کد خبر 1578710
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
آغاز ۱۴۳مین روز جنگ غزه با بمباران سنگین خان یونس

یکصد و چهل و سومین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با حملات شدید اشغالگران صهیونیستی به خان یونس آغاز شد.

به گزارش مشرق، در ۱۴۳ مین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، حملات شدید اشغالگران به خان یونس ادامه یافت.

در این گزارش گفته شده است که ارتش اشغالگر طی ساعات اخیر بویژه در ساعات بامداد حملات شدیدی را به ویژه به جنوب نوار غزه انجام داده است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز در نوار غزه شمار شهدای جنگ از هفتم اکتبر تا به امروز را ۲۹۶۹۲ نفر و شمار مجروحان را هم نزدیک به ۷۰۰۰۰ نفر اعلام کرده است.

مهمترین حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه طی ساعات بامدادی اخیر شامل موارد ذیل است:

حمله توپخانه‌ای سنگین به محله أمل در شهر خان یونس

بمباران خانه‌ای در شهر رفح / ۴ نفر شهید و شماری زخمی شدند

بمباران بیت حانون در شمال نوار غزه

شلیک بالگردهای اسرائیلی به سمت شرق جبالیا در شمال نوار غزه

جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اطراف بیمارستان اروپایی در جنوب خان یونس بمباران کردند و در این بمباران دو نفر شهید و شماری هم زخمی شدند.

حمله توپخانه‌ای سنگین به محله أمل در شهر خان یونس

ارتش صهیونیستی همچنین تعدادی خانه را در محله أمل در خان یونس منفجر و با خاک یکسان کرد.

از سوی دیگر، گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل اعلام کرد که جنگ اسرائیل علیه نظام سلامت غزه، جنایت عمدی است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه نگرانی‌های زیادی در مورد وضعیت رفح داریم، افزود: «آنچه ما پس از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری دیدیم، تشدید تنش بیشتر است.»

این کارشناس حقوق سلامت سازمان ملل همچنین با اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها در غزه گفت: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بخشی از تاریخ طولانی معافیت اسرائیل از مجازات در برابر ارتکاب جنایت است.»

گزارشگر سازمان ملل همچنین با نگرانی از اوضاع غزه افزود: «ما از یک فاجعه بزرگ‌تر در غزه به دلیل گسترش اجساد در حال تجزیه و گسترش بیماری‌های همه گیر می‌ترسیم و بدون آتش بس فوری هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.»

به گفته گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل، گرسنگی به سلاحی در جنگ اسرائیل علیه غزه تبدیل شده است و جنگ کنونی بین یک طرف دارای سلاح هسته‌ای و از در طرف مقابل مردمی است که برای آزادی خود تلاش می‌کنند.

همزمان روز گذشته فرانسه با انتشار بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش بس فوری در نوار غزه شد. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که ما نیاز فوری به دستیابی به توافق آتش بس را با توجه به وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه یادآوری می‌کنیم. به گفته وزارت خارجه فرانسه، آتش بس در غزه برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ورود کمک‌ها در مقیاس وسیع ضروری است.

پیشتر نیز سازمان مقاومت جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده بود که واشنگتن مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که نتانیاهو می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود. «محمد حاج موسی»، در گفتگو با فلسطین الیوم گفت: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد وضعیت بهداشتی در شمال این باریکه به شدت فاجعه‌بار است و بیمارستان‌های این منطقه بیش از ۱۰ روز است که سوخت ندارند. این وزارتخانه افزود ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروهای سازمان امداد و نجات و خدمات پزشکی به سبب نبود سوخت به کلی از کار افتاده و قادر به خدمت رسانی نیستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس