کد خبر 1578896
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
شهرداری

بودجه مناطق شهرداری تهران برای سال آینده ۵۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری با موضوع «لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳» گفت: با توجه به اینکه ناچار به کاهش بودجه به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودیم، بودجه مناطق شهرداری کاهش پیدا نکرد؛ چراکه معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می‌گیرد؛ لذا بودجه مناطق ۵۸ درصد افزایش یافت.

محمد آخوندی افزود:در بودجه سال اینده شهرداری تهران حوزه حمل و نقل و ترافیک مورد توجه ویژه بود بودجه ساخت و تعمیرات مترو، خرید اتوبوس و نوسازی آن، خرید تاکسی‌های جدید و نوسازی این ناوگان و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه تملکات احداث بزرگراه‌های اصلی با مشکل روبه رو هستند، برای تملک در این طرح‌ها از جمله بزرگراه یادگار امام، شوشتری و بروجردی، بودجه مشخصی برای تملک پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سهم هزینه‌ای نسبت به سرمایه‌ای ۳۶ به ۶۴ است، خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد بودجه حاصل تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی است.

آقای آخوندی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل مرتبط به شهر را نباید به مسائل سیاسی گره بزنیم، گفت:کسانی بر ضد دفتر شهر مطالب زدند، که خود سال‌های گذشته در شهرداری حضور داشتند قطعا می‌دانند منظور از بوجه دفتر شهردار، تمام زیر مجموعه‌های دفتر شهردار است؛ بودجه فاوا که ۱۰۰۰هزار میلیار تومان است و مرکز ارتباطات زیر مجموعه دفتر شهردار است، حراست، مرکز حقوقی، اداره کل امور ایثارگران، سازمان مدیریت بحران، سازمان بسیج و زیر مجموعه‌های دفتر شهردار هستند. ضمن اینکه منظور از بودجه دفتر شهردار تهیه میز و صندلی نیست، این مورد همیشه هم وجود داشته است. بعضی از دوستان دروغ می‌نویسند.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ در مقایسه با امسال ۱۰ درصد به میزان درآمد پایدار اضافه شده و قابل وصول است، گفت: ۶۷ هزار میلیار تومان بودجه شهرسازی تقریبا به اندازه عملکرد و درآمد امسال است. در بحث احداث آرامستان هم مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان برای سازمان بهشت زهر اختصاص پیدا کرده که البته احداث آرامستان باید با تایید شورا باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در بخش تاکسیرانی ۵۰۰میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان اختصاص دادیم، گفت: هزار میلیارد تومان برای خرید ون اختصاص یافته به طوری که هزار میلیارد تومان از بودجه اتوبوسرانی به تاکسیرانی برای بحث فنی و اعتباری اختصاص یافته است.

آقای آخوندی ادامه داد: در بحث مترو ۳هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات مترو در نظر گرفته شده است. همچنین حدود ۱۱هزار و دویست میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس اختصاص یافته است.

وی گفت: برای خط ۶ مترو ۲هزار و نهصد میلیارد تومان، خط ۷؛ هزار و پانصد میلیارد تومان و خط ۱۰؛ ۲هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. همچنین برای تکمیل خطوط ۱،۲،۳و ۴ هم هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به اهمیت سرویس دهی به جانبازان و معلولان هم پرداخت و تاکید کرد: برای خرید خودروی معلولان ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شورا بر موضوع فروش املاک شهرداری حساسیت دارد، افزود: همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تایید شورا و با ارزش افزوده بود و برای تسویه بدهی بانکی استفاده شده است.

آقای آخوندی ادامه داد: در بحث فروش اموال غیر منقول حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان دیده شده و وام‌ها و اوراق نیز ۱۴ همت دیده شده است. در بحث آسفالت ۵هزار ۹۰۰میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شد. در موضوع احداث تقاطع غیر همسطح در سطح شهر ۲۵۸۰میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس