کد خبر 1580704
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
تقلب در موادغذایی گران قیمت و کمیاب

معاون اداره کل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به پیچیدگی‌های تقلب در حوزه غذا، گفت: تقلب بیشتر در مواد غذایی گران قیمت و کمیاب مشاهده می شود.

به گزارش مشرق، هاله سمیعی اظهار کرد: نظارت کافی و صحیح به پروسه از مزرعه تا سفره یا به تعبیر عده‌ای از مزرعه تا قاشق می‌تواند از گسترش تقلب‌های غذایی بکاهد و این موضوعی است که وظیفه سازمان غذا و دارو و اداره کل فراورده‌های غذایی را مهم و استراتژیک جلوه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تقلب و سواستفاده همواره در حوزه غذا وجود دارد، افزود: سودجویان با تغییر در ماهیت شکلی یا محتوایی فرآورده‌های ارزان قیمت، آنها را با قیمت بالا به مصرف کننده می‌فروشند.

سمیعی با بیان اینکه احتمال تقلب برای یک ماده غذایی گران‌قیمت یا یک ماده غذایی کمیاب و دور از دسترس بیشتر مطرح است، ادامه داد: برخی افراد ادعاهایی برای محصول خود مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است ادعاها واقعی نباشد، لذا برای آنکه ادعاها را به نتیجه قابل پذیرش در ذهن مردم برسانند، از موادی که اطلاعات آن در برچسب بسته بندی دیده نمی‌شود، استفاده می‌کنند و همین موارد موجب عوارض برای مصرف کنندگان این محصولات می‌شود.

به گفته وی، اگر چه کم فروشی در حوزه تولید غذا در سطح‌های مختلف آن محدود به یک کشور یا شرایط اقتصادی و اجتماعی و محدود به برهه زمانی خاصی هم نیست؛ اما باید در مورد تقلبات غذایی به موقع وارد عمل شویم و اجازه ندهیم این معضل به روند عادی و فراگیر بدل شود، بنابراین هر چه در معیارهایمان جدی باشیم و تشویق و تنبیه‌ها منطبق با ضوابط و قانون باشد تقلب قطعاً کم و کمتر می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    به همین دلیل هیچوقت روغن زیتون و روغن ذرت و عسل نمی خرم چون 99 درصد تقلبی هستن. گلوکز مایع را به اسم عسل می فروشن.
  • BG ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 1
    ما هم باور کردیم شما مرد عمل هستید!
  • CN ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    باید در مورد تقلبات غذایی به موقع وارد عمل شویم😱 خوب اگه راست میگی باید تا حالا وارد عمل شده بود و به جای وعده میگفتی چه تعداد متقلب را به دست قانون نیمداری ایران سپردی!
  • CN ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    1 0
    این خاطره را تازه یادم اومد، حدود ۱۳ تا ۱۵ سال پیش من یه دستگاهی را که ممنوع بود به ایران صادر بشه از یکی از کشورهای غربی با جاسازی به ایران صادر کردم، تو گمرک مدتی موند تا پول ترخیصش را جور کردم اما از قضا با مدیرکل گمرک اون استان دوست شدم، روزی در سایت اسبق تابناک که الان اسمش را یادم نیست اما احمدی‌نژاد از روی حسادت بستش خبری خواندم که شرکتهای مواد غذایی ایران به جای لسیتین خوراکی از لسیتین صنعتی استفاده میکنند پیش بسوی سرطان ، من این را به مدیرکل گمرک گفتم و ایشان برای اینکه ثابت کنه من اشتباه میکنم آمار چند سال گذشته واردات لسیتین خوراکی را جستجو کرد و سیستم گمرک ثابت کرد طی چند سال گذشته هیچ لسیتین خوراکی وارد ایران نشده و این شرکتهای از خدا بی خبر برای ثروت نجس اندوزی لسیتین صنعتی که باعث بسیاری از سرطان‌هاست را مصرف می‌کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس