کد خبر 1581861
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
دستگیری ۱۷۳ مالخر و سارق در ری + عکس

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از ۷ هزار نفر مالخر در سراسر کشور از زمان شروع اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمدرضا اکبری با بیان اینکه برخورد با مالخران یک ضرورت است، اظهار داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص استرداد اموال مالباختگان و همچنین تدابیر فرمانده کل نیروی انتظامی با ابلاغ دستورالعمل طرح عملیاتی کنترل و مقابله با خریداران اموال مسروقه این طرح از ۲۸ دی ماه سال جاری در کشور اجرا شد.

وی با اشاره به آمار بدست آمده از زمان اجرای این طرح تا ۱۴ اسفند ماه سال جاری افزود: طی این بازه زمانی با اقدامات موثر کارآگاهان با انجام اجرای ۱۴ طرح به صورت هفتگی بیش از ۱۵ هزار فقره سرقت کشف و نزدیک به ۷ هزار نفر مالخر در این خصوص دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: طبق گزارشات انجام شده بیشترین آمار در این خصوص مربوط به سیم و کابل برق، ساختمان های نیمه کاره و همچنین لوازم و قطعات داخل خودرو بوده است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح پلیس از ۱ هزار و ۴۲۹ واحد صنفی بازدید کرد که ۲۷۹ واحد اخطار پلمپ صادر و بعضا نیز منجر به پلمب واحد صنفی شده است.

سرهنگ اکبری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح به صورت مستمر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران جز برنامه های اصلی پلیس آگاهی فراجا است چرا که بدون شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی ایفا کرده و به چرخه سرقت دامن می زنند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که برای از بین بردن سرقت باید چرخه مالی آن که مالخران اموال مسروقه است برخورد کنیم، گفت: در این راستا بر بازارهای اجناس دست دوم نیز به صورت مستمر نظارت داریم که تعامل خوبیدر این زمینه با پلیس ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    دست مریزاد .به اشخاص سابقه دار پا بند الکترونیکی بدهید و در صورت تکرار و از خدمات اجتماعی محروم شده و به اراده‌های کار اجباری فرستاده شوند .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    با این قوانین و با این قضات تمامی زحمات پلیس در دستگیری ها هدر میرود .نه تنها این وضعیت موجب بی انگیزه شدن پلیس در دستگیری سارقان و خلفکاران میشود بلکه نیروهای پلیس دچار بیماری های روانی و حتی درخواست استعفا از ناجا میشوند . چون میگویند خودشان میخواهند تا با سارقان برخورد نشود و ما را به بازی گرفته اند . اگر دست یا حتی انگشت چند سارق را قطع کنند هم دزدها می فهمند که فقط به زندان نمیروند تا مجددا اموزش ببینند و هم پلیس متوجه میشود با سارقان برخوردی صورت گرفته است و هم مردم احساس رضایت میکنند. ای کاش گوش شنوایی باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس