روسیه: ارتش اوکراین ۱۱۷۵ نظامی را در یک روز از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در درگیری‌های بین نیروهای ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در درگیری‌های بین ارتش روسیه و ارتش اوکراین در محورهای مختلف، ۱۱۷۵ نظامی اوکراینی کشته شدند.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده نیروهای ارتش روسیه موفق شدند کنترل شهرک لاستوچکینو در مسیر آودیویکا را به دست بگیرند.

دیروز یکشنبه شبکه محلی Strana به نقل از ارتش اوکراین گزارش داد سربازان اوکراینی شهرک لاستوچکینو، در چند کیلومتری غرب شهر راهبردی آودیوکا را که اخیراً توسط نیروهای روسی تصرف شده بود، رها کردند.

این وب‌سایت به نقل از یک داوطلب اوکراینی که همراه با گردان نئونازی «عیدار» علیه ارتش روسیه می‌جنگد اعلام کرد که یگان‌های ارتش اوکراین برای «جلوگیری از مسدود شدن مسیرهای لجستیکی خود» و «نجات پرسنل» مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند.

هم‌زمان چند کانال تلگرامی روسیه مدعی شدند که نیروهای روسیه وارد لاستوچکینو شده اند و تصاویر تایید نشده و فیلمی از سربازان در حال اهتزاز پرچم روسیه در وسط شهرک ویران شده منتشر کردند.

تاکنون هنه وزارت دفاع روسیه و نه اوکراین این گزارش ها را تایید نکرده اند. با این حال، مقامات در مسکو روز شنبه اعلام کردند که ارتش روسیه «به تصرف مواضع سودمندتر …» در بخش آودیوکا ادامه داد و در عین حال ضد حملات اوکراین را دفع کرد.

مسکو آخر هفته گذشته تصرف شهر راهبردی آودیوکا را اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ به عنوان خط مقدم جنگ تبدیل شده ابود. ارتش روسیه مدعی شد که عقب نشینی اوکراین از این منطقه با خسارت و تلفات سنگین همراه بود. ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین تصمیم به عقب‌نشینی از این شهر را «کاملاً منطقی» خواند و تاکید کرد که لازم است از تلفات سنگین‌تر جلوگیری شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 2
    احسنت ، دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم!! آفرین! 🇷🇺🇷🇺🇷🇺
  • من IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    با آمار روسها اوکرایینیها باید تا حالا دو بار تمام میشدن
  • هاتف IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 1
    به امید نابودی تا آخرین نفر کوکائینی های غرب پرست
  • حاجی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    جمعیت اوکراین = منفی 20 میلیون نفر. (آمار رسمی روسیه)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس