آلمان تحقیقات درباره مکالمه لو رفته حمله به پل کریمه را آغاز کرد

نخستین واکنش برلین به افشای مکالمه میان ژنرال‌های آلمانی که درباره کمک به اوکراین برای حمله به روسیه صحبت کرده‌اند، این است که درباره چگونگی لو رفتن این مکالمه تحقیقاتی به راه انداخته است.

به گزارش مشرق، «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر راشاتودی نخستین بار متن این گفت‌وگو را که بین افسران ارشد نیروی هوایی آلمان درباره کمک به اوکراین صحبت کرده بودند، منتشر کرد. این مکالمه ۳۸ دقیقه است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آلمان به روزنامه بیلد گفت:‌ ما در حال بررسی این مساله هستیم که آیا مکالمات در نیروی هوایی کشور رهگیری می‌شوند یا خیر. ما نمی‌توامیم درباره محتوای گفت‌وگوهایی که به نظر می‌رسد رهگیری شده باشند اظهارنظر کنیم.

در این میان، ارتش آلمان نیز به سانسور متوسل شده است. چند حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) تا جمعه عصر که متن این مکالمات را منتشر کرد، مسدود شده‌اند.

روزنامه بیلد مدعی شد که «به نظر می‌رسد جاسوس‌های آلمانی یا یکی از شرکای ما در این قضیه دست دارند.»

این مکالمه ۳۸ دقیقه‌ای برای ۱۹ فوریه است و در آن، چهار افسر نیروی هوایی آلمان از جمله ژنرال «اینگو گرهارتز»، رئیس نیروی هوایی و معاون عملیاتی او «فرانک گرافه» با دیگر افسران ارشد صحبت می‌کنند.

این افسران تصور می‌کردند که آلمان تا ۵۰ موشک دوربرد تاروس به اوکراین ارسال خواهد کرد و راه‌هایی را به کی‌یف ارائه می‌دهد که نیروی هوایی می‌تواند اطلاعات هدف گیری اوکراینی‌ها را بدون دخالت مستقیم در درگیری با روسیه در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهد.

آنها همچنین به ایده اوکراینی‌ها برای هدف قرار دادن پل «تنگه کرچ» در این گفت‌وگو اشاره کردند و گفتند که اهمیت آن سیاسی است تا نظامی. گرهارتز اعتراف کرد که موشک‌ها «مسیر جنگ را تغییر نمی‌دهند»، در حالی که افسر دیگری ابراز تردید کرد که حتی ۲۰ موشک تاروس واقعا می‌تواند پل را نابود کند.

وزارت خارجه روسیه و پارلمان این کشور نیز اعلام کردند که خواستار توضیح از برلین درباره این مکالمه لو رفته هستند.

در بخشی دیگر از این مکالمه، یکی از مقام‌ها خاطرنشان می کند که لازم است در برنامه ریزی وظایف «از مشارکت مستقیم» خودداری شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    بعد این غربگداها میان میگن روسیه داره فقط با اوکراین میجنگه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس