کد خبر 1580028
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در حسینیه ارشاد

شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد پیش از آغاز زنگ دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شاهد حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش این رویداد بود.

به گزارش مشرق، حضور خبرنگاران رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در شعبه اخذ رای، دست کمی از صف طولانی مردم در این شعبه ندارد. در این میان عکاسان خارجی و داخلی تصاویری از صف های طولانی مردم در حسینیه ارشاد مخابره کردند.

در خیابان «شریعتی» شاهد حضور مردم در صف ورود به حسینیه ارشاد برای انداختن رای خود به صندوق ها هستند. در این صف همه طیف ها از زن و مرد پیر و جوان حضور دارند. همچنین برخی از رای دهندگان فرزندان خردسال خود را به همراه دارند.

یکی از این بانوان که در لحظات نخست خود را به این شعبه رسانده است، اظهار کرد: هدفم از این حضور در ساعات اولیه در پای صندوق رای این است که بتوانم دین خود را برای تعیین سرنوشت کشورم ادا کنم. این انتخابات به طور قطع برای من و کشورم سرنوشت ساز خواهد بود و از مردم می خواهم با حضور خود در پای صندوق ها مشارکت کمک کنند و رای گیری خود را به لحظات پایانی روز نسپارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با دستوروزیر کشور راس ساعت ۸/۰۰ صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) در ۳۱ استان ایران اسلامی آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله اکنون در حال برگزاری است.

براساس قانون، متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.

همچنین ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس