنگ با روسیه خودداری کرد.

گالووی در پیام خود پس از پیروزی در انتخابات به انتقاد صریح از «کر استارمر» رهبر حزب کارگر و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس پرداخت و گفت: «کر استارمر، این برای غزه است! شما برای نقش خود در تسهیل، تقویت و حمایت متعاقب از فجایعی که در حال حاضر در غزه جریان دارد، هزینه سنگینی پرداخت کرده‌اید و در آینده نیز پرداخت خواهید کرد.»

او در گذشته نیز سابقه عضویت در حزب کارگر را در کارنامه دارد، اما در سال ۲۰۰۳ در پی انتقاد آشکار از جنگ عراق، از این حزب اخراج شد. حال در پی درگذشت نماینده شهر روچدیل در پارلمان انگلیس، گالووی این بار از طریق انتخابات زودهنگام به پارلمان راه پیدا کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    گالووی و وجدان بیدار
  • US ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    اسرائیل هیچ توجهی به انتقادات ندارد و کار خودش را می کند!چون مجازات آبداری ندیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس