درخواست انگلیس از آلمان برای ارسال موشک‌های «تاروس» به اوکراین

شبکه بلومبرگ گزارش داد: دولت لندن به‌طور خصوصی از آلمان خواسته است که موشک‌های دوربرد «تاروس» را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه می‌گویند که وزیران و مقامات ارشد انگلیس بارها به آلمان تاکید کرده‌اند که اوکراین به شدت به موشک‌های تاروس این کشور نیاز دارد و در همین راستا، لندن راه‌حل‌هایی را برای مقاومت برلین در برابر ارسال این موشک‌ها ارائه کرده است، از جمله قرارداد مبادله‌ای که بر اساس آن بریتانیا موشک‌های استورم شَدو (Storm Shadow) بیشتری به کی‌یف عرضه می‌کند و آلمان پس از آن، موشک‌های دوربرد جایگزین بریتانیا را دوباره ذخیره می‌کند.

بنابر گزارش شبکه بلومبرگ، یک مقام انگلیسی که به شرط ناشناس ماندن در مورد گفت‌وگوهای خصوصی بین دو کشور صحبت کرد، گفت که آلمان باید دست از بهانه تراشی بردارد.

بن والاس، وزیر دفاع سابق انگلیس روز پنج‌شنبه به روزنامه ایونینگ استاندارد گفت: رفتار شولتس (صدراعظم آلمان) نشان می‌دهد تا آنجا که امنیت اروپا پیش می‌رود، او مرد اشتباهی است، در شغل اشتباه و در زمان اشتباه.

اولاف شولتس هفته گذشته درخواست‌ها برای ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین را رد و تاکید کرد که چنین کاری به معنای تبدیل شدن آلمان به یک طرف جنگ با روسیه است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 1
    انگلیسی ها فراموش کرده اند جمله شان با هایل هیتلر شروع کنند ؟
  • BG ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 3
    روسی انگلیسی آلمانی جمع تمام انگل های زمین
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش انگل ترین مردم کرهٔ زمین با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایرین!!!
    • US ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      گاو های بلوند چشم آبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس