کد خبر 1580339
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
170974297.jpg

عروس و داماد از شهرستان گرمه خراسان شمالی اولین روز زندگی مشترک خود را با حضور در شعبه اخذ رای و انداختن آرای خود در صندوق انتخابات آغاز کردند.

به گزارش مشرق، این زوج، اهل و ساکن روستای چهارچوبه شهرستان گرمه هستند که با رفتن به پای صندوق رای، جلوه زیبایی از مشارکت در انتخابات خلق کرده و حاضران را به شوق آوردند.

این زوج اعلام کردند که شرکت در انتخابات تکلیف سیاسی و البته حق همه ایرانیان است از این رو در روز سرنوشت ساز زندگی مشترکشان در تعیین سرنوشت سیاسی کشور هم پا به عرصه گذاشته و در انتخابات شرکت کردند.

عروس و داماد خراسان شمالی در پای صندوق رای

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس