اسامه حمدان: مذاکرات آتش‌بس هنوز وارد جزئیات نشده است

یک مسوول ارشد حماس جزئیاتی از روند مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در اظهاراتی ضمن تشریح روند مذاکرات آتش‌بس تاکید کرد که اسراییل تنها به دنبال تبادل اسرا است، در حالی که مقاومت خواستار توقف کامل تجاوز اشغالگران و عقب‌ نشینی از غزه و ورود کمک‌های انسانی و بازسازی غزه و بازگشت آوارگان به منازل خودشان است و عملیات تبادل اسرا نیز در همین چارچوب انجام خواهد شد.

حمدان که یکی از شخصیت‌های همراه با مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌های بین‌المللی از جمله قطر و مصر است، تاکید کرد که مذاکرات تا این لحظه در چارچوب روند کلی خود قرار دارد و وارد جزئیات نشده است.

وی ابراز داشت که هیچ صحبت جزئی از اسامی یا تعداد تبادل اسرا مطرح نشده و تمامی تمرکزها بر روی چارچوب کلی مذاکرات است تا در این خصوص توافق حاصل شود.

این مقام حماس بار دیگر تصریح کرد که این مذاکرات نباید آن چیزی که اسراییل به دنبال آن است را محقق کند، بلکه باید به پایان دادن به تجاوز اسرائیل ضد ملت فلسطین بیانجامد.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میانجی‌گر در روند مذاکرات نیست، بلکه شریک این تجاوز است و اسراییلی ها برای از بین بردن مقاومت روی وی حساب ویژه ای باز کرده اند، البته که آنها در این اقدام خود شکست خورده اند.

وی ادامه داد که امروز آمریکایی‌ها می‌دانند که از بین بردن مقاومت غیر قابل تحقق است ، چرا که مقاومت یک گروه خاص در فلسطین نیست، بلکه تمامی فلسطینی‌ها را در بر می گیرد و موارد بسیار اندکی از فلسطینی‌ها از دایره مقاومت خارج هستند.

این مقام حماس اقدامات انصار الله یمن را در روند تقابل با رژیم صهیونیستی مهم و تاثیرگذار خواند و تاکید کرد که آمریکا به دنبال بزرگنمایی و تحریک دیگران ضد یمن و انصار الله است. وی ابراز داشت گه اگر اقدام یمنی‌ها تاثیرگذار نبود، این مقدار واکنش آمریکا را به دنبال نداشت. حمدان عملکرد مقاومت لبنان در جنوب این کشور را ستود و تاکید کرد که اشغالگران قادر به انجام حمله گسترده ضد لبنان نیستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس