حمله حزب‌الله لبنان به تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی

عملیات های دقیق جبهه مقاومت باعث شده دهها هزار تن از صهیونیست ها، شهرک های نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی را برای حفظ جان خود تخلیه کنند.

سرویس جهان مشرق- جبهه مقاومت حزب الله لبنان از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای حمایت از مردم فلسطین به صورت مستقیم وارد میدان شده و در عملیات های متعدد، مناطق شمالی سرزمین های اشغالی را هدف قرار داده و این روند تا امروز ادامه دارد.

یگان های توپخانه و موشکی حزب الله لبنان در ابتدای جنگ، مواضع صهیونیست ها را با آتش نسبتا نیمه سنگین هدف قرار دادند اما با افزایش جنایت رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه درگیری ها و جنایت ها در نوار غزه و منطقه، رزمندگان جبهه مقاومت بر حجم آتش خود افزودند و ضربات مهلک تری را به اشغالگران وارد آوردند.

حزب الله از همان روزهای نخست، عملیات ها را به صورت هدفمند طراحی و اجرایی می کرد اما با گذشت زمان از ظرفیت هوشمندی و نقطه زنی بیشتر استفاده کرد و همین راهبرد، خسارت‌های جانی و مالی صهیونیست ها را در شمال سرزمین های اشغالی چند برابر کرد.

عملیات های دقیق جبهه مقاومت باعث شده دهها هزار تن از صهیونیست ها، شهرک های نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی را برای حفظ جان خود تخلیه کنند و به سمت مناطق امن تر متواری شوند و همین مسئله سران رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در مناطق مرزی مشترک جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی از نزدیک دنبال می کند در گفت و گو با مشرق به جزئیات و بخش هایی از عملیات های حزب الله اشاره کرد و گفت: رزمندگان یگان های اطلاعات، توپخانه، موشکی و پهپادی علاوه بر عملیات های متعدد روزانه، شماری از پایگاه های نظامی راهبردی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و به نتیجه مطلوب دست یافتند.

کدام پایگاه‌های صهیونیست‌ها در نوار مرزی جنوب لبنان زیر آتش سنگین حزب الله هستند؟ + نقشه میدانی

این منبع میدانی افزود: شهرک های صهیونیست نشین «کریات شمونه، زرعیت، شتولا و صفد» که از ابتدای درگیری ها به صورت دقیق هدف قرار گرفتند، مناطق راهبردی به شمار می آیند که به دلیل مرتفع بودن بر نقاط گسترده ای از نوار مرزی اشراف کامل دارند و همین موقعیت بر اهمیت این شهرک ها افزوده است.

این منبع میدانی با بیان این که صهیونیست ها از طریق این شهرک ها، نوار مرزی جنوب لبنان را رصد می‌کنند، تصریح کرد:
شهرک کفریات شمونه در شمال شرق فلسطین اشغالی واقع شده و در نزدیکی مرز جنوب شرقی لبنان واقع شده و از محور شرقی به جولان اشغالی متصل می شود.

وی با توضیح این مطلب که کریات شمونه شهرک مرزی متولا را به پایگاه نظامی آمیئاد وصل می کند و در شرق شهرک هم فرودگاه واقع شده، گغت: شهرک صفد در شمال شرق فلسطین اشغالی، شهر ساحلی نهاریا را به پایگاه نظامی آمیئاد متصل می کند و از سویی دیگر شهرک های مرزی زرعیت و شتولا در شمال فلسطین اشغالی بر شهرک های جنوب لبنان مجروحین و رامیه و مناطق مرزی اشراف دارند.

این منبع میدانی به هدف قرار دادن پایگاه های نظامی شلومی، بیت هلل و میرون اشاره کرد و افزود:صهیونیست ها در این پایگاه ها، فعالیت های رزمندگان را رصد و جمع آوری می کنند و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات بر مناطق اطراف اشراف کامل دارند.

وی با بیان این که تعدادی از جنگنده ها و پهپادها از طریق این پایگاه ها به سمت لبنان به پرواز در می آیند، اضافه کرد: پایگاه نظامی شلومی در شمال غرب فلسطین اشغالی تنها یک کیلومتر با مرز جنوب لبنان فاصله دارد و حدود ۴ کیلومتر هم با دریای مدیترانه فاصله دارد.

به گزارش مشرق، پایگاه بیت هلل یکی دیگر از نقاطی به شمار می آید که از آتش یگان های توپخانه و موشکی جبهه مقاومت در امان نمانده و در شرق فرودگاه کریات شمونه قرار دارد و پایگاه میروند هم در محور غربی شهرک صفد واقع شده و در مسیر شهر ساحلی نهاریا به پایگاه نظامی آمیئاد واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    12 2
    همچین آتش سنگینی هم نبست
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      3 13
      حجم استحکامات و استخبارات اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی فراتر از تصور من و شماست
  • US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    5 2
    کدام پایگاه‌های صهیونیست‌ها در نوار مرزی جنوب لبنان زیر آتش سنگین حزب الله هستند؟
    • US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 3
      دکل های مخابراتی با آر پی جی
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 6
    انشالله غزه با بمب اتم بمباران بشود
    • US ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      2 1
      از کجات دردت گرفته؟!
  • NL ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 4
    وظیفه حزب الله حفظ حریم امن برای ایران و اسراییل در برابر دشمن مشترکشون یعنی اعراب منطقه است و این حملات بیشتر جنبه نمایشی داره
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    3 0
    بر اساس عملکرد دشمن آتش مرحله ای انجام می‌شود،
  • DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    10 0
    مشرق لطفأ ویدیوی خودسوزی یک نظامی آمریکایی جلوی سفارت صهیون را بگذارید. بنظر من این شخص یک انسان شجاع بوده که به روش خودش از مردم فلسطین حمایت کرده. جای تعجبه که سایتهای معروف داخل کشور این واقعه را خبری نکردند تا بحال.
  • Puyamotlaq IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    6 13
    نصراللهی من الله و فتح قریب مرگ بر صهیونیست مردم فریب .
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    2 0
    مقاومت در جنگ رسانه هم فعال تر باشه....باید بگن که همه اینها بخاطر حمله اسراییل به خاک و آب و آسمان لبنان هست و دفاع حزب الله از خاک لبنان خودش هست
  • ناراضی وضع موجود IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 1
    آتش سنگین؟این پایگاه ها چرا تموم نمیشن؟چرا منهدم نمیشن؟چند دفعه در روز باید بزنن شون؟ تیتر خبر مشکل داره یا ....؟
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    پیمان ابراهیم و کریدور ها عملا در حال اجراست جیزی که المان گفت گروههای مقاومت یکیک سرکوب میشند امریکا از خاورمیانه نمیره
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    کدوم آتش سنگین؟! من نمی‌دونم کی مردم میخوان بیدارشن؟! همین مشرقی ک می‌گفت ارتش اسراعیل تو غزه رفته تو باتلاق الان نتیجش کاملا برعکس شده و داره ب پیروزی کامل تو غزه میرسه و حماس داره نابود میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس