رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر راهی مجلس شد

رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر با کسب بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم این شهرستان راهی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش مشرق، رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر با کسب ۷۰۳۵۹ رای به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ آمار میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام و حدود ۴۳ درصد از مردم شیعه و سنی استان در این عرصه سیاسی حضور یافتند.

رضا شریفی اظهار کرد: از مجموع یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر از واجدان شرایط رأی دادن، ۸۲۰ هزار نفر از مردم در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: ۴۳ درصد از مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر از واجدان شرایط رأی در این استان رای اولی‌ها بودند.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر سیستان و بلوچستان آرای مردم را اخذ کردند که در این تعداد ۹۶۰ شعبه اخذ رای سیار بودند تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

شریفی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده بود.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس