زاخارووا: زلنسکی درباره تلفات ارتش اوکراین در جنگ دروغ می‌گوید

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای زلنسکی در مورد تلفات ۳۱ هزار نفری نظامیان اوکراینی در جنگ با روسیه، تاکید کرد: هر شهروند اوکراینی می‌داند که او در این باره دروغ می‌گوید.

به گزارش مشرق، زاخارووا با بیان اینکه زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیش‌تر جمعیت روسی زبان دونباس را هم جزء مردم اوکراین به حساب نمی‌آورد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اوکراین در حال حاضر جمعیت بخش‌های باقی مانده اوکراین را هم جزء مردم این کشور نمی‌داند بنابراین کشته‌شدگان آنها را جزء آمار تلفات ارتش اوکراین به حساب نیاورده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین، در کانال تلگرامی خود نوشت: به همین دلیل است که زلنسکی آمار تلفات ارتش اوکراین را به دروغ بسیار کمتر از عدد واقعی عنوان می‌کند چرا که اگر به تعداد واقعی تلفات و نیروهای باقی مانده اوکراین اعتراف کند، بی‌شک کمک‌های کمتری دریافت خواهد کرد.

زخارووا در ادامه سخنان خود افزود: شهروندان اوکراین از نظر زلنسکی انسان نیستند بلکه واحدهایی هستند که هنوز هم می‌تواند به ازای آنها از کشورهای غربی پول دریافت کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با اشاره به پول‌هایی که تا به حال توسط مقامات اوکراینی از این کشور خارج شده است، یادآور شد: این دقیقاً همان چیزی است که زلنسکی با کاهش چندین باره تعداد تلفات ارتش اوکراین به دنبال آن است.

زاخارووا با بیان اینکه زلنسکی ارواح نظامیان کشته‌شده اوکراین را نیز در آمار نیروهای این کشور می‌آورد، تاکید کرد: رئیس جمهور اوکراین قصد دارد با بزرگ‌نمایی تعداد نیروهای اوکراینی، هزینه‌های مالی این نیروهای خیالی را راحت‌تر به حساب‌های خود در خارج از اوکراین انتقال دهد.

زلنسکی پیشتر با انتقاد از مخالفت کنگره آمریکا با تداوم کمک‌های ایالات متحده به اوکراین، خاطرنشان کرد: اگر قانون گذاران آمریکایی درخواست جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تائید نکنند، میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین در جنگ علیه روسیه کشته خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان اوکراینی در مناطق اشغالی این کشور توسط نیروهای روسیه کشته شده‌اند، افزود: برای پی بردن به اهمیت و تاثیر کمک‌های کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا به اوکراین باید به خط مقدم جنگ بیایید تا ببینید چه خبر است، سپس به سراغ مردم و غیرنظامیان برویم تا متوجه شویم که بدون این حمایت چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاجی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 5
    هر دو طرف دروغ میگید.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 0
      از قدیم گفتن یانکی جماعت دهنشو باز کنه ازش فقط دروغ درمیاد و لا غیر!! زلنسکی هم که نوکر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش هست دقيقأ مثل ارباباشه ولی ارتش آزادی بخش روسیه لزومی نداره دروغ بگه!! دم سرکار خانم زاخارووا گرم!! 🇷🇺🇷🇺🇷🇺

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس