لاوروف: آستین در «لغزش فرویدی» خود نقشه آمریکا را لو داد!

وزیر خارجه روسیه می‌گوید که اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره رویارویی احتمالی ناتو و روسیه در صورت شکست اوکراین، ثابت می‌کند که واشنگتن برای این رویارویی نقشه‌ای دارد.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که گفته است در صورت شکست اوکراین در جنگ، احتمال رویارویی ناتو و مسکو وجود دارد، گفت که این اظهارات یعنی آمریکا برای این سناریو برنامه‌ریزی کرده است.

لاوروف تاکید کرد: معنای این حرف این است که اگر اوکراین شکست بخورد، ناتو علیه روسیه برمی‌خیزد. او اصطلاحاً دچار یک «لغزش فرویدی» شد و آنچه را در ذهنش می‌گذشت لو داد. تا پیش از آن همه می‌گفتند که «نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین شکست بخورد چون ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه همینجا متوقف نمی‌شود و کشورهای بالتیک، لهستان و فنلاند را تصرف خواهد کرد.»

وی افزود: اما اظهارات آشکار و خالی از ابهام آستین، مشخص کرد که ماجرا اینگونه نیست. ما چنین برنامه‌ای نداریم و نمی‌توانیم داشته باشیم اما آمریکایی‌ها چنین نقشه‌ای در سر دارند!

به گفته لاوروف، اروپا در حال حاضر قربانی اصلی سیاست «کشاندن پای اوکراین به ناتو» است. وی تصریح کرد: تمام هزینه‌های گزاف به گردن اروپا افتاده است. زندگی مردم به مراتب سخت‌تر و هزینه انرژی چندین برابر شده است و در صورتی که اگر آمریکا خطوط لوله نورداستریم را منفجر نمی‌کرد، این ارقام می‌توانست به مراتب متفاوت باشد.

دیپلمات ارشد روس با اشاره به اینکه واشنگتن شرایط اوکراین را به این روز انداخت تا مطمئن شود که اتحادیه اروپا قادر به رقابت با اقتصاد آمریکا نباشد، اضافه کرد: اروپا حالا به هیچ وجه رقیب آمریکا نیست. تمام کسب‌وکارهای اصلی و صنایع تولیدی در حال نقل مکان به آمریکا هستند؛ جایی که شرایط کاملاً متفاوت و انرژی به مراتب ارزان‌تر است.

آستین پیش‌تر در جسله کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که باور دارد در صورت شکست اوکراین «ناتو با روسیه وارد جنگ خواهد شد.»

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    17 7
    این رو به اون چهارپاهای داخلی یادآوری کنید که دائماً دم از رابطه با آمریکا میزنند ، واقعاً دنیا باید دست به دست هم بدهند و آمریکا رو تجریه کنید
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      10 4
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! منتهی مزدوری و حماقت جلوی فهم غربگداها رو گرفته!
    • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      5 3
      دوست عزیز حرمت یکدیگر را نگه داریم وقتی ما ابراز نظر می کنیم در اصل با ادبیاتمان خودمون را به دیگران معرفی میکنین
    • ناشناس936 DE ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      روسیه کشوری متجاوز است .باید شکست بخورد.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    8 3
    این طرف پاچه هم نیست، آستین که هیچ!! جناب لاوروف زیاد تحویلش نگیرین!! 🤣🤣🤣🤣🤣
  • احمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    5 7
    بدبخت تو از چهار پاهم چهار پا تری که فکر میکنی روسیه از امریکا بهتر است تو اونقدر فهم نداری الان روسیه زمنگیر شده والا بیشرافتر از روسها فقط خودشان هستند از قدیم گفتن سگ هار برادر گرگ هار بدبخت مسولینی هستند که به استخدام گ کب درامدهاند تابه کشور وملت خود خیانت کنند
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      4 1
      بیچاره فلک زدهٔ غربگدا، هیچکس نگفت روسیه از آمریکا بهتره، فقط میگیم که اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش حرامزاده تو که بی شرف تر از اونها جهان به خودش ندیده حیوونهایی هستند که اصلا نباید بهشون اعتماد کرد ولی خوب شما غربگداها بصورت استاندارد از شعور بی بهره هستین و این چیزا حالیتون نمی‌شه!!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      3 0
      برا همین که نباید تحت هیچ شرایطی و با هیچ عهدنامه ای پیشرفت های نظامی خودمون و متوقف کنیم، میبینید که دنیا یه جنگل واقعیه
  • سید رضا اربابی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    2 0
    هر کثافت کاری جنایتی انجام می شود دست آمریکا و اسراییل در کار است دنیا را به لجن کشیده اند
  • سج IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    2 0
    به اذن خداوند ظالمان سرنگون خواهند شد...
  • ناشناس936 NL ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    سران جنایتکار روسیه باید اعدام شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس